Hallo,
Hardware:
voeding: Zalman 600 watt --> modulair
moederbord: Asus P5Q bios: 2102
CPU: E8400
Mem: 4 GB 1066
VGA: XFX Geforce 9800GT 512 MB bios: 62.92.46.00.03
Ouderdom van deze configuratie is 10 maanden.
Probleem:
Als ik de PC wil opstarten door de aan/uit knop in te drukken, draait de VGA fan op volle snelheid en ik krijg het bios niet te zien en ook het O/S niet.
Ik hoor wel de BIOS POST piepje, dus hij boot wel door, maar zonder beeld.
Om dit te verhelpen, moet ik de aan/uit knop 8 sec indrukken of stroom eraf halen en opnieuw proberen. Hoe vaak ik dit moet herhalen verschilt. Echter kan ik aan de VGA fan horen of ik wel of geen beeld ga krijgen en dat is wanneer de vga fan op normale snelheid draait.
Wat ik al heb geprobeerd:
Moederbord bios geupdate naar nieuwste versie.
Perslucht schoon gemaakt.
Gekeken naar kamer temperatuur. +- 20c
Met de hand de vga gevoeld, is niet warm.
Het is de laatste maand dat ik dit regelmatig krijg.
Zowel uit een coldboot/hibernate/standby komt dit voor.
Google gaf geen duidelijk antwoord op het symptoom dat een VGA fan op volle snelheid draait en geen beeld geeft.
Ik heb geen andere VGA kaart om te testen en ik heb ook geen ander PC/moederbord om het te testen.
Ik dank jullie voor je tijd en hulp.
Mike
Hardware:
voeding: Zalman 600 watt --> modulair
moederbord: Asus P5Q bios: 2102
CPU: E8400
Mem: 4 GB 1066
VGA: XFX Geforce 9800GT 512 MB bios: 62.92.46.00.03
Ouderdom van deze configuratie is 10 maanden.
Probleem:
Als ik de PC wil opstarten door de aan/uit knop in te drukken, draait de VGA fan op volle snelheid en ik krijg het bios niet te zien en ook het O/S niet.
Ik hoor wel de BIOS POST piepje, dus hij boot wel door, maar zonder beeld.
Om dit te verhelpen, moet ik de aan/uit knop 8 sec indrukken of stroom eraf halen en opnieuw proberen. Hoe vaak ik dit moet herhalen verschilt. Echter kan ik aan de VGA fan horen of ik wel of geen beeld ga krijgen en dat is wanneer de vga fan op normale snelheid draait.
Wat ik al heb geprobeerd:
Moederbord bios geupdate naar nieuwste versie.
Perslucht schoon gemaakt.
Gekeken naar kamer temperatuur. +- 20c
Met de hand de vga gevoeld, is niet warm.
Het is de laatste maand dat ik dit regelmatig krijg.
Zowel uit een coldboot/hibernate/standby komt dit voor.
Google gaf geen duidelijk antwoord op het symptoom dat een VGA fan op volle snelheid draait en geen beeld geeft.
Ik heb geen andere VGA kaart om te testen en ik heb ook geen ander PC/moederbord om het te testen.
Ik dank jullie voor je tijd en hulp.
Mike