Versterker voor pc

Pagina: 1
Acties:

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Mensen ik ben op zoek naar een zo'n klein mogelijke versterker die ik aan kan sluiten op de geluidskaart van de pc. Deze versterker wordt ingebouwd aan boord van een schip dus vandaar dat hij het liefst klein van formaat is.
Volgens mij is het enige wat ik nodig heb een analoge ingang op de versterker en dan een kabeltje met tulp aan de ene kant en jack 3.5" aan de andere toch? Maar ik lees veel over digitale ingangen, wat is dat precies?
En als er staat analoge ingang aantal 6, kan ik er dan van uitgaan dat er gewoon een aux is waar ik de kabel op kan aansluiten?

Is dit bijvoorbeeld wat? of dit? of deze?

Alvast bedankt

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Laten we beginnen met: wat voor geluidskaart heb je en wat voor uitgangen zitten er op? :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• bart1074
BtM909 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 13:04:
Laten we beginnen met: wat voor geluidskaart heb je en wat voor uitgangen zitten er op? :)
Ik weet het niet precies omdat ik nu niet aan boord ben, maar het is gewoon een standaard 5.1 geluidskaart. Wel een jaar of iets ouder.

[ Voor 4% gewijzigd door bart1074 op 07-07-2009 14:14 ]

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-12-2025

_AvA_

en dat ben zo.

Kijk eens voor een versterkerbordje met een ta2020 chipje

Droogkloot.

• bart1074
_AvA_ schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 14:16:
Kijk eens voor een versterkerbordje met een ta2020 chipje
Zitten die ook in normale versterkers?

Verwijderd

Het is ook prettig om te weten wat voor speakers je eventueel wil gebruiken qua grote of volume. Persoonlijk als ik het zo lees zou je veel meer optie's kunnen overwegen, tevens ook eeen stuk goedkoper en scheelt de ruimtebesparing van een versterker, aktiefe luidsprekers :) En dat aanbod is best wel groot :

http://www.nederlandmuziek.com/products.asp?cat=Monitoren Actief&catid=125

http://www.wifimedia.eu/c...71c5b67511e8122d23ef973ce

Verder zou je kunnen nadenken over inbouw speakers, maar dat is afhankelijk of je constructie dat toe laat qua ruimte :)

• bart1074
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 14:51:
Het is ook prettig om te weten wat voor speakers je eventueel wil gebruiken qua grote of volume. Persoonlijk als ik het zo lees zou je veel meer optie's kunnen overwegen, tevens ook eeen stuk goedkoper en scheelt de ruimtebesparing van een versterker, aktiefe luidsprekers :) En dat aanbod is best wel groot :

http://www.nederlandmuziek.com/products.asp?cat=Monitoren Actief&catid=125

http://www.wifimedia.eu/c...71c5b67511e8122d23ef973ce

Verder zou je kunnen nadenken over inbouw speakers, maar dat is afhankelijk of je constructie dat toe laat qua ruimte :)
Sorry mensen voor de slechte informatie. Maar degene van wie het schip is en voor wie de versterker is, heeft mij niet meer informatie verstrekt. Vandaar dat ik alleen weet dat het een zo klein mogelijker versterker moet zijn die aangesloten kan worden op de geluidskaart. De boxen zullen ook gewoon standaard boxen zijn. Waarschijnlijk soort auto-achtige luidsprekers. Dus in feite kan toch elke versterker aangesloten worden? Via analoog in en dan aux? Hebben mijn voorbeelden dat niet gewoon? Dank!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:19

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Murderer schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 15:24:
Sorry mensen voor de slechte informatie. Maar degene van wie het schip is en voor wie de versterker is, heeft mij niet meer informatie verstrekt.
Betrapt. :P
...aan boord van mijn schip ...
Dus in feite kan toch elke versterker aangesloten worden? Via analoog in en dan aux? Hebben mijn voorbeelden dat niet gewoon? Dank!
Dat is wel de basis ja.
Neem de goedkoopste van je rijtje en ga het daar gewoon mee proberen. (of haal er ergens eentje van Marktplaats)
De kans dat het prima werkt is aanwezig, vooral als je geen militaire volumes verwacht maar je hebt ook dusdanig weinig info dat het ook helemaal niet zou kunnen werken.

Verder zijn er ook autoradio's met externe line/aux ingang. Die kan je daar ook prima voor gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door remco_k op 07-07-2009 15:32 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Murderer schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 15:24:
[...]
Waarschijnlijk soort auto-achtige luidsprekers.
Ik zou nog even met de schipper overleggen wat voor speakers hij wil gaan gebruiken en over wat voor inbouwdiepte je praat, of dat delen gecompartimenteerd zijn. Al het een grote loze ruimte in de wand is, of flexibel, dan kan je met "autoachtige" speakers een hoop resonatie verwachten, in tegenstelling tot audio inbouwspeakers die een veel robuuster frame hebben :)
Pagina: 1