Toon posts:

Bromtoon, in het geluid van de audio setup.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb in mijn geluid van mijn audiosetup een storing.
Mijn set bestaat uit een Aiwa versterker, 2x150w.
Een digitale soundprocessor van Akai, en een klein mengpaneel van phonic.
De speakers zijn 2 JBL drieweg staande luidsprekers van 120w, 1 Sub van JBL actief, 100w,
1 Sub van JBL passief 150w.
Het probleem is, er komt een zware bromtoon met veel ruis, die niet verdwijnt door het volume of bas enz. lager te zetten. Hij blijft dus constant hoorbaar. Ik heb nieuwe kabels en luidsprekersnoeren geprobeerd, geen verschil, Aparaten elk, een keer uit gezet, geen verschil, speakers aan en afgekoppeld, weer geen verschil.
Kortom ik kom er niet uit.
Wie heeft een idee?

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 00:15

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Een aardingprobleem hoogstwaarschijnlijk.

Wat hangt er nog voor randapparatuur aan? PC? zit die op een geaarde stekkerdoos?

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

hier is het opgelost door de coax stekker eruit te halen, heb je eventueel je tv oid aan de setup hangen?
ook het vervangen van de analoge aansluiting pc-receiver door een optische toslink kan verscheidene groundloop problemen wegnemen.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:37
Mantelstroomfilter er tussen en de brom is ook weg.

Nickname does not reflect reality

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:13
Hier heb ik het ook en "opgelost" door de coax eruit te halen, niet echt een oplossing, want nu kan ik er dus geen (kabel) radio mee ontvangen.

overigens alles geaard aangesloten, maar wel op dezelfde groep. weet niet of dat ook invloed kan hebben ?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat is goed, mantelstroomfilter nemen.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

MEN-O schreef op maandag 06 juli 2009 @ 21:42:
Hier heb ik het ook en "opgelost" door de coax eruit te halen, niet echt een oplossing, want nu kan ik er dus geen (kabel) radio mee ontvangen.

overigens alles geaard aangesloten, maar wel op dezelfde groep. weet niet of dat ook invloed kan hebben ?
het probleem wordt veroorzaakt doordat de "kabel"(coax) ook geaard is, je apparatuur wordt dus op twee verschillende aardpunten aangesloten met een potentiaalverschil. dit verschil zal opgeheven moeten worden en aangezien de interlinks vaak de enige electrische signaalweg zijn gaat het daar overheen. gevolg is een stroom over je interlinks wat ook opgepikt wordt door je versterker en uitversterkt wordt. 50Hz komt doordat de wisselspanning op het lichtnet met 50Hz fluctueerd.

mocht ik er ergens naast zitten hoor ik dat wel...
Pagina: 1