Ik heb deze namiddag mijn router (phillips adsl modem) een firmware upgrade gegeven waardoor ik nu volledig van mijn abbonement gebruik kan maken. Ik zit bij Scarlet met het 20mbit unlimited abbonnement.
Nu zit ik met het probleem dat mijn modem elke keer disconnect (met in tijdsduur verschillende intervallen connectie)
Als waarden bij noise margin zit ik blijkbaar elke keer met 6dB , wat de oorzaak zou kunnen zijn volgens wat ik vond op google.
Wat het rare er aan was is dat ik hier geen last van had voor de firmware upgrade (waarbij men modem max 10mbit had). Kan ik door een setting terug mijn modem limiteren tot 10mbit zodat de noise beter meevalt ? zijn er andere settings die mij kunnen helpen ?
Is er een manier om die routers terug te downgraden ?
iets wat helpt is welkom
edit : values van men status scherm
Operation Data
Upstream
Downstream
Noise Margin
Upstream 6 dB
Downstream 6 dB
Attenuation
Upstream21 dB
Downstream 24 dB
Nu zit ik met het probleem dat mijn modem elke keer disconnect (met in tijdsduur verschillende intervallen connectie)
Als waarden bij noise margin zit ik blijkbaar elke keer met 6dB , wat de oorzaak zou kunnen zijn volgens wat ik vond op google.
Wat het rare er aan was is dat ik hier geen last van had voor de firmware upgrade (waarbij men modem max 10mbit had). Kan ik door een setting terug mijn modem limiteren tot 10mbit zodat de noise beter meevalt ? zijn er andere settings die mij kunnen helpen ?
Is er een manier om die routers terug te downgraden ?
iets wat helpt is welkom
edit : values van men status scherm
Operation Data
Upstream
Downstream
Noise Margin
Upstream 6 dB
Downstream 6 dB
Attenuation
Upstream21 dB
Downstream 24 dB
[ Voor 11% gewijzigd door sleepwalkerbe op 07-07-2009 19:02 ]