Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP]keyboard lock programma gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb al een hoop zelf gezocht.
Ik zoek een simpel programma dat met een bepaalde toetscombinatie mijn keyboard volledig afsluit.
Zelfde hotkey combi om dat weer aan te zetten.
Waar ik ook op zoek,ik kom bij nokia telefoons uit,of programma's die alleen met een bepaald wachtwoord werken.
Ik kom er gewoon niet uit.
Ik heb een bepaalde vorm van dyslectie en kan gewoon de juiste keywords niet vinden.

bv, control L keyboard volledig gelockt, opnieuw control L keyboard unlockt.
Vind programma's als kids key lock maar die locken pas na een bepaalde tijd of bij een aantal toetsen en je moet bepaalde woorden intikken om het te disablen.

Waarom ?
Ik heb 2 kittens.
Die denderen continue over mijn toetsenboard heen.
Met een bepaald commando kan ik mijn keyboard locken en met de muis werken.
Vroeger zat een dergelijk knoppie er gewoon op,of je draaide een sleuteltje om op je pc.

Het hoeft dus niet een zware beveiliging te zijn,ik wil gewoon een paar katten buitensluiten terwijl ik dingen bekijk met de pc.

Vind je iets als windows logo + L locks the keyboard.
Maar dat doet het niet,je komt dan terug in het inlog scherm... ik kom er gewoon niet uit zo.

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 07-07-2009 11:28 ]

• karstjan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06-2021
Misschien een USB keyboard in de voorkant van je PC? Als ik het goed heb kun je die er gewoon uithalen / insteken en dan werkt ie weer, dus als die kittens er aan komen dan trek je gewoon de USB-stekker er even uit.

Ik zou zo qua programma niets weten.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 22:51
Misschien is dit een optie?

• Nick39
  • Niet online
Deze had ik al genoemd in mijn bericht,het doet wel wat ik wil,maar niet met een hotkey combi,dit moet je via de muis doen,maar het geeft goed aan wat ik zoek,voor nood werkt het ook wel ;)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Nick39 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 11:25:
Vind je iets als windows logo + L locks the keyboard.
Maar dat doet het niet,je komt dan terug in het inlog scherm... ik kom er gewoon niet uit zo.
Dat is toch precies wat je zoekt? De programma's draaien gewoon door en de kat zal (behalve als je password asrigjlofcqdvt6wb7aSUIL9JDFILAH is :+ ) niet kunnen unlocken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:24
F_J_K schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 11:51:
[...]

Dat is toch precies wat je zoekt? De programma's draaien gewoon door en de kat zal (behalve als je password asrigjlofcqdvt6wb7aSUIL9JDFILAH is :+ ) niet kunnen unlocken.
Nee:
Het hoeft dus niet een zware beveiliging te zijn,ik wil gewoon een paar katten buitensluiten terwijl ik dingen bekijk met de pc.
Hij wil dus gewoon verder muizen.

Roomba E5 te koop

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

F_J_K schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 11:51:
[...]

Hij wil nog wel door willen werken. :)

't Mooiste is een USB keyboard die een schakelaar heeft waarmee je de toetsen zou locken. Ik neem aan dat er wel software moet zijn waarmee je je keyboard input tijdelijk kan uitschakelen.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:36

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@ sig69: Dat kan hij toch? Ok, dat de verveling snel toeslaat als je alleen over het inlogscherm kunt muizen is een ander verhaal... :P

Ik zou voor de USB optie gaan (was ook mijn eerste ingeving). En anders maak je iets zodat je toetsenbord wordt afgedekt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Oeps. :X * F_J_K slaat /me

Google (block keyboard) geeft me http://www.datamystic.com/keyboardlocker.html, niet gratis maar ziet er goed uit.
Edit, het is zelfs ontwikkeld met dezelfde boosdoener in het achterhoofd:
I came home from a weekend trip and found that my new cats had stepped on my keyboard and launched AOL which, I only have 3 hours a month, then I'm charge per minute. It turned out I was logged on for over 2000 minutes. Hence I had to find a solution...KeyboardLocker!
:+

[ Voor 57% gewijzigd door F_J_K op 07-07-2009 12:07 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Nick39
  • Niet online
BtM909 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 11:59:
[...]

Hij wil nog wel door willen werken. :)

't Mooiste is een USB keyboard die een schakelaar heeft waarmee je de toetsen zou locken. Ik neem aan dat er wel software moet zijn waarmee je je keyboard input tijdelijk kan uitschakelen.
Op de een of andere manier werkt een usb board niet lekker op mijn pc,wat ik ook doe,bepaalde toetsen herhaalt ie steeds,met een ps2 werkt ie goed dus vandaar dat ik een ps2 board heb ( moeilijk te vinden)
Op mijn remote keyboard voor mijn windows media pc zit wel een schakelaartje maar dan heb ik ook op deze pc weer een extender nodig.
Je hebt de meest subtropische key combi's onder xp maar dus geen echte keylock.
Ik heb ook al van Logitech ( ik heb de 350 ) software gedownload maar die geeft wel de mogelijkheid om van alles extern te starten,maar geen key-lock.
Het kids key lock zoals genoemd doet het in elk geval.. dan maar geen hotkey.
Het hoeft niet gratis,maar ik wil ook geen 40 euro uitgeven voor geavanceerde beveiligings opties,folders die je kan locken... volgens mijn vriendin is een schaar een permanente oplossing.. maar da's ook wel weer erg drastisch.. zij en mijn kids lachen zich lam.. maar had 2 films geselecteerd in windows commander om naar mijn NAS over te zetten en kat loopt over F8, dag films :+

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Nick39
  • Niet online
mhoogendam in "[XP]keyboard lock programma gezocht"
Vergelijk hem eens met de in dit bericht genoemde software... lijkt wel jatwerk ;) maar geen hotkeys ;)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

http://www.bitboost.com/pawsense/

Precies wat je zoekt? :P

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Nick39
  • Niet online
Tis wel grappig om te zien dat meerdere mensen dit probleem herkennen.. uitgeprobeerd.. helaas.. misschien hebben de kittens de verkeerde pootjes... ha, tis gewoon allemaal al "te advanced" ..en nu hebben ze de humor er van het pakken en proberen achter mijn vingers aan te gaan terwijl ik type.
Overigens zit er een nu vast in mijn plakband automaat dus daar heb ik even geen last van _/-\o_
Anders maar naar de winkel en zoeken naar een keyboard met ouderwets schakelaartje.
Lijkt me trouwens ook handig voor mensen die hun keyboard eens willen stofzuigen of schoonmaken.. dat kan ook alleen als de pc uit is ;)

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

is dit niks (kat-proof software):
http://www.bitboost.com/pawsense/index.html

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1