Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP]installeren zonder usb of cd

Pagina: 1
Acties:

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 08:22
Hey,

Ik heb vandaag een samsung n110 gekocht en wil uiteraard zelf xp installeren. Nu heb ik al 3 usb sticks/ sdcards met adapter proberen om te zetten naar een bootable usb drive maar dat lukt niet. Installatie van de stick gaat prima maar anno 2009 is het voor bedrijven als samsung schijnbaar nogsteeds onmogelijk om een fatsoenlijk stukje hardware in elkaar te zetten wat gewoon een willekeurige usb stick herkend want in de bios word er gewoon niks herkend als usb stick of wat dan ook dus gaat ie daar ook niet van booten natuurlijk.

USB rom drive is ook geen optie want A heb ik die niet en B die ga ik ook niet kopen.

Is er nog een andere manier om windows geinstalleerd te krijgen? Ik heb al gezocht naar bv via linux maar daar kon ik niks over vinden (maar google vind mij ook nooit aardig :().

Artiest voorheen bekend als b3n666

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-11 23:03
ja je kan middels een server(2003) doen. via ris. verder zou ik het ook niet weten :P

How are you doing?

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-11 08:06
Portable XP. Maar een USB stick bootable maken likt me gek. Ik heb een 4gb Kingston datatravveler bootable kunnen maken. Bovendien startte die meteen op op mijn NC10 netbook.

Misschien ken je iemand met een externe DVD speler, anders kijk je die dan eventjes lief aan, meestal willen die best wel ff uitlenen als je ze goed kent.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Die USB sticks zijn niet vanuit de fabriek bootable he.
Heb je een van deze opties al eens geprobeerd?
[google=windows xp installation from usb]

offtopic:
Een post mag best uit meerdere zinnen bestaan. Wordt het alleen maar duidelijker van ;)

[ Voor 25% gewijzigd door fsfikke op 07-07-2009 19:31 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Als er helemaal geen besturingsysteem op staat, kan je waarschijnlijk het beste de harddisk er uithalen en met een koppelstukje aan je desktop hangen, of als je usb harddiskje heb die even vervangen door n110 harddisk

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

t_o_c schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 19:20:
Nu heb ik al 3 usb sticks/ sdcards met adapter proberen om te zetten naar een bootable usb drive maar dat lukt niet. Installatie van de stick gaat prima maar anno 2009 is het voor bedrijven als samsung schijnbaar nogsteeds onmogelijk om een fatsoenlijk stukje hardware in elkaar te zetten wat gewoon een willekeurige usb stick herkend want in de bios word er gewoon niks herkend als usb stick of wat dan ook dus gaat ie daar ook niet van booten natuurlijk.
Geef eens aan wat je precies gedaan hebt, welke sticks etc. Je geeft nu Samsung de schuld terwijl het heel goed iets kan zijn wat jij fout doet. Heb je de sticks al eens getest op een andere PC, om te zien of ze wel echt bootable zijn?

Wees compleet in je beschrijving.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• t_o_c
Ik heb een creative mp3 speler geprobeerd en 2 microsd kaartjes met een verloop stukje. Veder heb ik die guides op internet uiteraard gebruikt voor het bootable maken, dat leek mij vrij logisch. Hiervoor heb ik komku en winsetup geprobeerd en beide geven aan dat het maken van de bootable usb stick is gelukt.

Lenen of verbouwen van hardware is geen oplossing. Dat is leuk als je in de ICT werkt of daar in zit maar dat zit ik niet meer en heb dus niet meer de beschikking over vrienden/bedrijf waar ik het meeste spul wel kan lenen. Plus dat ik nu 300km van huis studeer dus even langswippen is ook geen optie. Ik moet het dus doen met wat ik hier heb.

edit: In de bios worden alle USB boot opties trouwens als N/A aangegeven wat mij dus doet denken dat de usb sticks uberhaubt niet worden herkend want ik neem aan dat het available zijn van een usb device niet direct afhankelijk is van het wel of niet hebben van een bootsector.

Edit: Heb er nu eentje die wel in de bios word herkend. 3keer raden wat die format progjes zeggen? Device write protected!

Leuk. Vooral als je bedenkt dat ik via windows gewoon kan formatten, en bestanden kan kopieren en verwijderen.

Keer op keer krijgt bepaalde software het voor elkaar om mij totaal te verbazen met de meest onmogelijke dingen....

[ Voor 33% gewijzigd door t_o_c op 07-07-2009 20:31 ]

• t_o_c
Oke usb stick die wel werkte is geen optie meer want het ding is met 80 tegen een muur aangevlogen wegens debiele foutmeldingen zoals die melding dat het ding write protected is.

Morgen dan maar weer naar de winkel om te zien of ik daar een fatsoenlijke usb stick kan krijgen :( alsof het allemaal nog niet duur genoeg is.

Ook kudos voor samsung en het niet herkennen van usb shit die normaal gewoon prima werkt. 2009 zegt hallo.

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 20:43

Jiffy

God, you're ugly!

t_o_c schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 20:43:
Morgen dan maar weer naar de winkel om te zien of ik daar een fatsoenlijke usb stick kan krijgen :( alsof het allemaal nog niet duur genoeg is.
Als je dingen tegen de muur kapotflikkert omdat je het toevallig even niet aan de praat krijgt, moet je ook niet zeuren dat het 'allemaal zo duur is'... :)

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• sharvinz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-11 11:28
Uhm je moet legacy of zo iets aan zetten in je bios?
Werkte bij mij herkende al mn usb's

• t_o_c
Jiffy schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 20:55:
[...]

Als je dingen tegen de muur kapotflikkert omdat je het toevallig even niet aan de praat krijgt, moet je ook niet zeuren dat het 'allemaal zo duur is'... :)
Nouja dat was ook niet al te slim. Doe ik normaal ook niet maar ik heb al een maand lang enorm veel aan me hoofd met school en dat is nu eindelijk over maar nu moet ik opeens in een paar dagen een maand verblijf in Japan regelen en een stuk elektronica dat loopt te zeiken over niets was dus net even te veel van het goede.

@sharvins: Legacy usb staat aan.

• Weumel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-11 18:48
Sorry als je dit al gechecked hebt, maar reeds geprobeerd in boot settings om onder harde schijven de usb te selecteren? Hierna kan je dan in boot priority de usb kiezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Weumel op 08-07-2009 15:23 ]

• t_o_c
Yep uiteraard ook al gedaan ;)

Probleem is inmiddels wel opgelost. Heb een nieuwe usb stick gekocht en die werd wel herkend.

Pagina: 1