Toon posts:

Nv4.dsp melding na opstarten pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Van de week was ik aan het gamen met COD5 en krijg ik een BSOD met de melding nv4.dsp
dus ik denk nouja kan gebeuren maar het gebeurde steeds vaker zelfs zover dat Windows xp niet meer
bootte.

Wat ik toen heb geprobeerd is in veilige modus (waar ik nog wel in kom) de laatste videodriver te verwijderen
maar tijdens het opnieuw opstarten laad windows niet. Dus ook daarop gezocht met Google en via de
recovery CD geprobeerd de boot te herstellen maar dat mocht niet baten. Vervolgend systeemherstel gedaan
dat werkt ook niet. Een van de Harde schijven eruit gehaald en dat werkt ook niet.

Ik denk zelf dat het met die NVIDIA drivers te maken heeft (verschillende geprobeerd) want als ik die installeer
via veilige modus dan boot windows bij het opnieuw opstarten niet meer of soms dan boot ie wel maar gaat het scherm naar een minuut or so op zwart. Heb ik de drivers verwijderd in veilige modus dan boot windows normaal.

Probeer ik in normale stand de drivers te installeren dan krijg ik na zoveel tijd een zwart scherm en dan doet
xp niks meer.

Dus alleen als ik geen drivers heb doet windows het normaal.

Wat kan het zijn? Ben al 2 dagen bezig met zoeken maar heeft nog niet geholpen.

Specs:

Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz
Kingston Valueram/2GB 800MHz DDR2 DIMM (2x)
Asus VGA EN9800GX2 PCIE 2.0 1GB DDR3
Antec TruePower Quattro/850W 24p ATX 12v 80mm

Moederbord kan ik even niet vinden, houden jullie nog tegoed.

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:54
Heb je misschien recent je videodrivers ge-update?

* Driver sweeper downloaden en installeren.
* verwijder videokaartdriver via configuratiescherm - software
* Daarna opstarten in veilige modus
* run driver sweeper.
* Start de pc opnieuw op
* Installer nu je drivers nog eens.

Verwijderd

Topicstarter
Nee alleen een patch van COD, voor de rest niks geks gedaan.

Heb het met driver cleaner gedaan maar dat mocht ook niet helpen, maar kan het eveneens proberen.

Bedankt alvast!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2009 17:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm heel raar maar het is verholpen, ik heb na een tip van een vriend de videokaart eruit gehaald, weer
terug geplaatst nadat de pc weer aan is geweest en ik kon zo de drivers installeren.
Kan nu weer gamen hehe >:)

Bedankt!