Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] handmatig updates uitvoeren

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Ik heb hier een oude pc (p3-600mhz) waarop ik XP heb geinstalleerd. Normaal gesproken verschijnt er na installatie een geel schild/uitroepteken in de taakbalk waarin XP aangeeft updates aan het downloaden is.

Als deze downloads klaar zijn blijft dit uitroepteken meestal staan totdat je er wat mee doet. Nu is bij mij dat schild/uitroepteken verdwenen en kan ik alleen maar de updates installeren bij het afsluiten van de computer. Maar, dit wil ik niet, omdat in de updates dingen worden meegenomen die ik niet wil hebben (zoals bv. IE8.0). Normaal kun je een aangepaste update uitvoeren door op het schild/uitroepteken te klikken en deze niet gewenste onderdelen uit vinken en tevens aangeven dat ze ook niet weer opnieuw moeten worden aangeboden.

Is er een manier om dat schild/uitroepteken weer tevoorschijn te halen, of, om alsnog de handmatige updates uit te voeren? De updates zijn wel al gedownload.

Mijn YouTube Channel

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 16:02

Korakal

Up up up!

Afbeeldingslocatie: http://technofriends.files.wordpress.com/2008/04/automatic-updates-in-windows.jpg

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Nee, dat helpt niet, op mijn werkpc heb ik alles ook gewoon op automagisch en krijg ik ook gewoon de optie om te installeren wat ik nodig heb. Ik moet weten hoe ik dat geel schildje in de tray terug krijg..
Ey....je hebt toch gelijk. Als het automatisch gebeurt wacht ie natuurlijk een specifieke tijd af. En bij de tweede optie mag je zelf bepalen wanneer je de updates wilt binnenhalen.

Wel een beetje vaag, want op mijn werkpc blijft het schildje gewoon staan, terwijl op die ouwe bok het ding verdween.

Vaag, maar goed, probleem opgelost :)

[ Voor 46% gewijzigd door Snowwie op 07-07-2009 20:34 ]

Mijn YouTube Channel