Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB
Verwijderd
kon er deze week iniet aan werken maar ik ga er weer vol aan de slag.
ik ga morgen de kast afbouwen en schuren en ontvetten. en ik wil zondag of maandag spuiten.
Ga zo door zou ik zeggen!
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
En weer een foto update, het houten frame is af, ik ga morgen plexiglas halen en zorgen dat je een moederbord kan vastzetten op het backplate. ook ga ik aan de slag om de bevestiging van de hd's en ssd's af te maken.
Hier zijn de foto's

de kast met wat oude hardware om te zien hoe het erin komt.

de voorkant

bevestiging voor de hdd's

de binnenkant

de achterkant

rechterzijkant

voorkant

close-up zijkant

hdd's en ssd bevestiging van de zijkant

close-up vooronder

en tot slot een close-up van voor boven.
ik ga morgen weer verder, ik hoop hem dan klaar te krijgen voor het spuiten zodat ik daar overmorgen aan kan beginnen. anders word dit donderdag.
als ik alles klaar heb voor spuiten kan je weer een update verwachten.
alleen bij die 5e foto van de achterkant lijkt het alsof dat PCI kaartje dat houtje verbuigt? is dit ook zo of lijkt dat alleen?
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Verwijderd
weer een update, zonder foto's (maak ik morgen)
ik heb aluminium u profielen gekocht om de kast te verstevigen. dit wil ik morgen gaan maken
Ik ben begonnen aan de bachplate van het mobo, atx en matx zijn klaar en passen.
alleen ik weet de schroeflokaties van e-atx en mini itx niet. ik wil dit morgen afmaken want ik wil donderdag spuiten. op google kon ik dit niet vinden. Weet iemand waar ik dit kan vinden of heeft iemand een kast die geschikt is voor e-atx. dan zou ik dit graag horen.
morgen maak ik wat foto's en komt er een grote update waarbij alles af is (op spuiten en aluminium voorkant na)
tot morgen
Verwijderd
Het lijkt mij dat e-atx ook op de formfactors.org site te vinden zou moeten zijn, maar ik zie 'm zo gauw niet
daar ben ik weer, de kast is gespoten en de zijpanelen zijn klaar.
Hier zijn de foto's. (je ziet soms witte stukken, dit komt door de flitser), ook bleef op sommige plekken de verf niet zitten, dit ga ik doen met een kwastje.)

kast met de zijpanelen

de zijpanelen weerspiegelen ongelooflijk mooi, dit is op de foto moeilijk te zien, er zit zoals je ziet nog wel wat stof op

hier zie je de weerspiegeling goed.

ik heb er nog een aluminium frame ingezet de achterkant is heel stevig, en je kan er op gaan zitten (getest)

de ssd ruimte, dit is pikzwart, maar de foto laat dit niet goed zien.

de zijkant

en nog een keer van voren

een zwaar overbelichte foto van de backplate, ik heb hier gaatjes ingeboord en daar afstandsbusjes, waarvan de schroef aan de achterkant is afgezaagd, in gelijmd. alles past perfect.
Dit was het weer, ik ga 4 weken op vakantie dus ff geen updates. daarna ga ik de voorkant maken en de laatste afwerkingen. ook ga ik wat sponsors zoeken voor fans en waterkoeling
p.s. koop geen praxis spuitbussen, dit is de grootste troep die je je maar kan voorstellen, er zit niet genoeg druk achter dus na driekwart komt er niks meer uit en de dekkracht is waardeloos.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2009 20:21 . Reden: niet werkende plaatjes ]
Alleen bij het bovenstaande bericht werken je plaatjes niet
[ Voor 29% gewijzigd door Jorcee op 01-08-2009 19:57 ]
Plaatjes moet je dus even fixen.
edit;
zo dat is mooi geworden zeg
[ Voor 49% gewijzigd door BGB4rn op 01-08-2009 20:25 ]
Signature
voor de rest ga ik in de komende dagen de bevestiging van het zijpaneel in orde maken, de hdd en optische drive bevestigingen, aansluitingen frontpanel, alu voorplaatjes optische drives, de beplating aan de voorkant, gaten om waterkoeling te bevestigen en slangen door te steken, backplate bevestigen, bevestiging fans enz (meer kan ik nu niet verzinnen)
ook wil ik nog een sponsor zoeken voor waterkoeling, dit heb ik nog nooit gedaan geen idee hoe ik dit het beste kan aanpakken)
voor mijn waterkoeling ben ik van plan de grake (gtx295), proc. (i7 920) en de chipset (x58) te gaan koelen. dit ga ik doen met 3 radiatoren die ik telkens oor het koelblok plaats zodat voor het water door een onderdeel gaat het even afkoelt. ik ga de volgende loop maken.
reservoir - pomp - 360mm rad - gtx295 - 240mm rad - i7 920 - 120mm rad - x58 chipset
reservoir ga ik zelf maken en voor de chipsetkoeling heb ik al wc aansluitingen (ga-ex58-extreme).
De rest ga ik kopen, hiervoor zal ik een ander topic plaatsen. (zet de link hier straks neer)
vanavond maar waarschijnlijk ergens morgen komt er weer een update.
Good luck met je waterkoeling
Verwijderd
Ik kan bijna niet wachten tot het eind resultaat!
Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB
http://www.highflow.nl/sanderinozie schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 22:14:
Van welke site is die foto? ziet eruit als een site die veel heeft in veel soorten. Heb je misschien een link voor me? Alvast bedankt.
Had je kunnen afleiden aan de sticker.
Verder mooie case, ik volg em zeker!
Drive it like you stole it.
Verwijderd
Ik zou er asap wielen onderzetten en als ik even je gewicht inschat zou je minstens eens op de kast moeten gaan zitten want zoveel gewicht gaat ze moeten dragen...
Ben geen leek in hout + overdreven hardware, dat ding nam je geen 50meter op.
Ik ben overigens grote aanhanger van over-the-top setups dus hopelijk krijgen we snel het resultaat te zien
ik heb gisteren het openklapbare backplate vastgezet, en ik heb versteviging en bevestiging zij en bovenplaten gemaakt. ook heb ik voor alu plaatjes gezorgd waarmee je de fans kan vastzetten, met de bevestiging van de optische drives en hd's ben ik bijna klaar.
Vandaag ga ik bevestiging hd's en optische drives afmaken, frame 2e pc afmaken, bevestiging voeding. en als ik hier zwart geborsteld alu en mesh kan kopen ga ik ook beginnen aan de front-panel.
Ook ga ik RGB led's bestellen. Hierbij kan ik voor +/-€20,- 50x 8000mcd of 100x 4000mcd, Graag advies.
Ik wil als aan/uit en resetknop bulgin vandal switches kopen, Welke kleur combinatie zal ik nemen? en zal ik de reset en power beide 19mm of de reset kleiner? graag jullie mening hierover, ik hoop volgende week de voorkant te kunnen maken.
Kun je deze LEDs trouwens handmatig aansturen of gaan ze automatisch? Als ze automatisch gaan zou ik ervan af zien. Ik weet niet of ze dan allemaal tegelijk gaan.
[ Voor 37% gewijzigd door Krentenbol op 08-09-2009 22:08 ]
p.s. op e-bay staat cathode en anode (bijna alles is cathode, en dat wil ik gaan bestellen). Maakt dit uit?
weet niet of directe link werkt maar dit is het: [url]ik bedoelde licht i.p.v. gewicht, ik ga dan voor de 4000cdm p.s. op e-bay staat cathode en anode (bijna alles is cathode, en dat wil ik gaan bestellen). Maakt dit uit? weet niet of directe link werkt maar dit is het:
http://cgi.ebay.com/100-p...58c5&_trksid=p3286.c0.m14
ook heb ik draaiknoppen voor de controller nodig, weet iemand een winkel die dit levert waar je veel keuze hebt, de aan/uit schakelaar moet er ook uitzien als een draaiknop. maar moet gewoon aan/uit schakelaar zijn.
Verwijderd
Als het niet op McMASTER staat, dan bestaat het niet...
Feed us.... we zijn nieuwschierig
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
vanavond volgend jaarVerwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 14:19:
EINDELIJK, RGB ledjes zijn binnen, ik kan weer verder aan mijn mod.vanavond foto's en deze week circuitje aanleggene. we gaan weer verder!
Absoluut relatief, relatief absoluut.
een kleine update van wat kleine dingetjes die ik heb gedaan.
Gisteren heb ik mijn electronica gekocht (3pwm dimmers 2x vandal switch weerstanden, bedrading en draaiknoppen voor de pwm dimmers, en nog een goede multimeter en een nieuwe soldeerbout die wel werkt) De pwm dimmers, de soldeerbout en multimeter zijn besteld. Dit heb ik gekocht bij KOK electronica in leiden waar ze me een uur lang met alle geduld hebben geholpen. Ook waren een aantal dingen behoorlijk goedkoper dan op internet (bijv. vandal switch 16mm 5 euro). Om daarvoor te bedanken:

En de electronica die ze op voorraad hadden:

Ik heb ondertussen de backplate systeem in elkaar gezet:

dicht

open
En het begin van de bevestiging van de bovenplaat

en ik ben begonnen met de ophanging van optische drives:

Als ik de soldeerbout heb dan kan ik de electronica solderen, om de voorkant te kopen ga ik naar een winkel die alles op maat zaagt die alleen door de week open is daar ga ik in de loop van de week naartoe.
dit was het alweer, ik vond dit allemaal niet update waardig maar bij elkaar gaat het net. Ik ga vrijdag de pwm dimmers, soldeerbout etc ophalen en aluminium kopen zodat ik zaterdag verder kan.
Verwijderd

Probeer eens led-hk , ebay winkel uit hong kong. Ik haal daar 50 leds voor ongeveer 5 euro thuisbezorgt.Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 09:21:
ik heb rgb leds gevonden op ebay voor ong. 20 euro voor 50 stuk. goedkoper kon ik ze niet vinden.
(50pcs 5mm 5000mcd RGB Flash Light LED Free Shipping)
En als je meer besteld en je mailed ze, dan krijg je nog meer korting omdat ze het in een pakje sturen. Duurt ongeveer een week voor je het hebt en kwaliteit is prima. Gratis tip
My cases; R2-D2, Wall-E, Hovermax, Rover, Stealth etc etc
Vandaag voorplaten gehaald, wilde het eerst zwart gaan spuiten maar eigenlijk is het zo mooier.
Op de fotos zie je dat niet omdat er geflitst is. Maandag ga ik ook de middelste plaat halen, ik heb alles vastgetaped om te laten zien hoe het er ong. uit gaat zien. dus het zit een beetje scheef
@frenkie, Ik heb mijn ledjes al binnen 100 voor 15 euro maar bedankt voor de tip.

voorkant schuin boven

voorkant van onder

zijkant rechts

zijkant links

van binnen

Voor de frontaansluiting
Morgen verder met bevestiging hd's en optische drives, ik heb een week vakantie dus ik hoop hem af te krijgen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2009 21:50 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Morgen ga ik aan de voorkant beginnen.
ik plaats maandag of dinsdag een
Verwijderd
Eerlijk gezegd vind ik de PWM dimmers met pots een beetje jammer, ik zou kiezen voor een besturing via USB of serieele poort (Intern op een header, onzichtbaar van buiten). Programmaatje erbij zodat je op je desktop met een paar sliders de kleur in kunt stellen. Bij zo'n strakke kast zou ik zo min mogelijk knoppen e.d. willen? Aan de andere kant is het niet waarschijnlijk dat je de kleur vaak aanpast en zouden de knoppen dus op een plek kunnen die wat minder in het oog springt of misschien zelfs aan de achterkant?Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 23:49:
ik ga de rgb ledjes dmv 3 pwm dimmers aansturen. Dit zijn losse ledjes en geen ledstrips dus ik ga de ledjes solderen. Je krijgt dus 3 draaiknoppen, 1 voor rood,1 groen en 1 blauw. Ik krijg ze begin volgende week binnen dus dan toon ik jullie het resultaat
Ben vandaag bezig geweest met het middelste frontpanel, aardig gelukt, maar ik ben nog niet klaar. Daarvan morgen foto's. Alles zit nu nog ingetaIk ga het aluminium ook nog borstelen.
Ik wacht nog op een telefoontje dat de pwm dimmers binnen zijn. Dan kan ik daar weer aan verder maar ondertussen ga ik door met het frontje en de details afwerken. Dit is trouwens wel heel iets anders dan met mdf. Als je een bocht te scherp maakt slaat je hele decoupeerzaag op en neer, mHaar het resultaat is er niet minder om.
@ _Danny_
Ik heb er expres voor gekozen om de kleuren met 3 draaiknoppen te regelen, Omdat het juist wel de bedoeling is om de kleur vaak aan te passen. Er zal niks aan het strakke uiterlijk verloren gaan en ik zal de knoppen zo verwerken dat het de kast niet lelijker maakt (juist mooier) hier heb ik al een aantal ideeen voor maar die laat ik je zien als het af is.
Ik zal morgen (als er niks tussenkomt) Het frontje afmaken. Ook hoop ik de rest van de mod af te krijgen deze vakantie. of dit gaat lukken licht eraan of de HTPC waarvan de laatste onderdelen morgen binnenkomen (eigenlijk vanmiddag want het is al middernacht geweest) zonder problemen gaat werken.
Voor de rest ben ik al bezig met ideeen bedenken voor mijn volgende casemod. (volgende zomervakantie)
Wat nu het meest voor de hand licht is het combineren van mijn liefde voor supercars en casemodding. Ik wil dus een model van een auto (een lamborgini waarschijnlijk) namaken en hier een pc kast in stoppen. Ook, misschien erg ambitieus maar ik wil een poging wagen, Wilde ik hier usb motors (als het mogelijk is benzine) op aansluiten en deze ook echt te laten rijden dmv camera in de voorkant en dmv bluetooth of wifi signaal naar mijn laptop te verzenden en daarmee de auto te besturen (soort racegame in het echt) er is hier apparatuur voor maar die is erg prijzig dus als iemand nog een sponsor weet is dat welkom. Ook zou je hem als dit niet lukt kunnen besturen met een draadloze gamepad. Ik denk hierbij aan een ion platform met ssd zodat er geen bewegende delen inzitten.
iedereen die me hierbij kan helpen mag contact met me opnemen, plaats ff een reactie als je missch. hierbij kan helpen of tips hebt.Alvast bedankt.
Tot morgen
Het is weer zo ver, ik ben bezig aan de voorkant, het is nog niet perfect en klaar maar de fotos wilde ik jullie niet onthouden.
maar eerst negatief nieuws, de PWM dimmers komen pas volgende week vrijdag, daar was ik niet zo blij mee.

De totale voorkant, de schroeven heb ik er opgelegd om een idee te geven hoe het eruit ziet, niks zit nog vast.

nog 1x

Het ontwerp, je ziet dat er nog wat ronde gaten moeten komen, ook op de plek van het deukje dus die zie je niet meer.

een closeup van het midden

Heb ook een gluegun gehaald, geen gekloot met lijm meer (hoop ik).

En nog een paar foto's met flits

in het donker met flits

en om mee te eindigen.
Dit was het weer, zondag hopelijk weer een update.
Het spuitwerk is van een afstand in ieder geval ook goed gelukt!
Waar haal je dat rooster materiaal vandaan dat op de voorkant zit (net geen honinggraat zie ik)?
Ik heb het gaas in een winkel in leiden gehaald, de naam ben ik even vergeten.
Volgend weekend weer een update waar ik de front afmaak. En begin met instalatie RGB dimmers.
Dat frontje heb je heel netjes uitgezaagd ziet er goed uit
If water polo was easy, it would be called football
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
dat kan je dus kopen bij de bouwmarktwarhamstr schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:59:
Racegaas heet in de handel strekmetaal, en dat is dit niet! Dit heet gewoon geperforeerde plaat met ronde gaten en word meestal aangegegevn met het gat diameter en de plaatdikte.
ik heb ook nog 1 idee voor de verlichting, maar dar zien jullie komend of weekend daarna wel.
welkom bij de clubVerwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 18:37:
geen update afgelopen week, ben de hele week ziek geweest, miss morgen nog wat kleine dingen doen

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
*wacht op nieuwe foto's
wat je dit weekend kan verwachten is:
1. bevestiging optische drives, zijpanelen, voorpanelen en de ledjes, het voorbereidend werk is gedaan. Hoop dat ik het afkrijg.
Jammer dat TBCL niet doorgaat koen van hwi had vorig jaar gezegd dat ze iets zouden regelen, niks meer van gehoord helaas.
heb het druk gehad, maar afgelopen weekend en gisteren (00:02) de ledjes geplaatst en verder gewerkt aan de voorkant.
Aanbrengen van de ledjes.

tape als isolatie

soldeerwerk

de kabel
De ledjes:
erg moeilijk te fotograferen. lijkt soms of het 2 versch. kleuren heeft dit is niet zo, ligt aan de camera en invalshoek

blauw

rood

groen

geel (niet te fotograferen omdat het 2 kleuren zijn

paars

met zijpaneel

en nog 1x met zijpaneel
De voorkant:

knoppen, en rgb dimmer

fancontroller
Dit was het weer. Morgen misschien nog een update.
Alles word nog afgewerkt.
Voor de rest is het natuurlijk nog wel netjes, is ook mooi dat het werkt zo te zien, ik vind dus alleen de plaatsing niet zo perfect
EDIT: of komt die hele rand net binnen je mobo? Dan wil ik eerst het resultaat zien en geldt bovenstaande niet meer XD
[ Voor 14% gewijzigd door Marce op 29-11-2009 16:50 ]
dit zijn 1e 50. hier komt nog een glasplaat op zodat het lijkt alsof er onder het hele mobo verlichting is.
de rand komt idd binnen het mobo, hierdoor schijnt er een gedeelte van het licht door het mobo heen wat een erg gaaf effect geef. (ka n niet uitleggen, post wel foto's)
waar er 1 mist zit er geen, dit omdat deze in de weg zat bij een scharnier. Door de glasplaat die er komt zal dit minder opvallen.
Vandaag bevestigingen voor en zijkantt gemaakt, dit zie je in de update van volgende week
Je houd wel van topics kicken? of niet somswâldpyk schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 22:05:
hoe ver ben je nu?
ik verveelde me dus ff door mijn lijstje kijken waar ik ooit een op gereageerd hadboazkl0p schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:25:
[...]
Je houd wel van topics kicken? of niet soms
Het is bedoening, niet bedoeling