Hoelang garantie Seagate hardeschijf in een OEM laptop

Pagina: 1
Acties:

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:38
Ik heb een seagate hardeschijf (Model ST9200420AS) in mijn laptop (XPS 1530) welke volgensmij aan het overlijden is. S.M.A.R.T geeft opzich aan dat alles oké is, maar in seatools komt de schijf geeneens door de korte zelf test i.v.m. read errors. Read errors zorgen er ook voor dat random programma's crashing in windows. Ik kan dit ook triggeren met HD Tune. Schijfcontrole vind verder ook regelmatig beschadigde bestanden.

Nu is de garantie sind 1 maart 2009 op mijn laptop verlopen. Echter, op seagate schijven zit 3 jaar garantie. Aangezien de schijf met mijn Dell laptop is geleverd kan ik niet direct garantie claimen bij seagate (geprobeerd).

Ik heb Dell ondertussen een mailtje gestuurd met de vraag wat hun policy is. Reactie is nog even afwachten. Maar ondertussen ben ik wel benieuwd wat in het algemeen de regels zijn. Ik kan me heel goed voorstellen dat Dell zegt. Jongen, je garantie is verlopen. niet zeiken. Aan de andere kant. Als ik de seagate site goed begrijp kan Dell gewoon een RMA claimen op die kapotte schijf van mij (3 jaar garantie).

Ondanks de faq ben ik verder wel benieuwd hoe ik definitef aantoon dat de schijf defect is. SMART geeft aan dat de schijf prima is, maar de read errors zijn toch een teken dat er iets mis is. Meerdere testen uit seatools falen, maar de checks in het dell support programma die komen er wel allemaal doorheen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-01 20:25

wowi

Check dat op de site van seagate zelf even door de nummers van je drive in te vullen.
http://www.seagate.com/ww...fy_warranty_&_submit_rma/

• Terror
Aangezien de schijf met mijn Dell laptop is geleverd kan ik niet direct garantie claimen bij seagate (geprobeerd).
Serie nummer wordt niet herkent omdat een een schijf is uit het OEM circuit. Ik word dan ook doorverwezen.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:19
Er zit denk ik weinig anders op dan wachten op de reactie van Dell. Normaal hoor je de garantie ook via je leverancier te claimen, al heb ik eens meegemaakt dat ik alsnog zelf de gegevens moest gaan invullen bij Seagate en de schijven daar rechtstreeks heen moest sturen. Ik kan je redenatie begrijpen, hopelijk denkt de support daar ook over.

Overigens: ik vertrouw de uitkomst van een test van SeaTools veel meer dan een SMART uitlezing. Voor 'normale' RMA requests is het vaak ook verplicht om de errorcode van zo'n test te vermelden.

Wellicht dat ze in het Shopping Forum meer weten over dit soort garantieclaims.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:45
Hopen dat Dell nog wat coulance toont, en anders wordt het gewoon een nieuwe disk bestellen. Zo duur zijn die 7200.3 dingen ook niet meer tegenwoordig, heb voor mijn 250GB disk destijds 65 euro betaald, en dat was een jaar geleden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Fabrieksgarantie voor losse onderdelen gaat niet op in geval van OEMsystemen, jouw schijf heeft dan ook geen 3 jaar garantie, gezien die gewoon afgekocht is door Dell. Misschien dat Dell coulant is om je tegemoet te komen ook al ben je ruim 4 maanden buiten de garantie.

Gezien dit geen technische vraag is krijgt het een schopje van OM naar SF.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Fabrikant heeft niks met jou te maken en jij niks met hun. Fabrikant levert garantie aan Dell, want daar hebben ze een overeenkomst mee gesloten. Dell levert weer hun eigen garantie aan de klanten. Dus ze zijn niks verplicht, fabrikant ook niet. Enige vorm van garantie die je kan krijgen is dan geheel uit coulance.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:16
Zoals al bleek op de serienummer check betreft het een OEM schijf (duh.. DELL :P ).... Dell koopt de schijven in bij seagate en krijgt daar een x % korting op omdat ze zelf de garantie regelen. Goedkoop bij verkoop, alleen ben je met handen en voeten gebonden aan je verkoper in dit geval.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-01 17:10

Haan

dotnetter

Seagate levert 3 jaar garantie op retail schijven, jij hebt een OEM schijf en bent voor garantie dus aangewezen op de fabrikant. Zal ongetwijfeld dus gevalletje pech zijn.. Lichtpuntje: als je straks zelf een nieuwe HDD koopt, heb je daar wél 3 jaar garantie op ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:24
Dell is niet de beroerdste en vervangen het wel als de garantie is verlopen. Bel even technical support van dell.

• Terror
Techsupport gebeld. Ik krijg morgen of overmorgen via de post gratis een nieuwe hardeschijf :*) Nog even afwachten welke type ze exact sturen, maar verder _/-\o_ Moest wel een paar euro lappen voor "keep your harddrive". Anders moest de oude hdd een dag later teruggestuurd worden. Niet echt een optie als je even rustig alles wil overzetten. Daarnaast ben ik er niet zo happig op dat mijn persoonlijke gegevens ergens bij Dell op een schijf rondzweven.

Super chill iig dat de schijf onder het mom van garantie nog vervangen wordt 4 maanden buiten de officiële garantie van de laptop

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-01 08:51
Dell is daar inderdaad fantastisch in. Die support is echt goed.

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:24
Jammer van die paar euro's. Heb ook een keer de hd van een dell inspiron moeten vervangen. Toen de bezorger langs kwam om te af te leveren vroeg hij om de oude HD. Die had ik toen niet op locatie en mocht het later opsturen.

Sinds de prettige service ervaringen bij Dell, raad ik iedereen in mijn omgeving Dell aan.

• Terror
Vervangende schijf is nu net 5 minuten binnen
Oude schijf: ST9200420AS
Nieuweschijf: ST9200423ASG

Vervangende schijf heeft de zelfde specs, maar extra is de g-force protectie.

Pagina: 1