Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• mhpwolf
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-11 13:49
Beste tweakers

Een paar dagen geleden werkte mijn pc perfect, tot ik iets dubbelklikte om iets te installeren, ik merkte dat er iets niet goed ging omdat de pc erg traag werd en de installatie niet plaatsvond, daarna werd het alleen maar erger, ik kon het internet zelfs niet meer op.

Het was zo erg dat ik maar had besloten om de partitie waar windows xp op stond te formatteren, na het formatteren bleef echter het probleem, ik zag ook bij windows/taakbeheer/processen verdachte processen wat er normaal gesproken niet bij hoort, ik had het internet afgezocht naar die processen en het bleek toch dat het een of andere virus zou zijn.

Ik snapte het niet omdat ik net een format had gedaan en dat hetzelfde probleem er nog steeds was, dus nog maar een format gedaan en nog steeds hetzelfde probleem. Ik kon het internet enzo nog wel op maar het ging echt erg langzaam. En vanmorgen toen ik mn pc opstartte ging explorer ook niet open, dus ik op alt/ctrl/delete gedrukt om via taakbeheer handmatig explorer op te starten, maar toen ik dat deed kreeg ik een melding dat het niet mogelijk was ivm de beveiliging van de pc.

Ik heb het internet al wel wat afgezocht en kwam de probleem bootsector virus tegen, zou het kunnen zijn dat er een virus in de bootsector van de harde schijf zit en is zoiets makkelijk te repareren of is de harde schijf gewoon naar de filistijnen.
Ayway dit is dus het probleem en ik wou graag even jullie help :).

Oja, pc specs :) :
Amd athlon 64 3200 +
xfx 7800 gt
western digital 250 GB sata 2
2 gb ddr
Windows XP

Alvast bedankt.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Als je een virus vermoed is de eerste stap om eens te kijken wat een virusscanner er van zegt.

Als een virusscanner inderdaad een virus vindt en indien mogelijk identificeert, dan is het vaak al mogelijk het te laten verwijderen. En zelfs al is dat niet mogelijk, dan maakt identificatie het een stuk makkelijker om duidelijk te krijgen wat er gedaan moet worden om het te verwijderen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-11 09:56

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Om welke "verdachte" processen gaat het hier?

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• mhpwolf
Probleem was dus dat ik na een tijdje zelfs niet meer op het net kon, dus ik had geen tijd om eset antivirus te updaten, en ook al zou ik eset starten zou het toch erg lang duren voordat ie de pc helemaal afscant omdat de pc gewoon te langzaam is geworden door de verdachte processen.

De volgende procesen kwam ik tegen bij taakbeheer/procesen,gelijk na het formatteren al:

14.tmp
ld12.exe

en misschien nog wel meer.

[ Voor 4% gewijzigd door mhpwolf op 07-07-2009 16:07 ]

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
mhpwolf schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 15:43:

, tot ik iets dubbelklikte om iets te installeren,
En wat wilde je installeren?

• mhpwolf
Lounge Deluxe schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 16:06:
[...]

En wat wilde je installeren?
Nero

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:57
Je doet steeds een format van je Windows XP partitie. Als het een bootsectorvirus is, of het virus ook een andere partitie heeft geïnfecteerd, dan heeft dat niet meer zoveel zin.

Een paar mogelijke oplossingen:
- Formatteer de hele harde schijf / de harde schijven en maak een nieuw master boot record aan
- Start op met een LiveCD waar ClamAV of een andere virusscanner in zit of in te installeren is en scan je PC.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En was dat een legale of illegale versie van Nero? Cracks willen immers nog wel eens vol beestjes en malware zitten.

In elk geval heeft dit topic weinig te maken met Opslagmedia & I/O Controllers dus krijgt het een trapje naar Beveiliging & Virussen.

• mhpwolf
Ik heb nog nooit een nieuwe master boot record gemaakt, kan je dat doen wanneer je met de windows xp opstart wanneer je gaat formatteren?

En livecd ken ik ook niet, zal wel even op het net kijken of ik iets kan vinden.

Bedankt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

(Ook) in B&V dan wel graag even meer specifieke informatie. Zie even de sticky topics hier. Welke malware wordt er bijvoorbeeld herkend in die bestanden (als je bijv virustotal gebruikt), welke malwarenamen kom je dan tegen en en wat zegt hjt? :)

Inderdaad is een livecd erg handig.

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 07-07-2009 16:21 . Reden: er zit 1 l in lllivecd ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• mhpwolf
Ok bedankt allemaal voor de reakties, ga zelf maar even kijken wat ik allemaal kan doen, zit nu op laptop van zusje en accu is bijna leeg :), nogmaals bedankt.
Pagina: 1