Toon posts:

welke processor is beter geschikt

Pagina: 1
Acties:
  • 392 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb 2 computers met de volgende specs

computer I
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4200+ 2.2GHz
RAM: 2046MB
Moederbord: Abit NF-M2S
Videokaart: NVIDIA GeForce 8800GT

computer II
Processor: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz
RAM: 1024MB
Moederbord: Asus P5RD2-VM
Videokaart:Radeon X300/X550/X1050 Series

De computer I gebruik ik nu altijd maar heb het gevoel dat de videokaart eigenlijk veel te goed is voor de processor die in je computer zit en ik de videokaart niet optimaal gebruik, vooral bij games dus.

Ik zie dus dat mijn processor van computer II sneller is 3.00 GHz en die er nu in zit 2.2 GHz. Zou het een optie zijn op die 2 te wisselen of is dat niet mogelijk met de rest van de hardware die in mijn PC zit en zou dit schelen?

Gr. geR

Verwijderd

de AMD is veel sneller

nee, je kan niet zomaar de proc omwisselen, de graka wel (google even de prestaties)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik dacht de intel is 3.00 GHz en de AMD 2.2 en daarom dacht ik dat die sneller was. Weet je mischien een goede processor die in deze specs past van rond de 160 euro (kan tot 200 euro).

Aangezien mijn videokaart nu echt onderpresteert volgens mij.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 15:15:
Aangezien mijn videokaart nu echt onderpresteert volgens mij.
Valt wel wat mee hoor. :)
Maar kijk anders even op de site van Abit welke CPU's allemaal in het mobo kunnen. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2009 15:17 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:08

Haan

dotnetter

De tijden dat je aan de kloksnelheid van een processor kon zien welke sneller was, zijn al lang, lang voorbij :z
De AMD dual core van computer I rent rondjes om de P4 van computer 2.. configuratie van je computer I is prima op elkaar afgestemd zo, bij pc II ook, maar dat is gewoon een oude office pc, geen ding om op te gaan gamen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-05 22:21
Kloksnelheid zegt niet zoveel meer, zoals al is gezegd. Ook zijn AMD en Intel CPU's niet compatible op elkaars moederbord. (Socket 478 versus socket AM etc)
Je eerste computer, de AMD heeft een dual-core CPU, en die is hoe dan ook sneller dan de P4 met zijn nieuwere architectuur en dergelijke (ik durf zelfs te zeggen dat een enkele core sneller is dan die P4).
Op zich moet hij zo goed werken. Misschien een keertje herinstalleren, of een reepje extra RAM (2GB is genoeg though, ligt eraan wat je ermee doet.)

• Saampje1460
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:39
Deze CPU's kunnen allemaal op het moederbord: http://www.abit.com.tw/cp.../nv_gforce6100_nf-m2s.htm

Verwijderd

Misschien als je nog een leuke tweedehands AMD Athlon 64 X2 6000+ of zo tegen komt die er in zet maar PC is zo ook aardig in balans. :)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:19

Thandor

SilverStreak

Klokfrequenties hebben nooit iets gezegd over de performance. Je kunt op basis van de klokfrequentie de performance alleen aangeven als je de architectuur van de processor en het systeem erom heen kent. Twee Pentium 4 2GHz PC's kunnen bijvoorbeeld totaal verschillend presteren als je de één met snel RD-RAM en de ander met traag SDR-SDRAM uitrust terwijl de CPU in beide gevallen 2GHz is. Overigens geldt ook dat meer MB's niet per definitie beter is. Dit is een veelgemaakte fout bij videokaarten ;).

Hoe kun je dan eenvoudig zien welke processor sneller is? Aan de hand van benchmarks. Ga dus wat benchmarks en reviews opzoeken. Als ik dit even snel voor je doe dan zie ik hier dat de Athlon 64 X2 4200+ sneller is dan de Pentium D 830. Deze Pentium D 830 is in feite een dubbele Pentium 4 3GHz (zie [Discussie] multi-core Intel's: Core 2 & Core i7 - 1. Dual-core en multi-core. voor informatie hierover). Je kunt dus stellen dat de X2 sneller is, zeker in applicaties die gebruik maken van de extra core :).

Ik ga dit topic in ieder geval sluiten. Je kunt aan de hand van benchmarks (die je ook zelf kunt downloaden en uitvoeren) zien welke van de twee sneller is. Je zegt trouwens dat je het gevoel hebt dat de PC te traag is: download eens 3DMark06 of een benchmark die ook in één van de talloze reviews gebruikt is en ga de scores vergelijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Thandor op 07-07-2009 15:45 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.