Plafond luidsprekers

Pagina: 1
Acties:

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-02 20:41
Ik hoop dat er iemand mij kan helpen.
We zijn thuis aan het verbouwen en wil nu in de keuken een tweede zone aansluiten op mijn reciever. Tot zover geen probleem. Alleen ben ik op zoek naar inbouw luidsprekers voor het plafond die er een beetje subtiel uitzien en die een impedantie hebben van 8 Ohms.

Bijna alles wat ik op internet vind zijn inbouw luidsprekers met een 100 Volt lijn. Of hele kleine luidsprekers van 10 watt.

Is er iemand die een idee heeft voor een luidspreker die er een beetje subtiel uitzien en tussen de 50 en de 100 euro liggen?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:19

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik doe op www.conrad.nl een zoek actie op "Plafond luidspreker" en ik vind er een hele rits die zomaar in aanmerking komen voor jouw doel.

Kijk je trouwens niet scheel op die impedantie. Dat mag er best naast zitten (4 Ohm speakers aansluiten op een voor 8 Ohm geschikte versterker kan prima), vooral als je niet van plan bent om de boel vol gas aan te zetten.

Auto speakers voldoen ook vaak aan specs om in een plafond gebouwd te worden.

[ Voor 40% gewijzigd door remco_k op 07-07-2009 17:03 ]

Alles kan stuk.

• aem kei
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01 12:56
Ik heb zowel in de keuken als in de badkamer B&W CCM80 luidsprekers geïnstalleerd.
Ik denk dat deze voldoen aan uw eisen?

Zijn in elk geval zeer goede luidsprekers! Ik ben een heel tevreden persoon... :)

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02 17:17
En anders autoluidsprekers? Die leveren wel wat meer vermogen dan die 10 watt. Misschien zijn zwarte speakers niet zo heel mooi, maar Sony levert ze ook in het wit. Dat is de marine-serie voor op de boot, maar die kunnen natuurlijk ook wel in een plafond.

Punctuality is the politeness of kings

• KermieCow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-02 15:46

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

Ook die 100Volt luidsprekers zijn 4 of 8 ohm hoor.. Alleen zit er een spoel voor die van die 100Volt weer 1Volt maakt. 100Volt wordt gebruikt voor langere afstanden..

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:07

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Visaton heeft ze ook gewoon. Bijna elk model is zowel mét als zonder 100v trafo te krijgen.

Wise enough to play the fool

• Tijntje
Oke, dat was mij niet duidelijk.
Ik zit nu op de Conrad site te kijken en zie inderdaad dat er speakers zijn waar je de trafo af kan halen.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:41
Misschien dat je hiertussen iets interessants kunt vinden?

Het zijn allemaal waterdichte speakers, bedoeld voor in de badkamer o.i.d, maar dat mag niet uitmaken lijkt me?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Autoluidsprekers is wellicht een goed idee. Hebben we namelijk hier ook. Je vindt er ook Hifi merken in terug (Infinity, bijvoorbeeld), en de kwaliteit is nog degelijk in jouw prijsklasse.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Tijntje
Ik heb uit eindelijk gekozen voor 2 plafond speakers van Visaton aangeschaft bij Conrad. Bedankt voor de hulp allemaal.

Pagina: 1