Ik wil eigelijk via vista mijn externe hardeschrijf geschikt maken voor mijn playstation 3 maar ik kan enkel kiezen bij formateren voor NTFS wat de ps3 niet kan lezen en exFAT, kan iemand mij vertellen wat exFAT is en of dit wel geschikt is of hoe ik hem in fat32 kan krijgen?
Wat heb je zelf geprobeerd om tot een antwoord te komen?
Heb je al eens op exFat gegoogled, of gekeken op wikipedia?
Heb je al eens op exFat gegoogled, of gekeken op wikipedia?
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
En wat exFAT betreft.quote: WikipediaWindows 2000 and Windows XP can read and write to FAT32 file systems of any size, but the format program included in Windows 2000 and higher can only create FAT32 file systems of 32 GB or less. This limitation is by design and according to Microsoft was imposed because many tasks on a very large FAT32 file system become slow and inefficient. This limitation can be bypassed by using third-party formatting utilities.
Wikipedia: exFAT
Maar wellicht kunt je voortaan eerst zelf eens zoeken. Want zo moeilijk om te vinden was dit niet.
Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S
Wikipedia: exFAT
Dat je niet in FAT32 kunt formatteren komt ws omdat de schijf groter is dan 32GB, dit is een virtuele limiet van MS in XP en hoger, ws om NTFS gebruik te pushen. Met een third party tool zou het wel moeten kunnen, bv de voor thuisgebruik gratis http://www.partition-tool.com/
/edit:Pfff, wat zijn jullie snel
Dat je niet in FAT32 kunt formatteren komt ws omdat de schijf groter is dan 32GB, dit is een virtuele limiet van MS in XP en hoger, ws om NTFS gebruik te pushen. Met een third party tool zou het wel moeten kunnen, bv de voor thuisgebruik gratis http://www.partition-tool.com/
/edit:Pfff, wat zijn jullie snel
[ Voor 6% gewijzigd door Nielson op 07-07-2009 09:12 ]
wikepedia had ik inderdaad niet aan gedacht om op te zoeken. Ik had wel in dit forum gezocht maar daar kwam eigelijk weinig uit. Ik ga die tool wel gebruiken. In ieder geval bedankt voor alle reacties en excuses dat ik zelf te weinig gezocht heb.
Dit was met wat zelf zoeken prima te vinden zoals hier boven ook al is aangegeven.
Dit topic gaat dan ook op slot.
Dit topic gaat dan ook op slot.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()