Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Mij lijkt het wel eens grappig om een paar goedkope Casemod zaakjes te kopen. Gewoon zo'n fanguard die oplicht onder UV lijkt me wel grappig. Alleen heb ik één probleem, alle UV LEDs die ik vind hebben een paarse gloed, en dat staat niet echt bij de grote hoeveelheid blauw licht die er al in mijn case is.
Weet iemand een UV-lamp die alleen UV uitzendt, of UV met een blauwe gloed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
UV = utra violet, en dat is paars, niet blauw.
Wat je kunt doen is een filtertje maken in een specifieke kleur en die daarover leggen/plakken en zien wat voor effect je krijgt, maar volgens mij is dat gewenste effect krijgen vrij moeilijk.
Voor zover ik weet zijn er geen UV ccf'ls met een blauwe schijn.

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hood
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-10 11:23
Het is net wat diedazz zegt UV is gewoon paars.

Ze zijn er gewoon niet in een andere kleur.

Never fall in love with your own design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
UV zelf is niet zichtbaar.
Het is min of meer paarser dan paars, en valt buiten het zichtbare spectrum.
In theorie zou er dus een lamp kunnen bestaan die alleen de golflengtes van UV uitzendt, en niet die binnen het zichtbare spectrum. Volgens mij zou een lamp die meerdere golflengtes uitzendt die samen blauw maken (lichtblauw+paars of iets achtigs) ook in theorie kunnen bestaan.
Maar als dat niet bestaat is een filtertje misschien wel een goed idee inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 21:36
Dat is volkomen corect wat je daar zegt. Behalve "het is min of meer paarser dan paars" 8)7
Maar jah als het uit het zicht staat en op uv reactief plexi schijnt zie je bijna niet van het paars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:45
Misschien heb je meer geluk met een blacklight CCFL (een zwart TL-buisje zeg maar).

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Wat heb je er aan om een lamp te hebben die alleen UV licht uitstraalt? Iets anders dan EEPROM's wissen, bruin worden of bacterien/algen/celen vernietigen kan ik niet verzinnen. Blacklight, hetgeen wat jij wilt is nog altijd zichtbaar, hetzij zeer zwak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tower410
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:42
Als de hoeveelheid blauw licht in jouw kast echt zo groot is zie je niks van dat paarse hoor ;) Zeker niet als je de binnenkant van je kast zwart spuit en de balkjes/ledjes uit het zicht hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Je ziet het alleen aan de LEDjes zelf?
Ik was van plan zo'n UV gevoelig ding op mijn sidewindow te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij azerty blauwe led fan's van revoltec gehaald en die stralen ook uv uit want delen van mijn moederbord lichten nu ook mee op. en anders die paar ledjes zie je ook niet als je ze aan de zijkant houd.
Pagina: 1