Toon posts:

Geen beeld na installeren nieuw moederbord+CPU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem; na het installeren van een msi K9A2 CF-F moederbord met een AMD Athlon 64 X2 7750 black processor erop geeft mijn computer geen beeld meer.
Geprobeerd op te starten met verschillende geheugen reepjes, en 2 videokaarten; Ati radeon x1900xt en Ati radeon HD 4850. Bij de 4850 begint de fan niet te draaien (?), brand wel een lampje op de kaart. De x1900xt draait de fan wel maar geeft ook geen beeld. Monitor is in orde, wanneer ik de dvi kabel uit de videokaart trek geeft hij "geen input" aan.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met suggesties voor wat ik nog zou kunnen proberen om er achter te komen waar het probleem ligt.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:00

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Welkom op GoT. :)

Een aantal basisdingetjes:
Heb je alle kabels aangesloten op het moederbord, ook de 4 óf 8 polige stekker voor de processor?
Stroom voor de videokaart ook? (6 polige stekker)
Piept de computer meerdere malen? (foutcodes)
Heb je wel afstandbusjes gebruikt tussen het bord en de backplate?
Is de voeding sterk genoeg?

Geef ook even de volledige specs van je pc.

[ Voor 7% gewijzigd door PD2JK op 07-07-2009 01:23 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Staat de 7750BE wel op de QVL van je moederbord met de standaard meegeleverde BIOS, zo nee, moet je eerst op zoek naar een andere processor om de bios te flashen om zo je 7750BE aan de praat te kunnen krijgen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Dankt voor de snelle reacties :). Ik ga nog even checken of die kabel voor mijn CPU goed zit. Videokaart is goed aangesloten, afstandbusjes heb ik gebruikt, en hij piept niet als ik opstart. Ik vraag me af of er wel een "piepspeaker" in zit, want hij piept ook niet als ik hem aan zet (wat wel gebruikelijk is volgens mij).
Ik heb een coolermaster realpower 550w erin zitten, lijkt mij voldoende. En nog 2 reepjes van 2gb ddr2 geheugen, NEC dvd brander en 2x 200gb HDD.
Ook zal ik proberen te booten met een AMD athlon x2 3200+. QVL is de list van gesupporte processoren op de standaard bios?
Ik laat weten of ik resultaat krijg met deze suggesties.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende gedaan:
4pins CPU kabel aangesloten - opgestart - geen resultaat
AMD athlon x2 3200+ aangesloten - opgestart - geen resultaat
ati x1900xt verwisselt voor de HD4850 - opgestart - geen beeld maar fan draait nu wel
ook heb ik bij de laatste poging de pc uit gezet door de powerknop een paar seconden in te drukken, dit werkte eerst niet. Iemand nog een idee wat ik nog kan proberen? Zou het kunnen dat mijn nieuwe mobo gewoon kapot is?

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-05 10:44

@r!k

It is I, Leclerq

als ie het nu nog steeds niet doet zou ik denken aan een DOA idd.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Meestal moet je een externe speaker aansluiten (welke in je kast gemonteerd zit). De speaker draden worden meestal aangesloten op de plek waar je ook de stekkers plaatse voor de reset knop en je power knop. Als je de speaker hebt aangesloten en je hoort wel piepjes dan kun je op een andere pc op het internet opzoeken wat het probleem is / welke foutcode hij weergeeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht alle jumpertjes op het moederbord wel te hebben aangesloten maar idd de speaker nog niet aangesloten. Ik kan echter de speaker danwel de jumpertjes voor de speaker nergens vinden in de kast, ik heb een coolermaster cm 690. Ook de handleiding van de kast heeft het hier niet over. Ik ga even op de site van coolermaster kijken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 11:18:
Ik dacht alle jumpertjes op het moederbord wel te hebben aangesloten maar idd de speaker nog niet aangesloten. Ik kan echter de speaker danwel de jumpertjes voor de speaker nergens vinden in de kast, ik heb een coolermaster cm 690. Ook de handleiding van de kast heeft het hier niet over. Ik ga even op de site van coolermaster kijken.
Ik ben benieuwd, keep us posted!!!!!!!

Verwijderd

Misschien is het verstandig eerst een CMOS reset te doen.
Waarom? Ik had ooit mijn northbridge fan los getrokken, starte mijn pc op. En kreeg geen beeld meer, toen die fan weer aangesloten, en kreeg nog steeds geen beeld! Ik deed een CMOS reset en opeens deed alles het weer.

Zelf weet ik ook niet wat nou het exacte probleem was, maar het kan nooit kwaad om even een CMOS reset te doen.

Succes verder..

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2009 11:57 . Reden: spelfout ]

Verwijderd

Topicstarter
Het blijkt dat er geen speaker in de kast zit. Erg onhandig :s. En ik het een CMOS reset geprobeerd (dat is toch gewoon de batterij van het mobo tijdelijk verwijderen?) en dat geeft ook al geen resultaat. Iemand nog een gouden tip voor mij?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een speaker uit een oude kast geslo..verwijderd. En aangesloten, maar hij piept niet bij het opstarten. Dus dat is het ook al niet |:( .

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11-2025
Ik zou eens kijken naar de plaatsing van je RAM. Probeer met 1 RAM bankje alle sleuven uit... Heb mega vaak meegemaakt dat het ramgeheugen of de plaatsing hiervan de bottleneck was.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost!
Ik ben terug gegaan naar de winkel met mijn computer. Na veel onderdelen vervangen en nog een moederbord door te branden bleek het dat mijn voeding niet helemaal lekker was. Kon ook bijna niks anders meer zijn. Morgen nieuwe voeding kopen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 21:56:
Probleem opgelost!
Ik ben terug gegaan naar de winkel met mijn computer. Na veel onderdelen vervangen en nog een moederbord door te branden bleek het dat mijn voeding niet helemaal lekker was. Kon ook bijna niks anders meer zijn. Morgen nieuwe voeding kopen :)
Ok dan!!
Een te laag spannings niveau ofzo??
Pagina: 1