Toon posts:

Routers met WAN-poort >100Mb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn internetverbinding gaat binnen 1 jaar de 100Mb/sec downstream passeren (lucky me :9 )
Het probleem is nu echter dat ik niet weet welke router ik er dan achter zou moeten zetten om mijn netwerk te kunnen blijven behouden! Voor zover ik weet zijn er nog geen routers die méér dan 100Mb/s op de WAN-poort aankunnen. :X

Weet iemand òf, en zo ja wèlke router die snelheden wel aankan? :?
Liefst een Gb/s WAN-poort (ivm toekomst?)

Ik zou diegene zéér erkentelijk zijn als jullie mij op weg helpen kunnen. _/-\o_

Groet,

Erwin

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier zijn al een aantal topics over. Zoek eens op 'router + chello extreme' of 'router + fiber' of 'router + glasvezel'.

Of op Google: 'router + throughput'
http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

[ Voor 31% gewijzigd door Noork op 07-07-2009 12:52 ]

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11-2025
dir 655 is heel populair.. heb hem zelf ook en werkt perfect
kan 280mbit routeren (up + down) en heeft 4 gbit ports

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-12-2025
Noork schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 12:51:
Hier zijn al een aantal topics over. Zoek eens op 'router + chello extreme' of 'router + fiber' of 'router + glasvezel'.

Of op Google: 'router + throughput'
http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/
Ik reageer hier nu ook eens op. Waarom?
Ik lees ook vaker dat deze site van smallbuilders aangehaald wordt als getallen van wat zo een ding moet kunnen. Maar ik lees nooit wat over de test methode die men daar gehanteerd heeft in een test.
Ga je die lezen dan lees je dat men de firewall uitgeschakeld heeft, men de pc in een dmz geplaatst heeft, en alle andere remmende dingen ook uitzet.

Wat heb ik nu aan zo een test.? niets toch als je alles wat je juist nodig hebt uit gaat zetten, laat dan een test zien waar je dit aangezet hebt en wat het dan doet en aankan. (in dmz plaatsen.. ehhh hang dan gelijk de boel open aan het net.)

Aangezien ik zelf ook over een glasvezel aansluiting beschik heb ik ook een andere router/firewall moeten aanschaffen omdat het modem van voorheen dsl die firewall deed en ik dhcp toch niet gebruik. Ik zelf heb destijds gekozen voor een dual wan router die met ingeschakelde firewall en nat wel 90mbit kan halen, en die tevens (en daar lees je ook nooit wat over in die testen) een groot aantal conecties aan kan. die in de mijne erg ruim zijn enige duizenden heet dat dan.
Tevens is het dan ook nog eens wat voor data test je mee en wat gebruik jij als gebruiker om erover heen te sturen, kortom wat is jou belasting van deze router. denk hierbij bv aan torrents bv die veel conecties vragen, staan bij rustig op 1000 en gaat nooit over zijn zeik,, reboot van router is mij ook vreemd en zou ook niet nodig moeten zijn..

Dus even via die site kijken wat nu zoveel aankan is leuk maar geen werkelijke test, je behoefte zal je moeten bezien op wat je er van gaat verlangen in je gebruik en dat samen met de vraag wat heb je er voor over, want een ding staat wel vast een 100mbit verplaatsen over de wan met beveiliging erbij red je niet met spullen van zeg onder de 80 euro en dan heb ik het niet over wireles erbij/in. Routers die echt in de buurt komen van 100mbit en dat met firewall en nat doen zijn gewoon duur in de zin van ruim boven de 100 tot 150 euro.. waar ik wireles even weglaat dat doe je niet in een dergelijk apparaat.

Ik lees nooit eens de discussie van echte testen in het veld waar het routers aangaat die op fiber aangesloten zijn en veel moeten doen in tegelijk up als download. Wellicht dat dit topic daar eens wat verandering in kan brengen.

Ik noem bij de mijne even geen merk omdat het dan snel persoonlijke keuze of nega advies wordt omdat men eens een slechte ervaring had. (al dan niet door juist een verkeerde keuze voor aankoop..)

Kosta kwanta koste me die router wel ruim 400 euro... (let op dual wan.. en 19")

Ik lees er meer over maar heb wel het idee dat men van een consumenten router wel erggg veel aan het verlangen is en dat ook nog voor een prijs moet die nooit zou kunnen. dwz niet meer dan 80 euro en dan moet het 100mbit wan kunnen en gbit lan en er moet ook nog wireles inzitten,, denk eens na dat kan toch niet voor die prijs.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Netwerkspul mag in Netwerken, niet in Overige Hardware.