Toon posts:

Subforum simulatie/race games

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakergoden,

Eerste keer dat ik jullie es wat meld. Maar waarom hebben jullie het genre simulatie onder gebracht onder race-games?

Zonde. Simulatie zou juist onder de tweakers een aparte subcatogorie moeten verdienen zonder titels ertussen als testdrive unlimited.

Wat vinden jullie daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Weinig, daar gaat de redactie niet over :) Ik gooi deze even door naar de halfgoden in Lieve Adjes ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Het gaat niet enkel om het aantal titels, maar ook om de forumactiviteit. SSR is niet echt groot of actief te noemen, ik zie dus ook geen reden om dit nog verder op te splitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb je gelijk in. Maar juist wij, als tweakers, moeten de subcatagorie Simulatie niet de das om doen en weg drukken in het arcade hoekje. Zonde want juist in realisme wordt veel serieuze tijd besteed. Totaal iets anders dan monstertjes moddeleren.
Ik vind dat feit niet zomaar iets. En verdient juist voor de tweakers een appart subforum waarin slechts de serieuze simulatie spellen staan. (denk aan race, zeil, desnoods bouwkraan simulators. flightsims. treinsims(en dan geen tycoons) etc.
Ik ben zelf erg gefascineerd door dit soort "spellen" Jammer dat ik niet meer mensen achter me heb.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Het is net wat TheZeroorez, het gaat om activiteit. Een tijd terug had je onder Tweaking nog iets als Die Hard Overclocking, je mocht blij wezen als er 5 topics in dat subforum stonden en de bezoekers waren vaak een groepje bestaande uit een stuk of 10-20 mensen, daar is Tweakers ondertussen niet echt meer op gericht.
Daarnaast is ook maar net wat je onder simulatie rekent. De menigte zal bijvoorbeeld Need for Speed noemen, jij zal daar waarschijnlijk om lachen.
Volgens mij (dat weet ik niet zeker maar maak ik op uit het spellen aanbod) zijn er weinig liefhebbers van games die de realiteit zoveel mogelijk proberen te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 22:42:
Ik ben zelf erg gefascineerd door dit soort "spellen" Jammer dat ik niet meer mensen achter me heb.
En dat is dan ook precies mijn punt: er is niet genoeg vraag naar. Zolang GoT met categoriën werkt moeten bepaalde kleine groepjes het doen met de ruimte die ze in een breder subforum krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
@ XraiDeD

Zoals je weet waarschijnlijk wel weet is een tijdje geleden was het nog zo dat alles bij elkaar zat, waarbij alleen SPV apart. Met deze opsplitsing wordt er al meer aandacht besteed aan de verschillende typen games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tsjah zo is t nou eenmaal. Achjah een balletje opgooien kan nooit kwaad. Om eerlijk te zijn had ik t antwoord al verwacht met de reden die je noemt. Er moeten natuurlijk ook moderaters etc op ingeroosterd worden. Al kan je van een subforum als simulatie weinig ellende verwachten denk ik.
Tevens is simulatie wel iets waar op fok idd geen subforum aan toebesteed is maar wij als serieuze tweakers kunnen simulatie best wel een duwtje in de rug geven op t forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Moderators zijn nog het kleinste probleem. Iemand die nu SSR modt zou best straks de losse forums voor sport games en simulatie games kunnen modden. Het probleem is dat het wel daadwerkelijk een forum moet kunnen vullen, anders werkt verdere splitsing alleen maar averechts en blijven mensen juist weg omdat ze teveel moeten klikken. ;)

Overigens zou het je verbazen hoeveel gezeik er vroeger in de sim-topics is geweest. Als ik het me goed herinner is een topicreeks voor flightsims nog een hele tijd taboe geweest. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1