Toon posts:

Brandproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok dit is mijn eerste post en tevens mijn eerste topic op het tweakers forum.
Mijn probleem is het volgende:

Ik gebruik: Nero 7 ultra edition audio (geen officiele versie) op een laptop + een externe Lacie brander.

Hiermee brand ik op een cd-r 650mb van Sony.

-Bij Nero doe ik het volgende: nero - audio - burning rom
-Dan in Nero, Audio-CD, bestand toevoegen -> 8 mp3's.
-De mp3's komen van dc++ van een betrouwbare hub.

Dan het probleem; (bijna) alle mp3's hebben in het begin van die hakkels, alsof hij overspringt alsof er een kras op zit of iets dergelijks.

Een vriend van me heeft het zelfde probleem, bij 2 verschillende branders zelf. HIj heeft de mp3's van de zelfde dc++ hub.Mijn enige oplossing kan zijn dat de mp3's bewust fouten bevatten, maar dit lijkt me sterk?

Alvast bedankt voor de hulp of het meedenken!

Niek

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02 20:40
probeer eens andere mp3's te branden?

[ Voor 17% gewijzigd door Teddy op 06-07-2009 20:58 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 20:32
Ik heb exact hetzelfde probleem met Nero sinds vorige week. Ik brand ze op dezelfde manier als jij aangeeft. Gevolg: nummers die stotteren, nummers die na het branden helemaal geen geluid bevatten, dat soort klachten. Het fijne is dat het wel werkt als ik ze brand via WMP. Wellicht dat je dat kan proberen?

Desktop | Server | Laptop

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-02 16:44

Wish

ingwell

Hoe brandt de legale muziek? Als je die hebt. Het kan natuurlijk voorkomen dat mensen bewust vernaggelde muziek online zetten. Al was het alleen maar om mensen te stangen.

Slightly offtopic: hoe bepaal je of een hub betrouwbaar is?

No drama

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

> OM

Verwijderd

Zet de mp3's in Winamp om met de Disk Writer Plugin naar WAV's. Luister ze of ze goed zijn. Importeer de WAV's naar een audio-CD in Nero. Dan branden.

Verwijderd

De hakkels/stotters zijn typisch bij gebrande audio CD's. De ene CD-speler is er gevoeliger voor dan de andere. Meestal wordt het probleem verholpen door tegen de laagst mogelijke snelheid te branden. Uiteraard ook kwalitatieve media gebruiken.

-> CD-R van 650MB: hoe oud zijn deze? Als ze al 2 jaar ongebrand in je kast liggen te rotten, is dat niet al te best, een ongebrande CD degradeerd ook in verloop van tijd (als ik me niet vergis zelfs sneller als een gebrande). Wat was verder de initiële kwaliteit?

-> Welke brandsnelheid? Hoge brandsnelheden zijn funest voor audio-CD's. Tegen laagst mogelijk snelheid proberen te branden.

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

misschien moet je nero daar helemaal niet voor gebruiken kopieer gewoon de mp3's die je op CD wil hebben naar je CD speler met lege CD erin en voila it works ;)

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Cd brandsnelheid is het beste meestal op 24x, dan is hij het beste te lezen.
(op www.cdfreaks.com, ga naar het forum, daar vind je een beschrijving hoe je een dvd/cd kunt testen, na het branden, dus of hij goed leesbaar is).

Zijn de mp3's na het downloaden goed bij het beluisteren?

Nero maakt fouten bij het omschrijven/wijzigen van de mp3's, waardoor fouten ontstaan?

Mp3's daar heb je 2 soorten in tav bitrate: constante bitrate of variable bitrate, dus misschien is dit het probleem.(en van nero).

Gebruik eens een ander programma om de audio cd te maken, dus andere brandsoftware.

Gebruik software om eerst een wav file te maken en dan te branden als audiocd. Dit is dus een omweg, maar misschien beter.

Meer info kun je vinden op www.videohelp.com.

Verwijderd

Topicstarter
Bedant voor jullie reacties.

Ik heb direct andere mp3's gebrand. Dit waren mp3's van een huisgenoot van 1 of andere fileshare. En ja hoor, het zelfde probleem.

Wat ik ga proberen: de mp3's omzetten naar wav/ andere brand programma. Ik zal vanavond het resultaat wel posten.

Nu ik er over nadenk vind ik mp3's op een audio cd branden ook wel vreemd...

ps: @ TERW_DAN wat bedoel je met OM? Openbaar Ministerie?

EDIT: ik brand op 8x speed, maar waarom is 24x optimaal dan? Langzamer lijkt me altijd beter toch.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2009 19:34 ]

• Rupie
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 19:34:
ps: @ TERW_DAN wat bedoel je met OM? Openbaar Ministerie?
OpslagMedia gok ik ;)
maar je zou dus ook WMP kunnen proberen, die doet het bij mij wel met mp3's

• jan99999
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 19:34:

EDIT: ik brand op 8x speed, maar waarom is 24x optimaal dan? Langzamer lijkt me altijd beter toch.
Hoeft niet. Zie www.cdfreaks.com zoals boven vermeld en leer waarom.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb de oplossing! Nero vertoont epic failures..... Na het gebruik van WMP (dus gewoon branden met wmp) heb ik geen last meer van foutjes in het begin van de tracks.

Toch blijf ik het vreemd vinden, omdat ik en ook vrienden van me jarenlang nero hebben gebruikt en dit nooit eerder voorgekomen is sinds nero 7.

Groeten en bedankt mensen!

Een blije hippie

• Rupie
ik vraag me ook af wat het is, zoals gezegd heb ik sinds een paar dagen hetzelfde probleem, voorheen nooit last van gehad. Wellicht een update van windows o.i.d. die loopt te ouwe hoeren anders zou ik het ook niet weten.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 08:34

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

jan99999 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 11:56:
[...]

Hoeft niet. Zie www.cdfreaks.com zoals boven vermeld en leer waarom.
Doe anders gewoon even een linkje als je het zo goed weet. Want er staan tig topic binnen dat forum en ik kan ook niet zo snel een Search lokaliseren zonder te registreren.
Want ik vind allerlei topics om te testen hoe je CDs er kwalitatief uitkomen, maar niets waarop je die "24x speed" aanbeveling maakt. Kan best dat je gelijk hebt, ik ben benieuwd om er over te lezen iig.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• jan99999
Ultraman schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 19:28:
[...]

Doe anders gewoon even een linkje als je het zo goed weet. Want er staan tig topic binnen dat forum en ik kan ook niet zo snel een Search lokaliseren zonder te registreren.
Want ik vind allerlei topics om te testen hoe je CDs er kwalitatief uitkomen, maar niets waarop je die "24x speed" aanbeveling maakt. Kan best dat je gelijk hebt, ik ben benieuwd om er over te lezen iig.
24x voor cd's en voor dvd's 8x(soms 4x), en met testen kun je dit weten, met gewoon afspelen niet.
Dit is dus jaren ervaring, dus het kan ook afwijken, dat weet je dus met testen.

Dus indien je interesse hebt ga je de forum eens lezen.
Dan vind je hoe je het testen kunt doen, welk hardware(dus of het gaat met je brander), welke snelheid en welk software. En je ziet op de forum voorbeelden van andere mensen en voorbeelden van je eigen hardware.
Voordelen:
Je ziet welke cd/dvd bij je brander past.
Welke snelheid je het beste kunt branden, voor diverse merken.
Je ziet of je 100 dvd's constante kwaliteit hebben, dus koop je die de volgende keer weer, of juist andere.
Je weet dat de dvd maximaal goed leesbaar is , dus indien niet goed leesbaar ligt het aan de afspeler.
Je kan de dvd's na een paar jaar weer testen of ze dan nog goed zijn.
Je dvd' worden nu maximaal goed leesbaar.
Enzovoort.
Pagina: 1