Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Voor de Belgen onder de tweakers;

Ik heb er net een jaaropleiding PC-technieker opzitten @ Syntrawest Brugge,

dit is geen wie wil mij post :p , maar misschien kunnen jullie me wel wegwijs helpen hoe ik me dien te oriënteren op de huidige arbeidsmarkt.

Ben ik überhaupt iets met dat diploma ? naar mijn gevoel mis ik nog erg veel werkervaring om zomaar op een technische dienst te belanden ofzo. Nuja is wel logisch als je van de schoolbanken komt maar toch..

Misschien kent er iemand onder jullie wel een aantal bedrijven die vaak vacatures hebben voor een starter als mezelf of tips hoe / waar die te vinden ?

Want de site van de Vdab of de nabije interim kantoren bieden me precies bitterweinig vooruitzicht.

Er is wel wat te vinden op de Vdab site maar dat is dan direct in Brussel of Antwerpen :s

Probleem at the moment is dat ik aan de kust woon, en voorlopig nog met een L alleen rond rij.

Tips qua do's en dont's voor een starter CV zouden ook welkom zijn, ik heb namelijk geen flauw idee wat er zeker en wat zeker niet op mag / moet om er een beetje uit te springen met het volwassen onderwijs diploma'tje dat ik net behaald heb.

bedankt op voorhand _/-\o_

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-10 21:36

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Veel geluk, je zal het nodig hebben.

Ik heb ook mijn diploma in het volwassen onderwijs behaald en het heeft meer dan een jaar geduurd eer ik werk had gevonden. Zeker tijdens de crisis en met zo een diploma zal het jammer genoeg niet makkelijk worden. Waarmee ik je al meteen één tip geef, geef niet op!

Loop ook niet te koop dat je diploma hebt behaald in het volwassen onderwijs, ik hebt het enkele keren meegemaakt dat bedrijven je op dat vlak wel durven discrimineren. Ondermeer bij Addeco heb ik het meegemaakt, ze waren wel zo vriendelijk om het recht in mijn gezicht te doen. (iets met alle mensen die volwassen onderwijs doen zijn junkies die hun baby's opeten)

Voor de rest zou ik me in eerste plaats focussen op grote bedrijven die bekend staan zeer personeel-vriendelijk te zijn zoals de colruyt group. Van alle sollicitaties die ik gedaan heb was dat toch het meest aangename bedrijf en ik weet dat zij hun personeel motiveren om intern te laten doorgroeien. Iemand in mijn avondschool is zo van winkel bediende naar de ICT departement kunnen gaan. Natuurlijk, als er een klein bedrijfje voorbij komt moet je niet néén zeggen. 8)7 Ook de overheid is een zeer goede optie.

Wat we bij het onderdeel "extra opleiding" brengt. Wil je echt binnen de ICT actief worden dan is een graduaat informatica een must en je kan dit perfect in avondschool volgen, nadeel is dat je geen ploegensysteem meer kan doen (Bijvoorbeeld: helpdesk bij Telenet) en dat het best zwaar is om te combineren met een job/gezin. Nadien kan je trouwens altijd opteren voor een extra jaartje om een bachelor te behalen.

Goede bron voor vacatures zijn job beurzen, ondermeer Vacature Talentum is een aanrader.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat