Toon posts:

Processor op Mobo zetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het lastig en link om een procesor te monteren??? Deze vraag is vast errug newbie maar ik ben dat dan ook ;)

maargoed kunnen jullie me misschien vertellen waar ik op moet letten tijdens het aanbrengen van de CPU ??

alvast bedankt

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

als je het op je gemak doet en er de tijd voor neemt, is het goed te doen. Zeker met die sockets van tegenwoordig.

1 weggever is zorgen dat pennetje 1 op de juiste plaats zit.

En over het algemeen is het gebruiken van (veel) kracht uit den boze.

Kortom voorzichtig en rustig werken en bekijk alles goed dan moet het geen probleem zijn. Verder moet je even laten weten welke proc je exact wil doen, dan weet iedereen nog misschien specifieke dingen waarop je moet letten (meld ook even het mamaplankje)

Succes

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:58
Sockets heten niet voor niets ZIF
Zero insertion force :)

Je moet opletten dat je de proc in de goede richting plaatst, dit is te zien aan een stipje, afgeronde hoekjes enzo.
AMD's hebben 2 schuine hoeken, en op de socket zie je op 2 hoeken een pin minder. Raad maar ;)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Okay, het installeren van de cpu. in de socket is natuurlijk een eitje.
Hendeltje omhoog, cpu erin(schuine hoekjes op juiste plaats), hendeltje naar beneden. Dat is het probleem niet.

Waar je iets beter beter moet opletten is bij het plaatsen van de koeler. Daarbij moet je nooit teveel kracht gebruiken.
Gebruik Termal grease tussen de heatsink en de core. Plaats de koeler rustig op de cpu met 1 kant van de beugel bevestigd aan de socket. Vervolgens hou je de koeler op z'n plek en duw je met de hand of schroevedraaier de andere kant van de beugel omlaag totdat hij vastklikt aan de socket.
En klaar is kees. Als je rustig aan doet kan er weinig fout gaan.

Er zijn ook koelers met bv. een schroefmechanisme, maar die zou ik niet gebruiken.
Als je cpu een AMD wordt, dan adviseer ik je geen ORB cooler te nemen. Hier zijn de meeste problemen mee.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de adviezen :)

Vooral omdat dit het laatste onderdeel is wat ik er nog op moet zetten. Als ik het goed begrijp dan is het dus niet moeilijk om de cpu er zelf op te zetten maar dat je meer moet uitkijken voor de koeler. De koeler voor mn Tbird 1200 is vrij groot. het is meer een cirkel met koelribben en en iets bovenin tussen de koelribben het ventilatortje. Omdat deze koeler er nogal lomp uitzag en zwaar d8 ik dat het mischien riskant was om het zonder advies er maar even op te zetten.

Nog bedankt voor de adviezen :) jullie hebben een newbie een stuk gerustgesteld :P Ik kan nu niewt w88 totdat ie erin zit :9~