Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• pimmedoris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-08 16:04
Hallo allemaal,

Momenteel heb ik de AKG K324P, maar de mantel om de kabel is kapot. Ik heb nu nog geen slecht geluid, maar een kabelbreuk zal binnenkort wel komen... ik wil dus een nieuwe set van goede kwaliteit voor ook een goede prijs.

Ik lees hier en daar veel over Shure en andere merken, maar heb een paar vragen waar ik niet direct antwoord op kon vinden...
Klopt het als ik zeg: Shure E2C = SE102 = SCL2? Ze lijken in ieder geval erg op mekaar (of de plaatjes bij diverse webshops kloppen niet :P)
Ik ben hier ook een paar keer Phonak tegen gekomen. Waar zijn die in Nederland te krijgen? Ook zag ik dat iemand die meldde dat de CX500 maar 25 euro kosten. Waar is dat ergens? Ik heb geen credit card of paypal account, dus kopen via een ebay winkel is dan uitgesloten lijkt me?
Ik vind 70-80 euro wel genoeg voor in-ears, aangezine ik alles via een ipod nano luister en de kwaliteit daarvan natuurlijk ook niet super is.

Ik sta zeker ook open voor andere merken, maar zoals gezegd, zonder credit card of paypal account, zit ik een beetje vast (denk ik) aan de nederlandse webshops...

Alvast bedankt voor antwoorden op mijn noob-vragen :)

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:43
Van een SE102 en SCL2 heb ik nog nooit gehoord? Maar volgens mij zijn de E2C -> SE210. Van de phonak's heb ik geen kaas gegeten maar CX500's zijn inderdaad niet erg duur meer (alleen 25 klinkt wel heel erg goedkoop, klinkt als neppers op ebay). Voor 40 euro kun je ze wel vinden denk ik. <- nogmaals LET OP er zijn erg veel fakes in omloop!

• pimmedoris
Van die fakes had ik inderdaad ook gelezen... weer een reden van mij om weg te blijven van ebay-winkels. Ik vertrouw dat toch minder dan 'gewone' webshops met keurmerk...

Misschien had de SE102 dan wel SE210 moeten zijn en was dat een spelfout... SCL2 zie ik toch wel erg vaak. Bijvoorbeeld hier: http://www.bax-shop.nl/ho...rant/product-details.html
Daar staat ook: SCL2/E2, dus dat dat dezelfde zijn zal wel kloppen...

• pimmedoris
Ik heb eens op head-fi zitten neuzen en daar werd als alternatief voor de E2C de altec lansing UHP336 aangeraden. Iemand ervaring hiermee? Of met Altec in het algemeen?

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Ter info (ik post later wel een volledige review): ik heb een hele tijd Shure E4C gebruikt, die ik heerlijk vond klinken maar weinig comfortabel waren (bleven mijn oren glijden, heb alle verschillende sleeves gebruikt, sommige bleven beter zitten maar waren pijnlijk)

Onlangs heb ik via ABI (http://www.anythingbutipo...t-fit-earphone-review.php) de Phonak Audéo oortjes leren kennen. Aan een prijs veel lager dan de E4C vond ik ze het proberen waard. (online besteld voor 127,60€)

Heb ze vandaag ontvangen. Ze moeten nog ingespeeld worden, en ik stel een oordeel over de klank uit tot binnen enkele weken. Wat ik wel kan zeggen: qua draagcomfort zijn ze top, en de seal is veel gemakkelijker te bereiken dan bij de E4C en houdt langer vast.

Bouwkwaliteit lijkt op eerste gezicht minder (kabels zijn dunner), maar 2 jaar garantie is mijn 'verzekering' tegen eventuele kabelbreuk.

Tikken tegen de kabel hoor je minder dan bij de E4C.

Alvast super :)

[ Voor 5% gewijzigd door Dryhte op 22-07-2009 17:02 ]

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:08
cpt.skydiver schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 11:28:
Van een SE102 en SCL2 heb ik nog nooit gehoord? Maar volgens mij zijn de E2C -> SE210. Van de phonak's heb ik geen kaas gegeten maar CX500's zijn inderdaad niet erg duur meer (alleen 25 klinkt wel heel erg goedkoop, klinkt als neppers op ebay). Voor 40 euro kun je ze wel vinden denk ik. <- nogmaals LET OP er zijn erg veel fakes in omloop!
CX500 gewoon bij computerland te koop, echte neem ik aan dus. (En maar 25,-)

• pimmedoris
Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt en ben ik voor een setje Shure SCL2 gegaan en ik ben erg tevreden. Ik vind ze erg goed zitten (ook voor langere tijd) en het geluid vind ik ook erg goed. De kabels zijn ook een stuk dikker dan mijn AKG's, wat me wel vertrouwen geeft. Daarbij komt nog de twee jaar garantie, dus dat zit wel goed lijkt me

Ik was toch een beetje bang doordat toch wel wat mensen zeiden dat de bas zou missen. Nou hoef ik ook niet superveel bas, maar ik moet hem wel kunnen horen. Ik vind het geluid mooi gedetailleerd met de juiste balans tussen hoog en laag. Ik moet alleen kijken waar ik de juiste nieuwe foamies kan kopen, want deze worden toch wel erg snel smerig :P
Pagina: 1