Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

age of empires 2 loopt vast

Pagina: 1
Acties:

• Alfa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-11 15:16
Gisteren heb ik uit de oude doos Age of Empires 2 gehaald en geinstalleerd. Zonder moeite heb ik 45min gespeeld en gesaved.

Vandaag wil ik verder spelen, maar telkens na 15 sec loopt AoE vast en gaat terug naar Windows. De melding is telkens:

"In Age of Empires II is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak."

Bij 'meer informatie' staat informatie wat ik niet begrijp.

Mijn PC is krachtig genoeg:
WinXP Pro
HD 4570 1GB
AMD Phenom II 940 BE
4GB geheugen 800 Mhz OCZ
bijpassend Gigabyte mobo

Hoe kan dit en wat kan ik eraan doen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

en wat kan ik eraan doen?
Je kunt de vraag posten in Spielerij - Problemen & Vragen ipv CSA :+
CSA => SPV
Bij 'meer informatie' staat informatie wat ik niet begrijp.
Wat dan precies, en wat zegt Google daarover? Kijk natuurlijk ook in je event log. Wat is er trouwens (in het spel en op de rest vd PC) veranderd sinds het wel werkte? Bijvoorbeeld een Windows-update of een nieuwe videodriver?
Hoe dan ook wil je natuurlijk even kijken in de SPV FAQ en eventueel de 'Hangen en afsluiten'-FAQ van Processors, Moederborden & Geheugen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

lasharor

7 december 2004

Compabiliteits modus al geprobeert?

Verwijderd

Heb je al gekeken of er patches beschikbaar zijn voor AoE 2?

Sommige problemen kunnen m.b.v deze patches opgelost worden.

• Alfa
F_J_K schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 13:28:
Wat dan precies, en wat zegt Google daarover? Kijk natuurlijk ook in je event log. Wat is er trouwens (in het spel en op de rest vd PC) veranderd sinds het wel werkte? Bijvoorbeeld een Windows-update of een nieuwe videodriver?
Hoe dan ook wil je natuurlijk even kijken in de SPV FAQ en eventueel de 'Hangen en afsluiten'-FAQ van Processors, Moederborden & Geheugen.
Heb het gedaan, maar wordt niet wijzer, de handtekening is niet speciaals... maar het werkt nu wel, zie onder.
lasharor schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 13:30:
Compabiliteits modus al geprobeert?
Niet geprobeerd, wat is dat eigenlijk?
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 13:37:
Heb je al gekeken of er patches beschikbaar zijn voor AoE 2?

Sommige problemen kunnen m.b.v deze patches opgelost worden.
Wel gezocht op Microsoft website naar dit probleem en andere problemen en eventuele updates, maar er zat niets bruikbaars tussen...

Het werkt nu ineens wel, het eerste spel, de eerste save werkt niet. Als ik die nu wil laden krijg ik een fout. Maar als ik een ander spel start, save en load, dan doet die het wel... Erg raar. Probleem is niet opgelost maar het werkt.

Bedankt tweakers!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

lasharor

7 december 2004

NielsStevens schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:04:
[...]

Heb het gedaan, maar wordt niet wijzer, de handtekening is niet speciaals... maar het werkt nu wel, zie onder.

[...]

Niet geprobeerd, wat is dat eigenlijk?

[...]

Wel gezocht op Microsoft website naar dit probleem en andere problemen en eventuele updates, maar er zat niets bruikbaars tussen...

Het werkt nu ineens wel, het eerste spel, de eerste save werkt niet. Als ik die nu wil laden krijg ik een fout. Maar als ik een ander spel start, save en load, dan doet die het wel... Erg raar. Probleem is niet opgelost maar het werkt.

Bedankt tweakers!
rechtermuisknop --> compatibiliteit -> Dit programma in deze comatibiliteits modus uitvoeren: en dan windows 98 of 2000

• Alfa
Hetzelfde probleem, maar nu in multiplayer modus...

Ik ben met mijn broertje het spel aan het spelen, maar telkens na een bepaalde tijd loopt hij vast. Dan ga je naar 'restore game' en dan staat er: "Saved Game Out of Sync Error"

Ik concludeer dus dat een van beide PC's vastloopt door 'out of Sync error'.

Dan ga ik googlen/tweakers.net en dan kom ik het volgende artikel van Microsoft tegen:http://support.microsoft.com/kb/194701/nl
Dit foutbericht kan onder de volgende omstandigheden worden weergegeven:
-De speler gebruikt een trainerprogramma.
-De CPU (processor) die in de computer is geïnstalleerd, is geconfigureerd met een verkeerde kloksnelheid.
-Er is een netwerkadapter van het merk Realtek RTL 8029 in de computer geïnstalleerd en de stuurprogramma's voor de netwerkadapter zijn verouderd.
-U maakt een verbinding via een proxyserver en de proxyinstellingen in Internet Explorer zijn niet juist ingesteld of zodanig ingesteld dat een automatisch configuratiescript wordt gebruikt.
Mijn broertje gebruikt een laptop Vaio met C2D processor van Intel
Ik heb een PC met AMD Phenom II 940 BE

Beide computers staan op gewone standaard instellingen, heb geen idee waarom AOE2 om de haverklap vastslaat...

Kan iemand mij hiermee helpen?

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Ik wil wel op wijzen dat "game out of sync" een bekend gebeuren was bij Age Of Empires en dat ik daar persoonlijk de oplossing nog nooit voor heb gevonden. Afgelopen LAN gespeeld en er worden bepaalde personen random gekicked op een of andere manier. En dit verschilt soms ook totaal in wanneer (druk, niet druk met vechten, random tijd (na 1 uur, na 20 min, etc.))

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Pagina: 1