Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Spelfout in statische tekst

Pagina: 1
Acties:
  • 350 views

• robvanwijk
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-11 23:37
Op advies van Hans Koevoet kom ik hier een spelfout in statische tekst melden.
Na het plaatsen van een nieuwssubmit (dus op http://tweakers.net/etc/?Action=Newssubmit2 al zal dat URL rechtstreeks invullen niet werken) staat de volgende tekst:
Van daaruit zal het zich een baan moeten vinden langs de meedogenloze doch rechtvaardige poortwachters van de submit-, nieuws- en meukqueue.
Dat is een contaminatie van "zich een weg banen" en "een weg vinden". Wel correct zijn:
Van daaruit zal het zich een baan moeten vinden banen langs de meedogenloze doch rechtvaardige poortwachters van de submit-, nieuws- en meukqueue.
en
Van daaruit zal het zich een baan weg moeten vinden langs de meedogenloze doch rechtvaardige poortwachters van de submit-, nieuws- en meukqueue.
Mijn voorkeur gaat naar de eerste mogelijkheid, maar dat laat ik aan jullie over.

@"Zowel bugs als featurerequests dienen uiteindelijk op devtrack terecht te komen": geldt dat ook voor zoiets kleins als een spelfoutje?

edit:
@bonzz.netninja: bij het editen was ik vergeten om "baan" ook nog door "weg" te vervangen. Mijn fout, sorry!

[ Voor 4% gewijzigd door robvanwijk op 08-07-2009 04:49 ]

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:31

bonzz.netninja

Niente baffi

Een baan moeten banen? Dat klinkt toch wel erg bijzonder hoor. Een weg moeten banen....dat ken ik dan weer wel

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Wiethoofd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 23:00:
De Devtrack is de bugtracker voor de devvers zodat alles makkelijk bij elkaar staat, ook wordt er bij de nodige .plans gewezen op de Devtrack om de nodige bugs etc. te melden.

En aangezien er hier (de half bakken zinsconstructies) weinig discussie over bestaat is het handig om deze meteen op de Devtrack te plaatsen ;)
Ikzelf vind netter: Van daaruit zal het zich een weg moeten banen langs de meedogenloze doch rechtvaardige poortwachters van de submit-, nieuws- en meukqueue.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wiethoofd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 20:34:
[...]

Ikzelf vind netter: Van daaruit zal het zich een weg moeten banen langs de meedogenloze doch rechtvaardige poortwachters van de submit-, nieuws- en meukqueue.
Inderdaad dat lijkt mij ook de beste en meest logische zin.

Overigens is dit niet echt een spelfout natuurlijk maar meer een fout in de opbouw van de zin en in de uitspraak die in de zin verwerkt is.

• robvanwijk
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-11 23:37
@Wiethoofd: die quote klinkt of je het toch graag in de DevTrack wil hebben, dit is inmiddels gebeurd ...
@ik222: .. onder vermelding van taalfout :p

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-11 17:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

devtrack: Taalfout in statische tekst dus, voor de duidelijkheid :)

offtopic:
:w rob

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:34

crisp

Devver

Pixelated

is dus opgelost :P

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.