• KiLLaHeRTz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-02 16:34
Hallo tweakers,

Zelf zit ik al een ruime tijd op Tweakers voor mijn doen, zeker gezien mijn leeftijd van 18 jaren jong. Maargoed, ik heb al heel wat problemen met PC's gehad en door goed speurwerk ook allemaal zelf opgelost. Maar de vraag die ik nu heb kan ik gewoon niet beantwoorden met Google.

Ik heb pas een laptop gekregen voor school, de Packard Bell Easynote TJ65-AU-003. Deze heeft een T4200 CPU op 2.0 Ghz draaien. Dit is een dual core CPU. Verder heeft deze laptop 3GB geheugen en een GMA4500M GPU. Ook heeft deze laptop een HDMI aansluiting.

Mijn vraag is of deze CPU voldoende is om Full HD aan te kunnen via de HDMI aansluiting. Ik hoorde dat de T7250 de minimum is voor Full HD op een laptop, maar dit is een oudere generatie.

Alvast mijn dank voor alle antwoorden!

Met vriendelijke groeten,

Mike.

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:25
Full HD lukt natuurlijk altijd, maar als je wilt gamen met deze laptop wordt het natuurlijk een stuk moeilijker. Dus het ligt aan de spellen die je wilt spelen op Full HD (als je dat al wilt), maar met die GMA wordt dat toch redelijk lastig.

• KiLLaHeRTz
Sorry, ik ben onvolledig geweest, ik doelde natuurlijk op het afspelen van Bluray bestanden, complete rips van echte Blurays.

Mvg,

Mike.

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:25
Het lijkt me wel dat hij daar snel genoeg voor is, maar wat let je om het eens te proberen? ;)

Groeten zijn trouwens niet nodig, die doen we elkaar hier standaard al :P

[ Voor 29% gewijzigd door AlexV op 07-07-2009 18:52 ]

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:59
De GMA4500M heeft zover ik weet al HD acceleration aan boord, dus zodra je een videoplayer gebruikt welke deze hardware acceleratie gebruikt dan kan hij het sowieso aan.

De resolutie lijkt me verder eigenlijk geen probleem om uit de HDMI aansluiting te krijgen, dus dat zit ook wel goed.

Spellen wordt inderdaad een ander verhaal, maar dat ligt er ook nog eens aan welke spellen dat je wil spelen.

• KiLLaHeRTz
De laptop is niet bedoeld om spellen op te spelen, al is een potje Trackmania soms wel leuk :) Maar dat gaat maar net heb ik al gemerkt, 30FPS gemiddeld met alles op Low :p

Maargoed, ik moet nog een kabel halen, maar ik heb geen geld teveel. Daarom mijn vraag of de CPU het aankan, de 4500M heeft geen hardware acceleratie aan boord, dat heeft alleen de MHD versie.

De CPU moet het dus aankunnen?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Maar geen optimale, er schijnen/schenen(?) zelfs bugs in te zitten. Wat dat betreft is de notebook die je hebt, tbh, de meest waardeloze config voor full HD content. Een NVIDIA/AMD igp of een krachtigere processor was zeker aanbevolen geweest.

Maar met de rest, probeer het eens en lees je vooral in over codecs. Je laptop gaat het zwaar krijgen en ik denk dat het met name afhangt van de film, maar dus ook de gebruikte programma's.

• KiLLaHeRTz
Hmm ik heb deze laptop gekregen voor school, maar het is mooi als hij ook Full HD bluray aan zou kunnen. Ik hoorde dat de CoreAVC pack het beste is, maar daar moet je voor betalen toch?

Verder komt morgen een maat een hdmi kabel langbrengen, dan gaan we even kijken of hij het aankan, jullie horen nog van me :)

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Tenzij je een GPU hebt die h264 kan decoden (of in ieder geval het decoden kan ondersteunen) ga je het op 1080p@Full Bitrate niet redden met je huidige CPU. Daar heeft zonder enige vorm van GPU-ondersteuning zelfs een high-end dualcore voor de desktop al problemen mee.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik heb zelf een T7200 en ik kan dmv XBMC nog prima 1080p rips van +- 10 gb bekijken, ik weet niet wat de bitrate van de bestanden zijn die jij zoekt, maar rond de 10 gb is dus nog te doen puur op de CPU.

Je noemde zelf ook nog dat je een kabel moest kopen, als dit een gewone HDMI kabel is, dan kun je die voor ongeveer 4 euro wel bij de action halen, daar hoef je niet veel geld aan uit te geven ;)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:17

Umbrah

The Incredible MapMan

Afhankelijk van het bestand, moet dit goed te doen zijn. High-keyframe rips (wat vrij onzinnig is), zal hij moeite mee hebben, maar standaard Bluray moet te doen zijn, hoewel het erg afhankelijk is van de decoder software die je gebruikt. CoreAVC is erg sterk, en het geld méér dan waard.

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Intel 4500 kan prima 1080p H264 afspelen met behulp van CoreAVC. Hier staat uitgelegd hoe. T4200 is dan overkill.

Acer 751 met Atom Z520 en GMA500 kan het zelfs aan.

[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 07-07-2009 19:37 ]

• KiLLaHeRTz
Zo.

Heb vandaag even CoreAVC gekocht, maar ik zit nu met een probleem. Ik snap er de ballen van :S
Alles geinstalleerd, MPC erop gegooit, externe filter naar CoreAVC decoder gezet, maar ik krijg nu geen beeld..
Het geluid doet het wel overigens.

Verder weet ik niet hoe ik dit moet oplossen, iemand een idee?

*Update*
Heb zojuist MPC Home Cinema geinstalleerd, nu krijg ik wel beeld, maar ik heb het gevoel dat CoreAVC niet wordt gebruikt. In de lijst met filters (rechtermuisknop -> Filters) staat dan MPC filter, hoort hier geen CoreAVC te staan?

Verder heb ik nu 2 Blurays op mijn laptop staan, Full Metal Jacket +/-10GB en Max Payne +/-22GB. Max Payne speelt hij af @ +/-20fps (te weinig?) en Full Metal Jacket heeft iedere 300 miliseconden artifacts (blokjes met kleuren).

Is bij mij CoreAVC stuk? Ligt het aan Windows 7 RC?

[ Voor 45% gewijzigd door KiLLaHeRTz op 08-07-2009 01:43 ]

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11-2025
Eigenlijk zal je bij je filterinstellingen moeten kijken, als je mpc Home Cinema geinstalleerd hebt, heb je vermoedelijk FFDshow of haali meegeinstalleerd. Als je in "ffdshow video decoder configuration" gaat (via start menu, of icoontje rechtsonder) ga je waarschijnlijk zien bij h264/AVC "libavcodec" (eventueel een andere codec), verander die setting naar disable. Zorg ervoor dat coreavc de enige h264 stand alone decoder is en je mpc HC zal automatisch coreAVC oppikken wanneer je x264 of h264 gecodeerd materiaal wil afspelen.
In ieder geval succes ermee! De juiste codec laten werken is steeds een hele bedoeling als het niet meteen lukt :/
Indien je nog meer vragen hebt zal je best vragen dit topic naar het video gedeelte van het forum te laten verplaatsen door een mod.

Een andere mogelijkheid is natuurlijk ook:
Alles te deinstalleren, alle mogelijke codecs af je laptop te halen buiten coreavc en dan deze guide te volgen:
quote: Schaamteloze copy vanuit het nvidia topic in het video gedeelte van dit forum
Alternatieve Oplossingen
Om betere video performatie te krijgen zonder hardware matige acceleratie op een nvidea kaart (we spreken dus bijvoorbeeld op Geforce 5 serie grafische kaarten) of betere performatie op h.264 geëncodeerde video bestanden met een ander profile zoals bv veel gebruikte x.264 geëncodeerde bestanden is vooral een goed codec pack noodzakelijk.
LET OP!. Deze codec packs (kunnen) interferen dus met PureVideo!
Aanrader is het CCCP codec pack gecombineerd met CoreAVC voor h.264 HD video bestanden (720p/1080p).
CoreAVC is idd betalend maar zeker de moeite waard daar het op een ietswat oudere pc's het verschil kan maken tussen niet speelbare videobestanden en vlekkeloos afspelen. Je kan een trial downloaden en kijken of het de moeite waard is.
Voor integratie in CCCP gewoon settings runnen en h264 uitvinken. Er zal automatisch gebruik worden gemaakt van ander geinstalleerde h.264 codecs in dit geval dus CoreAVC.
Vergeet het h264 vinkje niet uit te vinken of anders mag je toch nog weer via het ffdshow video decoder config settings gaan ;)

Specs

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Als je er met bovenstaande instructie niet uitkomt moet je onderstaande link eens proberen. Eenvoudiger kan het niet.
Philflow schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 19:36:
Intel 4500 kan prima 1080p H264 afspelen met behulp van CoreAVC. Hier staat uitgelegd hoe. T4200 is dan overkill.

• KiLLaHeRTz
ffdshow is niet geinstalleerd, dus dat is het probleem niet. CoreAVC is idd de enige decoder die ik kan kiezen, maar blijkbaar heeft MPC-HC ook eigen ingebouwde codecs als ik kijk naar wat er bij filters staats als ik een video afspeel. Ik kan hem alleen nergens veranderen naar CoreAVC, of gebruikt de MPC-HC decoder CoreAVC al? Ook is CoreAVC nu de enige codec die ik op mijn systeem heb draaien, heb geen andere geinstalleerd.

Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/778/mpcvideodecoder.jpg

Verder vraag ik me af in hoeverre CoreAVC Windows 7 wel ondersteund..

• KiLLaHeRTz
Nog even een laatste reactie plaatsen O-)

Ik heb alles werkend gekregen! CoreAVC werkt prima op Windows 7 Ultimate >:)
Wat ik heb gedaan is simpel, CCCP geinstalleerd, daaroverheen CoreAVC en CCCP zo ingesteld dat hij CoreAVC pakt. Makkelijker kan niet, je moet er alleen op zien te komen :)

De T4200 kan perfect Blu-rays aan, zelfs van de wat hogere bitrate :9~

Topic mag gesloten worden als dat nodig is!

Verwijderd

KiLLaHeRTz schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 18:56:
De laptop is niet bedoeld om spellen op te spelen, al is een potje Trackmania soms wel leuk :) Maar dat gaat maar net heb ik al gemerkt, 30FPS gemiddeld met alles op Low :p
no way, mijn 6 jaar oude aldi notebook haalde dat al :X
die speelde vloeiend op 768*1024 @ low

integrated zijn toch niet ZO slecht?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2009 22:23 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:17

Umbrah

The Incredible MapMan

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 22:22:
[...]

no way, mijn 6 jaar oude aldi notebook haalde dat al :X
die speelde vloeiend op 768*1024 @ low

integrated zijn toch niet ZO slecht?
Zeker Intel IGP's zijn zo slecht, helaas. Het enige wat ze enigszins acceptabel doen is load van de CPU halen bij Aero, en gek genoeg lijken ze zoveel meer drivercalls te maken dan andere merken. Ik heb het idee dat niet alle features echt over de GPU gaan.

De Radeon HD3200 IGP trekt ongeveer 2000 punten in 3DMark'06, en de HD4200 is ongeveer hetzelfde. De nVidia oplossingen heb ik niet echt zicht op, aangezien ze moeite hebben om licenties te krijgen voor zowel Intel als AMD's nieuwe platformen, maar dat zal ongeveer gelijkwaardig zijn. ION zit er een stukkie boven, maar mist weer wat video decoding functies. Al in al zijn de meeste échte IGP's niet geschikt voor games. De HD3200 en 4200 zijn leuke HTPC chips, met zelfs kracht genoeg om méér te doen, maar zelfs mét sideport geheugen zal ik ze zo langzamerhand niet eens voor mijn ma d'r spelletjes voorschrijven. Hoewel oudere simpelere spellen er lekker op draaien (age of Mythology bijvoorbeeld).

De Intel GPU's zijn dan een stuk brakker, de GMA3100 bijvoorbeeld heeft moeite met grote maps en legers in hetzelfde Age of Mythology, de 4500 zal geen haar beter zijn, helaas.
Pagina: 1