Toon posts:

Beste tools/drivers voor Ati HD 4770

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi, ik heb mij vandaag een nieuwe videokaart aangeschaft, omdat mijn vorige nvidia kaart stuk was. Ik wou persé een goede en goedkope nieuwe videokaart hebben, dus heb ik gekozen voor de 4770, bleken ook goede reacties over te zijn.

Nu, deze is mijn eerste Ati kaart. Ik heb atlidj al nvidia gebruikt, dus ik vroeg mij af welke ati drivers de beste zijn, want er schijnt meerdere soorten van te zijn. Op moment heb ik catalyst, is die goed genoeg of zijn er betere?

Tips zijn ook altijd welkom. Maar ik heb nog één ding, namelijk wnr ik game start en daarne weer afsluit zijn de kleuren/contrast terug naar de oude instellingen, vanaf wnr ik de control center open, wordt alles weer meteen automatisch terug naar de ingestelde kleuren/contrast instellingen gezet. Beetje vaag, niet?

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-05 21:38
ATi Catalyst 9.6 gewoon gebruiken, dat zijn de nieuwste drivers. Recente drivers is belangrijk om zo veel mogelijk prestaties uit je kaart te persen.

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03-2025
catalyst is gewoon de naam van de officiele drivers van ati, net zoals forceware dat was voor nvidia.

Er zijn geen andere, want de omega drivers die vroeger nog wel okay zijn, zijn ontzettend outdated en worden totaal niet meer onderhouden. (zo hebben ze nog steeds geen vista drivers, terwijl win7 er al bijna is)

Verwijderd

Topicstarter
Yup, die heb ik nu op het moment geinstalleerd. :-)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nog steeds met het volgend probleem, namelijk wanneer ik een game opstart en daarna weer afsluit zijn de kleuren/contrast terug naar de oude instellingen, vanaf wanneer ik de control center open, wordt alles weer meteen automatisch terug naar de ingestelde kleuren/contrast instellingen gezet.

Met andere woorden, de ati instellingen worden niet actief wanneer ik een computer game afsluit. Ze worden maar actief als ik even de control panel van ati open.

Kent iemand dat raar probleem?

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 15:59
normaal start CCC toch mee op met je pc?
dan wordt dit toch gewoon op de achtergrond gedraaid en hoef je dit niet te openen?

Verwijderd

Beste tool? Ati Tray Tools. Wel de beta downloaden anders zit je met een verouderde versie :).
http://cid-a50350ea7a969f....aspx/Public/attsetup.exe

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 09:47 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-05 22:34

Umbrah

The Incredible MapMan

Welkom bij ATI, hoewel dat ook op het doosje staat. Drivers zijn in feite erg simpel bij ATI. Het driverpakket heet Catalyst. Zijn er meer verschillende drivers, dan zijn dit vaak drivers die er op gebaseerd zijn. Er is geen reden (meer) om anders dan het origineel te gebruiken.

Laten we als voorbeeld Catalyst 9.6 nemen.

In dit versienummer geeft "9" het jaartal aan, en "6" de maand. AMD volgt in principe het 'een driver per maand' principe. Lekker duidelijk, en minder gezeur.

Over je contrast probleem: Welk OS draai je? Draait er niet toevallig nog een restje nVidia spul? Neemt niet een monitor-gekoppeld kleurprofiel dominantie over de Catalyst instellingen?

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2018 16:28 ]

Verwijderd

Tijd voor een windows her installatie als je het mij vraagt.

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Eens met reinman, XP + wisselen van Graka = vaak een dusdanige opeenvolging van 'vaagheidjes' dat een herinstallatie het snelste is.

Je kan wel nog iets anders proberen: in veilige modus naar de device manager gaan, alle apparaten weergeven (ook verborgen en oude), en alle 'monitoren' en 'videokaarten' verwijderen. Soms schrikken wat dáár allemaal nog voor zooi in staat. Vervolgens opnieuw opstarten in normale modus. XP is een erg oud OS, wat dit betreft.

[ Voor 6% gewijzigd door Umbrah op 09-07-2009 15:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oké nog een vraagje. Nvidia heeft PHYSX drivers, ondersteunt een ati radeon 4770 dit ook?

Dat van die dll bestand ligt denk ik aan .cab files, files voor auto file protector, best stom. Hoe moet ik die dll bestand uit die .cab bestand halen? Er zijn er 3 driver.cab sp2.cab en sp3.cab genaamd. Gewoon uitpakken met winrar > bestanden verwijderen > inpakken met winrar > extensie veranderen naar .cab? Of is dat zo simpel niet?

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 17:03 ]

Verwijderd

Nee, maar physX is niet alleen GPU, maar ook CPU hoor :). Daarbij is 90% van de games CPU physX en geen GPU physX.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 17:26 ]

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:29:
Oké nog een vraagje. Nvidia heeft PHYSX drivers, ondersteunt een ati radeon 4770 dit ook?

Dat van die dll bestand ligt denk ik aan .cab files, files voor auto file protector, best stom. Hoe moet ik die dll bestand uit die .cab bestand halen? Er zijn er 3 driver.cab sp2.cab en sp3.cab genaamd. Gewoon uitpakken met winrar > bestanden verwijderen > inpakken met winrar > extensie veranderen naar .cab? Of is dat zo simpel niet?
Nee, ATI doet niet aan PhysX over de GPU, dat draait namelijk op CUDA wat nVidia-only is.

ATI zijn "GPU computing" taaltje heet Stream, als het goed is vroeg de catalyst installer of je Folding@home daarvoor wou installeren.

Dit verschijnsel zal met de komst van DirectX 11 (voor Windows Vista en 7) veranderen, daar zit ondersteuning in voor Compute shaders, wat elke DX11 kaart waarschijnlijk zal ondersteunen. Naar verwachting komt de eerste ATI DX11 kaart dit jaar nog uit. De verdere verwachting is dat spellenmakers sneller hun AI/Physics door iets laten berekenen wat op álle kaarten draait, dan op een taaltje wat nVidia only is. Cuda en Stream zullen waarschijnlijk naar de achtergrond gedrukt worden, en Physx zal, wil het overleven, naar DX11 geport moeten worden.

Verwijderd

Topicstarter
Oké, bedankt. Ik had inderdaad folding@home ook geinstalleerd.
Pagina: 1