Perc 5/i, Foxconn Blackops en twee HD4870x2's....

Pagina: 1
Acties:

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:17

jgj82

Ja, maar = nee

Topicstarter
Na een heleboel gepruts met een Dell Perc 5/i op mijn Blackops ben ik ten einde raad..
Wie o wie geeft me de gouden tip?

Systeem:

Mobo: Foxconn Blackops G32 BIOS (X48, 3x Pci-E x16, DDR3) WC'ed
Proc: QX9650 @ 4000Mhz WC'ed
GPU's: 2x Club3D HD4870x2 WC'ed
RAID: Dell Perc 5/i + BBU & 4x WD Raptor 150 ADFD
PSU: Be Quiet Darkpower 1200W

Het probleem:

De Perc wil niet werken tegelijk met de twee HD4870x2's
Als ik de Radeons verwijder en een simpele 7300GT in een van de Pci-E sloten druk doet hij het onmiddelijk.
Als ik een van de Radeons gebruik doet hij niks meer, hij blijft hangen na de initialisatie van de Intel onboard raidcontroller... 8)7

De Pin 5&6 van de Perc zijn afgeplakt, anders heb ik helemaal geen bood....
Iemand ervaring met deze combi?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

En wat gebeurd er als je maar 1 Radeon gebruikt, dat mis ik namelijk nog inje verhaal.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-01 15:00
_Dune_ schreef op maandag 06 juli 2009 @ 23:29:
En wat gebeurd er als je maar 1 Radeon gebruikt, dat mis ik namelijk nog inje verhaal.
Als ik een van de Radeons gebruik doet hij niks meer, hij blijft hangen na de initialisatie van de Intel onboard raidcontroller...
;)

Long shot, maar misschien iets mis met je voeding? Het is nogal een combinatie van stroomvreters.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Mmmmmm ja, sorry, niet helemaal goed gelezen.

Wat ik wel in de manual van het moederbord terug vind is dat het derde PCI-e x16 slot uiteindelijk maar 4 lines heeft dus effectief eigenlijk een PCI-e x4 slot is. De PERC5i is een PCI-e x8 kaart, mogelijk dat hier het probleem zit?

Je geeft aan dat je de Nvidia kaart in een van de PCI-e sloten hebt gestoken, wees eens precies welke kaart heb je waar in zitten op dat moment?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
_Dune_ schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 00:33:
Mmmmmm ja, sorry, niet helemaal goed gelezen.

Wat ik wel in de manual van het moederbord terug vind is dat het derde PCI-e x16 slot uiteindelijk maar 4 lines heeft dus effectief eigenlijk een PCI-e x4 slot is. De PERC5i is een PCI-e x8 kaart, mogelijk dat hier het probleem zit?

Je geeft aan dat je de Nvidia kaart in een van de PCI-e sloten hebt gestoken, wees eens precies welke kaart heb je waar in zitten op dat moment?
De Dell Raid Controller werkt ook prima in een PCI-e 4x slot.

TS: Heb je alle mogelijke combinaties van PCI-e slots al geprobeerd?

[ Voor 5% gewijzigd door Black_Adder op 07-07-2009 13:04 ]

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

Topicstarter
Ik heb alle combinaties geprobeerd, als ik een HD4870x2 in een willekeurig slot steek, doet de perc niets meer. Als ik de perc in een willekeurig slot steek, en de 7300gt in een willekeurige ander doet hij het wel...

In het BIOS kun je nog kiezen voor Pci-E 1.0 of 1.0a maar dit lijkt geen invloed te hebben.

Over de voeding: de perc heeft geen extra aansluiting en 6x 20A rails exclusief moederbord (20+4 Mobo en 8pins CPU) lijkt me voldoende voor de hele bende... Ik zoek het in geheugen adressering maar heb geen clue...

[ Voor 13% gewijzigd door jgj82 op 07-07-2009 15:06 ]

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:21
Heb je de mogelijkheid om in je BIOS aanpassingen te doen m.b.t. IRQ-instellingen?

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:15
Ik denk ook dat er iets mis gaat met die addresseringen.. SLI en/of CrossFire zal heus een aantal adressen van de PCIe bus in beslag nemen om met elkaar te kunnen communiceren...

Die Perc neemt ook best wat adresruimte in beslag natuurlijk...
Heb je sowieso al de nieuwste firmware op je Perc?

Even niets...

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

Topicstarter
Ik denk wel dat ik de IRQ's kan instellen in het BIOS, ik heb wel zo'n mogelijkheid gezien.
thijs_cramer schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 16:32:
Die Perc neemt ook best wat adresruimte in beslag natuurlijk...
Heb je sowieso al de nieuwste firmware op je Perc?
Nee, zal ik vrijdag gelijk even proberen, wat denken jullie dat het beste werkt? de LSI of de Dell firmware?
Verder zal ik eens rommelen met de IRQ instellingen... Weet iemand al wat het normale adress van de Perc is?

[ Voor 9% gewijzigd door jgj82 op 07-07-2009 17:19 ]

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:15
jgj82 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 17:17:
Ik denk wel dat ik de IRQ's kan instellen in het BIOS, ik heb wel zo'n mogelijkheid gezien.

[...]

Nee, zal ik vrijdag gelijk even proberen, wat denken jullie dat het beste werkt? de LSI of de Dell firmware?
Verder zal ik eens rommelen met de IRQ instellingen... Weet iemand al wat het normale adress van de Perc is?
LSI Firmware is sneller, die van Dell stabieler dacht ik (zelf geen ervaring mee... Alleen van horen-zeggen)

IRQ adressen mag je (tot op zekere hoogte, want sommige apparaten willen het adres graag delen) zelf bepalen...

Even niets...

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

Topicstarter
Nog even voor future reference:

Deze setup heeft nooit gewerkt, ik heb mijzelf genoodzaakt gezien een ander MB aan te schaffen.
Op de MSI 790FX-GD70 werkt het wel!
Pagina: 1