router doet het niet meer

Pagina: 1
Acties:

• TTD
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09-2025
2 weken was m'n modem overleden en sinds vandaag kwam er een nieuwe erin. Direct verbinding met internet doet het wel maar als ik het via een router doe dan doet het internet het niet meer. Ook het link lampje van de modem brandt niet wanneer de modem aan de router zit aangesloten. Dus waarschijnlijk is of de utp kabel stuk of de utp poort van de router waarin die contact met de modem moet maken.
Wat ik heb geprobeerd is een ander utp kabel gebruiken maar dat was het niet. Router gereset maar hij deed het nog niet. Een ander pc gebruiken maar ook toen deed die niks. Weet iemand hiervoor een oplossing? Want voordat ik een ander modem kreeg deed alles nog. En mijn provider is UPC en router is een Asus WL500g.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

2 weken geleden is je modem overleden en sindsdien lijkt je router ook gaar...

Klinkt verdacht als blikseminslag oid waar beide apparaten tegelijkertijd van om zeep gegaan zijn. Wat je kunt doen om te controleren is om je router even tussen twee PCs inhangen (eentje op WAN, eentje op LAN) en kijken hoe het dan met link etc. zit. Maar waarschijnlijk komt gewoon uit dat je router dood is.

Oslik blyat! Oslik!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Je zei dat je al een andere kabel hebt geprobeerd tussen modem en router, dus eigenlijk kun je wel met zekerheid zeggen dat de WAN-poort van je router stuk is. Helaas, nieuwe kopen. Kooptip: WRT54GL :)

• TTD
klopt 2 weken terug was er idd een blikseminslag. Er is ook nog een pc die sindsdien niet meer doet, hopelijk is alleen de voeding gefrituurd. Maargoed het wordt dan een nieuwe router. Nog meer aanraders voor ongeveer 50euro? :P

Verwijderd

Het is wel zo handig als je erbij vertelt of hij draadloos moet zijn of dat dit niet hoeft ;)

• TTD
Hij moet wel draadloos verbinding kunnen maken met een laptop maar moet ook gewoon ruimte zijn voor 4 utp aansluitingen. Eigenlijk gewoon soortgelijke opties als de WL500g

• TTD
Ik heb nu 2 routers op het oog

deze
http://www.azerty.nl/0-10...tra-rangeplus-wirele.html

of

http://www.azerty.nl/11-1...utm_campaign=bestverkocht

die eerste vind ik namelijk erg fraai uitzien :P

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Zo lang je clients geen N-support hebben is de WRT54GL voldoende. Ik weet niet genoeg over de WRT160N om te kunnen oordelen, maar ingebouwde antennes lijken mij nadelig voor het bereik. De externe antennes op mijn WRT54GL kan ik naar wens uitrichten voor het beste bereik.

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
BèR schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 00:53:
Zo lang je clients geen N-support hebben is de WRT54GL voldoende. Ik weet niet genoeg over de WRT160N om te kunnen oordelen, maar ingebouwde antennes lijken mij nadelig voor het bereik. De externe antennes op mijn WRT54GL kan ik naar wens uitrichten voor het beste bereik.
Maar dat neemt niet weg dat je dan wel voorbereid bent op de toekomst. Anders kan je straks weer een nieuwe router kopen als je een andere netwerkkaart/PC hebt. Ik zou voor die 20 euro gewoon de N nemen. Ik weet niet waar je hem neer wilt zetten, maar als ´ie bijvoorbeeld midden op je bureau komt te staan heb je ook nog wat aan het design.

Pagina: 1