Toon posts:

[Satellietsysteem] Canton of JBL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een homecinemaset. De receiver zal een Harman Kardon AVR255 worden. Nu alleen nog de keuze voor de boxen.
Er zijn voor mij 2 opties:

- JBL SCS 200.5
- Canton movie 80CX

Heeft iemand ervaring met bovenstaande boxen en kan mij hierover adviseren?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 19:41

JT

VETAK y0

Welke heb je zelf beluisterd? Welke vond je zelf het beste klinken -> dat is je antwoord.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-02 23:30
Second that :)

Tis toch echt zo, je wilt altijd bevestiging van een ander. ( zelfs in de liefde zo) Maar met dit zeer zeker ook!
Luister en koop naar gelang je budget!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:49

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Inderdaad... Stel dat "men" hier zegt dat ze beide bagger klinken.. wil je ze dan niet meer? Of dat mensen hier alleen maar de JBL kennen? (ik noem maar iets he..)

Je hebt een shortlist: wat zijn daar de plus en minpunten van?
Hoe ben je tot die keuze gekomen?

Wise enough to play the fool

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
En toch ga ik mijn eigen mening hier neerknallen. Als ik de keuze zou hebben ging ik voor de canton set. Mijn pa heeft circa 7 jaar geleden ook voor deze keuze gestaan. En heeft toen de canton 100mx gekozen.

Maar wederom ga beide setjes eens beluisteren en maak dan je keuze. En mijn advies is om zeker nog meer setjes in jouw prijsklasse te gaan beluisteren. De door jouw aangehaalde sets zijn goed voor film en tv. Maar verwacht er geen topklasse stereo geluid.

Er is zoveel te krijgen. Het zou zonde zijn als je later een ander setje beluisterd en denkt van "had ik die maar genomen"

.En de receiver wat is de rede dat deze jouw voorkeur heeft? Wederom hier is ook nog zoveel anders voor te krijgen. Lees bijv eens de grote denon, onkyo en marantz topics door.Ik krijg aan de hand van jouw topicstart het idee dat je met behulp van kieskeurig een setje hebt samengesteld, en hier aan ons komt vragen welke je moet bestellen.

En als je dan een selectie gemaakt hebt post dan hier je bevindingen. Ga nooit over 1 nacht ijs.

[ Voor 16% gewijzigd door Doppert op 06-07-2009 23:56 ]

http://raptr.com/Doppert/about

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen bedankt voor jullie reacties. Ik begrijp wat jullie bedoelen. De reden dat mijn keuze op deze twee systemen is gevallen komt omdat deze beide onder de 200 euro aan te schaffen zijn en beide goede recensies krijgen op het net. Zelf heb ik ze nog niet beluisterd, omdat ik ze nog niet in real life tegen ben tegengekomen.

Mijn keuze voor deze receiver komt door het volgende:

- projecteren hd-formaat (1080P) en opschalen van de resoluties naar 1080p
- HD audio support voor onder andere Dolby TrueHD en DTS-HD
- Design uiterlijk (subjectief)
- Gunstige prijs.

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:06

-d-

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 08:27:
- HD audio support voor onder andere Dolby TrueHD en DTS-HD
Houd er rekening mee dat op een speakerset van 200 Euro het verschil vrijwel niet te horen zou zijn. Heb zelf een vergelijkbare 'simpele' set van Canton gehad, was ik best tevreden over (nu een upgrade gedaan naar vloerstaanders, overigens niet van Canton). Maar zoals al eerder vermeld, het beste is om te gaan luisteren :)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:19

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Doppert schreef op maandag 06 juli 2009 @ 23:53:
En toch ga ik mijn eigen mening hier neerknallen. Als ik de keuze zou hebben ging ik voor de canton set. Mijn pa heeft circa 7 jaar geleden ook voor deze keuze gestaan. En heeft toen de canton 100mx gekozen.
Maar waar is de onderbouwing voor je mening nou?

@TS:
Persoonlijk vind ik het vreemd dat je een receiver koopt die gemiddeld zo'n €700,- kost en dan een relatief el-cheapo speakerset van €200,- erbij.
Doe het andersom* en je geluid is een stuk beter.
Goede speakers zijn namelijk zoveel belangrijker dan de receiver.
Natuurlijk tellen er ook nog andere aspecten mee in je keuze, zoals je al eerder postte, maar toch is het verstandig om hier eens over na te denken.

* Toegegeven, een receiver van €200,- is misschien iets té laag gegrepen, maar zelfs dan heb je kans dat je geluid beter is dan de set die je nu van plan bent te kopen. Of het nou de JBL of Canton wordt, maakt dan niet uit.

Alles kan stuk.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 19:41

JT

VETAK y0

Ik zou met een budget van 200+700=900 max 300 aan de receiver besteden en 600 aan speakers, aangezien speakers 70% van je geluid bepalen :) Vergeet niet dat je 5, 6, 7 of zelfs 8 speakers gaat kopen (1 sub plus een 5, 6 of 7 kanaals set).

[ Voor 26% gewijzigd door JT op 07-07-2009 15:59 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
remco_k schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 14:40:
[...]

Ik had eigenlijk wel gehoopt dat wanneer iemand voor dezelfde keuze staat en voor een bepaald merk kiest. Zoals mijn vader toen der tijd. (Ook een beperkt budget en neemt mij mee voor advies.) Dat dat is gegaan op basis van een vergelijking cq. luisteren in de winkel. Ik dacht dat het dan wel duidelijk was dat deze keuze niet zomaar op een paar recensies gedaan is. (zoals ik ook verder in mijn post aangaf dat je niet zomaar tot een besluit moet komen ). En daar ik nog geen JBL satteliet systeem gehoord heb die me wel kan bekoren mag ik mijn mening geven wanneer ik voor deze (beperkte) keuze zou staan.

http://raptr.com/Doppert/about

Verwijderd

Topicstarter
remco_k schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 14:40:
[...]

@TS:
Persoonlijk vind ik het vreemd dat je een receiver koopt die gemiddeld zo'n €700,- kost en dan een relatief el-cheapo speakerset van €200,- erbij.
Doe het andersom* en je geluid is een stuk beter.
Goede speakers zijn namelijk zoveel belangrijker dan de receiver.
Natuurlijk tellen er ook nog andere aspecten mee in je keuze, zoals je al eerder postte, maar toch is het verstandig om hier eens over na te denken.

* Toegegeven, een receiver van €200,- is misschien iets té laag gegrepen, maar zelfs dan heb je kans dat je geluid beter is dan de set die je nu van plan bent te kopen. Of het nou de JBL of Canton wordt, maakt dan niet uit.
Je zegt dat je het vreemd vind dat ik een receiver koopt die gemiddeld 700 euro kost. Dan vraag ik zijn er andere receivers (lees goedkopere) die voldoen aan mijn eisen?

Je hebt het ook over elcheapo speakers, maar als ik bij kieskeurig kijk zie ik dat de prijs varieert van 139 euro tot 339 euro voor de JBL en 189 euro tot 349 euro voor de Cantons. Dus als ik ze voor 339 of 349 euro koop heb ik dus beter geluid? ...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2009 11:37 ]

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

nee, natuurlijk niet! het komt er gewoon op neer dat je speakers het grootste deel van het geluid bepalen. speakers van 200 euro gaan nooit beter klinken als je er een dure receiver aan hangt. een goedkopere receiver met betere speakers dan die kant en klaar setjes zal in de regel beter klinken omdat 70% van het geluid door de speaker bepaald wordt!
Pagina: 1