Toon posts:

Hd streamen N-router? (ps3)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou tussen mijn pc en ps3 hd media gaan streamen.
hiermee bedoel ik 1080p content.

en nu was het mijn vraag of een 300mbits N-router genoeg troughput can leveren om te zorgen dat de hd video's goed gestreamd worden.

de opstelling wordt alsvolgt:
pc 300mbits netwerk card ---wireless---> N-router 300mbits ---wired----> ps3 ethernet 1gbits...

voor deze setup is gekozen omdat de ps3 alleen 802.11B/G ondersteund. en dus maximaal 54mbits wireless. daarom leek een wired connection tussen ps3 en router beste.

kunnen jullie mij jullie inzicht geven op deze kwestie. en misschien meer informatie over de benodigde troughput die minimaal nodig is. heb routers gezien met 100mbits troughput.

voorbaat dank

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2009 13:05 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je hier wat aan:
Notna in "Welke router voor PS3 en HD-streaming?"
Playstation 3 als media center - deel 4

Overigens kun je misschien zelf uitrekenen hoeveel bandwith je nodig hebt voor 1080p. En als je dat vergelijkt met de bandbreedte van een 300mbit router (5 a 7 MB/s).

• Mijulio
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-02 23:11
Zou in principe moeten kunnen.

Ik heb een tijdje terug een ps3 wired via 100mbit op een sitecom router aangesloten. Mijn pc wired trok ie 720p prima. Wireless op g snelheden liep dat voor geen meter.

Volgens mij ga je met fullhd richting de 100mbit, denk dat die router het wel trekt. Check anders smallnetbuilder.com voor testsnelheden. Als hij boven de 100mbit uitkomt gaat het sowieso lukken, dan komt het meer aan op je PC.

Verder buffert de ps3 je beeld, dus mocht het net niet snel genoeg zijn, dan kun je wachten totdat hij genoeg heeft gebufferd (net als youtube zeg maar).

Op papier moet het dus lukken, in de praktijd wordt het afwachten. Je kunt uiteraard ook altijd nog de file naar je ps kopieren. (alhoewel ik begrijp dat dit niet het meest ideaal is)

Beste is natuurlijk sowieso wired, mocht een kabel niet lukken dan kun je nog naar stopcontact verbindingen kijken. Heb je sinds kort ook gigabit snelheden bij.

[ Voor 9% gewijzigd door Mijulio op 07-07-2009 13:21 ]

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 16:51
Ligt er aan. Je hebt 1080p en je hebt 1080p. 1080p zeg alleen iets over het aantal beeldlijnen / resolutie. Vergelijk het met plaatjes. Je hebt bmp's in 1920 * 1080 en je hebt jpeg's of png's in dezelfde resolutie.

Een goede H.264 encoded 1080p film heeft doorgaans een bandbreedte nodig van 10-18mbit/s (8 tot 16mbit video + 1,5mbit audio), dus dat zelf je G router nog moeten trekken onder gunstige omstandigheden.

Het wordt een ander verhaal als je het hebt over BluRay(-rip)s. Deze zijn bijvoorbeeld in VC-1 L3 gecodeerd, wat volgens wikipedia een bandbreedte van 45mbit/s nodig heeft. Daar komt nog maximaal 14mbit/s bij voor geluid (LPCM 24 bits 96kHz 6ch), dus dan kom je uit op zo'n slordige 60mbit/s (maximaal, tenzij je nog beter geluid hebt, bijv 192kHz 8ch). En vaak kun je ook opteren voor TrueHD of DTS-HD (MA) of DTS core (1536kbit/s) of DD (640kbit/s), maar in het geval van DTS/DD is het niet meer lossless.

Vergelijk dat met een goede draft-N router, welke ongeveer 100mbit via wireless kan transporteren onder optimale omstandigheden. Kijk op smallnetbuilder ofzo wat de wireless throughput is van jouw router en bedenk tevens hoe (sub)optimaal jouw omstandigheden zijn en trek zelf je conclusie.

[ Voor 8% gewijzigd door HarmoniousVibe op 07-07-2009 15:14 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

en nu was het mijn vraag of een 300mbits N-router genoeg troughput can leveren om te zorgen dat de hd video's goed gestreamd worden.
Lees je om te beginnen even in mbt draft-N (non-draft N bestaat nog niet). Die 300Mbit/s is namelijk onzinnig marketingblaat. Het is de optelsom van de snelheid van de verzonden en ontvangen carrier frequencies. In één richting kan de carrier "slechts" 150Mbit/s aan. Als je dan de overhead (FEC enzo) eraf haalt hou je een theoretische max van rond de 120Mbit/s over.

Maar dat is theoretisch. In praktijk zul je bij de gemiddelde draft-N router icm een goede USB dongle misschien max 80Mbit/s halen en average 50Mbit/s irl. Zelfs een goede router met max waardes >100Mbit/s zal average lager halen, misschien 80Mbit/s onder ideale omstandigheden, maar irl 60Mbit/s ofzo.

Als je niet bufferde zou de minimale waarde relevant zijn, maar buffering door de player zorgt ervoor dat je bij benadering de average waarde kunt nemen. Dus je moet je vraag herformuleren of je je streaming meuk door een pijp van 60Mbit/s kunt persen. IMHO moet dat *net* lukken als je geluk hebt. Ik heb The Fifth Element op BluRay, ding is zo'n 45GB groot op schijf, wat gedeeld door filmlengte neerkomt op zo'n 57Mbit/s

Maar goed, de vraag is of jouw router zo goed is en of jouw PS3 goede ontvangst ervan heeft...

Persoonlijk zou ik dit soort bandbreedtes *altijd* bedraad willen doen. Enkel als dat niet gaat (laptop) zou ik dit met draft-N willen proberen.

Oslik blyat! Oslik!