Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ADSL 2+ disconnects na firmware upgrade (Scarlet.be)

Pagina: 1
Acties:

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-11 04:19
Ik heb deze namiddag mijn router (phillips adsl modem) een firmware upgrade gegeven waardoor ik nu volledig van mijn abbonement gebruik kan maken. Ik zit bij Scarlet met het 20mbit unlimited abbonnement.
Nu zit ik met het probleem dat mijn modem elke keer disconnect (met in tijdsduur verschillende intervallen connectie)
Als waarden bij noise margin zit ik blijkbaar elke keer met 6dB , wat de oorzaak zou kunnen zijn volgens wat ik vond op google.
Wat het rare er aan was is dat ik hier geen last van had voor de firmware upgrade (waarbij men modem max 10mbit had). Kan ik door een setting terug mijn modem limiteren tot 10mbit zodat de noise beter meevalt ? zijn er andere settings die mij kunnen helpen ?

Is er een manier om die routers terug te downgraden ?

iets wat helpt is welkom

edit : values van men status scherm

Operation Data

Upstream

Downstream

Noise Margin

Upstream 6 dB

Downstream 6 dB

Attenuation

Upstream21 dB

Downstream 24 dB

[ Voor 11% gewijzigd door sleepwalkerbe op 07-07-2009 19:02 ]

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
6dB zou in principe genoeg marge moeten zijn om stabiel te blijven. Wellicht kun je je modem instellen dat hij een hogere marge aan moet houden, maar dat stel je in ieder geval (als het mogelijk is) in als hogere marge in dB's en niet als lagere snelheid in Mbit/s (al is dat wel een rechtstreeks gevolg).

Controleer om te beginnen in ieder geval even of het de lijn is die wegvalt of het modem is dat reboot. (Je hebt immers de firmware geupdate). Ook even controleren of je modem op IS/RA hetzelfde probleem vertoond.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• sleepwalkerbe
Na de modem een power off reboot te geven lijkt hij terug te lopen als een zonnetje.
Het zijn geen reboots trouwens die de modem doet het is echt mij dsl connectie die weg valt. Heb een andere modem liggen en die vertoonde net hetzelfde probleem. Nu dacht ik dat het bij de andere modem aan de firmware lag (had beta van linksys gekregen maar werd er niet beter door)

Nu fingers crossed dat deze philips het blijft doen en anders laat ik het horen !

EDIT : is Impulsive noise protection interessant om te gebruiken in mijn situatie?

[ Voor 8% gewijzigd door sleepwalkerbe op 07-07-2009 20:26 ]

• kalizec
Klinkt alsof je na het updaten van de firmware vergeten bent om een reset to defaults te doen..., dat is na updaten van firmware (of bijvoorbeeld een BIOS voor een moederbord) altijd aan te raden.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• sleepwalkerbe
Jammer maar helaas, geen beterschap na verloop van tijd knalt hij de verbinding dr altijd ff uit
Reset to defaults was niet echt nodig aangezien alles defaulted was van zichzelf (nieuwe firmware verwijderde blijkbaar instellingen)

Ik heb nu even INP aangezet waardoor ik mijn upload margin naar 7 a 11 dB gestegen is. Een echte oplossing heb ik echter nog niet.

[ Voor 3% gewijzigd door sleepwalkerbe op 07-07-2009 21:20 ]

• kalizec
Dan wordt het eerst eens bekabeling na lopen en bijvoorbeeld het modem rechtstreeks op IS/RA proberen. Treedt het probleem daar ook op dan kun je het beste eens contact met je ISP op nemen, die kunnen je daar immers mee helpen en daar betaal je ze voor.

• sleepwalkerbe
De ISP opbellen ging ik morgen zowiso al doen. Maar de IS/RA kan ik denk ik niet bereiken met men modem (ik woon in een appartementsblok) De modem zit rechtstreeks op het enige punt waar er telefoon is in mijn appartement. Dus overloopjes oid kunnen het niet zijn.

Wat ik raar vind is dat deze verbinding perfect werkte met een 10mbit max en nu op exact dezelfde modem lukt dat niet meer omdat ik adsl2+ gebruik. Of is het zo dat hoe sneller hoe minder ruis betekend.

• kalizec
Een lijn met een bepaalde kwaliteit heeft op 10Mbit enorm veel meer marge heeft dan diezelfde lijn op 20Mbit. Normaal is 6dB marge genoeg voor een stabiele lijn. Het komt dan zelden voor dat synchronisatie kwijt geraakt wordt en eventuele fouten kunnen met foutcorrectie aangepakt worden.

Maar als een lijn slecht geïsoleerd is of er anderszins sprake is van abnormale ruis kan een dergelijke lijn instabiel worden. Ik heb lijnen mee gemaakt die zelfs met 11dB marge nog niet stabiel te krijgen waren. Terwijl andere lijnen met 4dB marge nog stabiel waren. Kennelijk is er iets met jouw lijn aan de hand waardoor 6dB marge niet genoeg is.

Nu is de vraag of zich dat op jouw deel of dat van de ISP zit. Zit het op jouw deel, dan kun je het oplossen en houdt je een 20Mbit lijn over. Zit het op het deel van de ISP is het wellicht niet op te lossen, maar dan kan de ISP je bijvoorbeeld een stapje lager zetten en kijken of dat wel stabiel is.

• sleepwalkerbe
Ik heb de INP aangezet en deze blijkt mijn connectie te stabiliseren.
Ik heb de modem deze nacht even laten werken door een paar linux iso's etc binnen te halen om te zien of hij der mee overweg kon. Nu een kleine 15 uur later is er nog geen disconnect geweest. Volgens mij is het opgelost met die INP.

Thnx voor je info , weer wat bijgeleerd over het adsl gebeuren !

Pagina: 1