Hallo,
Ik ondervind het volgende probleem.
Onder een knop heb ik de volgende code staan:
In drawShape staat de volgende code:
Dit gaat perfect. Op de picturebox wordt een rechthoek met de gegeven dementies getekend.
Wanneer ik een negatieve waarde invoer voor de height en width (-50 en -150), dan wordt er niet getekend
Weet iemand hoe het wél mogelijk is om een rechthoek te tekenen met negatieve waarden.
Overigens gaat bovenstaande code goed voor het tekenen van een ellipse. Dus ook tekenen met negatieve waarden,..
Ik ondervind het volgende probleem.
Onder een knop heb ik de volgende code staan:
C#:
1
2
3
4
5
6
| mySelectRectangle = new SelectRectangle(pictureBox); mySelectRectangle.setX(287); mySelectRectangle.setY(86); mySelectRectangle.setWidth(50); mySelectRectangle.setHeight(150); mySelectRectangle.drawShape(); |
In drawShape staat de volgende code:
C#:
1
2
3
4
| Pen myPen = new Pen(System.Drawing.Color.Red, lineThickness); g = pictureBox.CreateGraphics(); g.DrawRectangle(myPen, x, y, width, height); g.Dispose(); |
Dit gaat perfect. Op de picturebox wordt een rechthoek met de gegeven dementies getekend.
Wanneer ik een negatieve waarde invoer voor de height en width (-50 en -150), dan wordt er niet getekend

Weet iemand hoe het wél mogelijk is om een rechthoek te tekenen met negatieve waarden.
Overigens gaat bovenstaande code goed voor het tekenen van een ellipse. Dus ook tekenen met negatieve waarden,..