Toon posts:

printer werkt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een canon bjc 3000 printer en die krijg ik toch maar niet aan de gang in WindowsME. Elke keer als ik een test afdruk wil maken geeft WindowsME aan dat hij de printer niet kan vinden (terwijl de drivers wel staan geinstaleerd).
Ik heb de nieuwste drivers gedownload van het internet, alles meerdere keren gecheckt, maar niets hoor.
Wat ik wel vreemd vind is dat Linux de printer wel kan vinden en ik er dus onder Linux wel mee kan printen, maar onder WindowsME moet dat toch ook geen probleem zijn lijkt mij.

Verwijderd

Topicstarter
niemand:?:'(

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-12-2025

s3mt3x

I choose not to know...

Hoe staat je LPT ingesteld in de BIOS?

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

Verwijderd

Topicstarter
De Poort staat ingesteld op LTP1, maar ook als ik hem instel op ECC werkt het niet.
echter zoals ik al vermelde werkt de printer wel in Linux (dus poort is niet stuk)

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Voor oudere HP printers moet de LPT op EPP staan mischien dat dat hier ook werkt?

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Verwijderd

Topicstarter
Nope werkt ook niet, maar ik kan de printer natuurlijk ook op de usb-poort aansluiten word wel weer ff stoeien met lunix maar moet gewoon kunnen printen onder Windows.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 21:40
heeft dat ding 2 poorten? kun je dan niet de usbpoort bij windows gebruiken, en de parallelle poort bij linux?

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

1) Weet je heel zeker dat je de goede drivers te pakken hebt..? Drivers specifiek voor Windows ME zijn er niet altijd.

2) Heeft Windows misschien zelf al een printer gedefinieerd voor de BC-3000

3) Heb je meer dan ééprinter staan voor die BC-3000, gooi ze alletwee weg en installeer opnieuw.

4) Verwijder alles wat aan software de printer poort wil hebben, zoals Zip drive software, Backup software, Scanner software, oudere printer drivers, Printer drivers voor een andere printer.

5) Gooi alles weg van geinstalleerde software/drivers voor die printer en installeer opnieuw.

6) In het uiterste geval, ga terug naar Win98SE.. De berichten over ME van Tweakers laten nogal wat ruimte voor verdenkingen naar die versie van Windows.....

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 02 maart 2001 12:31 schreef 0siris het volgende:
heeft dat ding 2 poorten? kun je dan niet de usbpoort bij windows gebruiken, en de parallelle poort bij linux?
Dat wil ik nu dus gaan doen, maar krijg ik dan geen conflicten ivm. het feit dat ik dan 2 poorten gebruik voor één printer.
of word het gewoon stoeien in linux om de printer via de USB-poort aan de gang te krijgen. (kernel ondersteunt USB)

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

zijn de inktpatronen wel goed? mijn canon wilde ook wel eens niet reageren en toen ik het inktpatroon verving deed hij het weer perfect

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 02 maart 2001 12:39 schreef Hooi het volgende:
1) Weet je heel zeker dat je de goede drivers te pakken hebt..? Drivers specifiek voor Windows ME zijn er niet altijd.

2) Heeft Windows misschien zelf al een printer gedefinieerd voor de BC-3000

3) Heb je meer dan ééprinter staan voor die BC-3000, gooi ze alletwee weg en installeer opnieuw.

4) Verwijder alles wat aan software de printer poort wil hebben, zoals Zip drive software, Backup software, Scanner software, oudere printer drivers, Printer drivers voor een andere printer.

5) Gooi alles weg van geinstalleerde software/drivers voor die printer en installeer opnieuw.

6) In het uiterste geval, ga terug naar Win98SE.. De berichten over ME van Tweakers laten nogal wat ruimte voor verdenkingen naar die versie van Windows.....
1) Ja het zijn de goede drivers.(meest recente van internet gehaald)
2)Nee
3)Windows schoon geinstaleerd er waren dus nog geen printers aangemeld.
4)scanner gaat al via de USB en verders is er geen software/hardware die aanspraak maakt op de printer poort.
5)Al tig keer gedaan werkt niet.
6)No way de rest werkt perfect alleen die godvr&@#$ printer werkt niet.:(

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 02 maart 2001 13:06 schreef Judaz het volgende:
zijn de inktpatronen wel goed? mijn canon wilde ook wel eens niet reageren en toen ik het inktpatroon verving deed hij het weer perfect
Ahum als het aan de Inktpatronen ligt (ook nieuwe trouwens) hoe kan het dan dat de printer WEL onder Linux werkt.:?
maar toch bedankt had ook gekunt:)

Verwijderd

Je kunt ook proberen een andere HD (lenen? oude 4Gb schijf misschien) even te nemen, een clean install van Win98Se of ME te doen, en zien of het wel lukt. Want het moet toch echt een software probleem zijn.

Heb je al een andere printer aan die PC geprobeerd en gestest?

Windows kan ook soms de mist in gaan als de poort niet op 378 maar op 3BC staat, of geen interrupt heeft, of een met de geluidskaart gesharede interrupt heeft, of als er echt verkeerde register settings uit een ver en donker verleden staan.

Of als oudere drivers Read-Only waren, waardoor ze niet verwijderd kunnen worden of overschreven.. opties genoeg.

Ik zou eerst proberen uit te zoeken of Windows uberhaupt na een verse installatie werkt met deze hardware, printer en OS versie. (8>

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Op vrijdag 02 maart 2001 13:15 schreef uncle het volgende:

[..]

Ahum als het aan de Inktpatronen ligt (ook nieuwe trouwens) hoe kan het dan dat de printer WEL onder Linux werkt.:?
maar toch bedankt had ook gekunt:)
Omdat linux misschien andere drivers gebruikt. Dit is zuiver speculatie maar misschien is het wel het volgende.
De Linux driver checked de status van de printer niet en pompt alles gewoon naar LPT1: de printer print gewoon.
De windows driver wil gaan printen maar wil de status van het inktpatroon eerst weten. inktpatroon kan niet netjes uitgelezen worden door de printer en de printer blijft wachten waardoor er een time out optreed en de computer denkt dat de printer niet reageert.

test

probeer eens:
copy bestand.tprn lpt1:
in een dosvenster waar bestand.prn een naar bestand geprint bestand is. Dit kun je instellen in je printerinstellingen

Verwijderd

Wie kan mij helpen!!? Ik heb een Canon Smartbase MPC190 en na het formateren van de computer en windows XP er opnieuw op te zetten en de printer opnieuw te installe werkt ie niet meer. Hij drukt ook niet af via opdrachtprompt. Ik heb de printer ook nog eens verwijderd en opnieuw geinstaleerd maar toen deed ie het nog steeds niet. Wie kan me verder helpen met dit probleem

Verwijderd

Lees het topic eens door, dit gaat over een hele andere printer, andere Windows en is een topic van meer dan 3 jaar oud....
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.