Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• basto11
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:52
Hallo,
Mijn telefoon is onlangs gestolen, ben naar de politie gegaan maar had niet echt het idee dat ze er iets aan gingen doen (bijv. IMEI bomben). Wellicht dat een van jullie een tooltje kent waarmee je zelf naar je IMEI kunt bellen, of een andere manier waarmee ik mijn telefoon terug kan krijgen.
Bedankt!

P.S.: Ik weet niet of het van belang is maar het betreft een HTC P3300.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Meer doen als je IMEI doorgeven kan je niet doen. Zij blokkeren die dan zodat de 'dief' / vinder er niets mee kan doen!

Maar ze zullen heus geen 3hoeksmeting gaan doen om je gsm terug te vinden hoor :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:41
Waarom niet eigenlijk? Dat moet technisch toch mogelijk zijn?

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Soultaker schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:42:
Jazeker, maar dit kost teveel manschappen / manuren. Je mag als burger niet zomaar een huis binnenvallen als je die locatie van de flikken hebt doorgekregen he. En die flikken gaan echt niet ieder huis in een bepaalde 3hoek doorzoeken.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Soultaker schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:42:
Waarom zouden ze? Kost ze meer tijd/geld/mankracht/moeite dan het ze oplevert... zo werkt dat naar mijn idee.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• pyther
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:17
spone schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:44:
[...]

Waarom zouden ze? Kost ze meer tijd/geld/mankracht/moeite dan het ze oplevert... zo werkt dat naar mijn idee.
Omdat: het duidelijk moet zijn dat stelen dus niet gewenst is. Gewoon opzoeken, vervolgen, strafblad geven. Consequent :) Al gaat het op een tientje.

Lijkt me geen weggegooid belastingsgeld.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
wellicht omdat het te kostelijk is voor een enkele gsm.
(politie moet papierwerk afhandelen en via rechter passeren voordat ze die gegevens kunnen vragen bij de providers, mannetje(s) bij de providers die dat moeten opzoeken, en terwijl men de positie weet moet men naar die locatie gaan ... Iemand op die manier traceren waarvan al wat bewijs is dat die werkt in een groot drugs/kind/sex/diefstal-netwerk brengt meer op... of daarvoor is de kost en moeite in ieder geval makkelijker te verantwoorden)

technisch wel mogelijk, maar financieel niet verantwoordelijk.

TS: best emei melden, zodat die geblokkeerd kan worden, en als je wat gelukt hebt, loopt die dief (of iemand die de gsm heeft overgekocht) ermee een winkel binnen met de vraag waarom die niet werkt. en met het zelfde geluk merkt de winkelbediende op dat die emei gemeld staat als gestolen.

en een beetje de tweedehandssite's in het oog houden, of je niet per ongeluk je eigen gsm er tegenkomt.

• basto11
Alvast bedankt voor de tips, maar ik begrijp dus dat het niet mogelijk is om dmv een telefoon aan een pc gelinkt zelf een IMEI te bellen? Zou wel mooi zijn :)

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

basto11 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:57:
Alvast bedankt voor de tips, maar ik begrijp dus dat het niet mogelijk is om dmv een telefoon aan een pc gelinkt zelf een IMEI te bellen? Zou wel mooi zijn :)
Jij niet, provider wel, maar zij zullen nooit die info geven wegens wet van privacy. De politie kan dat misschien, maar zij geven dat jouw dan ook niet.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-11 09:28

Pogostokje

* twiet *

Je kunt geen IMEI bellen. Helaas, gaat niet lukken.
Een provider kan kijken of het IMEI op zijn netwerk voor komt en zo ja, aan welk nummer dat hangt. That's it.

[ Voor 52% gewijzigd door Pogostokje op 06-07-2009 20:03 ]

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• basto11
Ok dan kan ik dus niks meer doen.. Jammer. Toch bedankt voor de tips!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 12:14
Geef je IMEI ook aan je provider door, die zullen er waarschijnlijk meer mee doen dan de politie.

Zij moeten 'm kunnen blokkeren, was de telefoon ook door hen geleverd? En heb je al een aangifte van de politie, met IMEI?

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-11 10:21
Ik zie niet in je post staan dat je je provider gebelt hebt om de SIM te laten blokkeren ?!

• basto11
Ik heb al aangifte gedaan met mijn IMEI erbij, en heb ook mijn simkaart laten blokkeren (heb inmiddels weer een nieuwe). Ik heb alleen nog niet naar de provider gebeld met mijn IMEI, dus dat kan ik morgen nog wel eens doen.

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:10

martjah

Appel

even een aansluitende vraag.

ik heb tracking software op mijn telefoon staan (geeft imei + telnr door als het kaartje verwisseld wordt en ik kan m.b.v. smsjes de locatie achterhalen met GPS)

doen ze dr wel wat mee als je precies kan aangeven waar jou phone is ?

• soulrider
alle informatie die je hebt kan ze helpen, of ze er echt iets mee gaan doen is natuurlijk afhankelijk van het politiekorps ;-) (veel agenten willen wel eens de moeite doen eens te gaan kijken, als ze merken dat jij al een deel van hun opsporingswerk hebt gedaan)

ik persoonlijk vermoed dat je met die gegevens ook zeker onweerlegbaar moet kunnen aantonen dat die gsm jouw wettelijke eigendom was, en hoe je aan die traceerbare gegevens komt.(ook ivm privacywet enzo)

dit vooral met het oog op: wat als je gsm gestolen wordt, de sim eruit gehaald wordt en die zo verkocht word aan iemand uit een buurland bv een Belg. Die persoon heeft zonder dat die het weet een gestolen gsm gekocht (heling), maar wordt ook nog eens zonder dat ie het weet gevolgd door jou (inbreuk op zijn/haar privacy).

Jij hebt aan jezelf toestemming gegeven om jouw gsm en jouw beweging te volgen mbv die software, maar de dief of diegene die hem misschien ervan overkoopt niet eh, en spijtig genoeg hebben zij ook nog steeds rechten ;-)

(bij auto's met dezelfde voorzieningen gaat het opsporen meestal via een externe firma die te voldoen heeft aan verschillende wetgevingen enzo)

[ Voor 6% gewijzigd door soulrider op 06-07-2009 20:34 ]

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Tja, gestolen fietsen, telefoons, laptops en/of beschadigde auto's en inbraken doet de politie bijna niets aan, behalve het noteren. Parkeerboetes, flitsen en wildplassen heeft meer prioriteit ... Terecht of niet :/

Ik snap dat het niet haalbaar is om altijd GSMs uit te meten, maar al zouden ze het bij 1 op de 10 doen, dan gaat het zeker afschrikken en zodanig een preventieve werking hebben. Verder is dergelijke tracking software niet verkeerd.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Omdat je zegt dat het een HTC ga ik er van uit dat het een toestel is dat niet aan 1 provider hangt. In dat geval heeft het weinig zin om je eigen provider te gaan vertellen dat zus-en-zo IMEI gestolen is. Want wie zegt dat het toestel niet op een ander netwerk in gebruik is? Wellicht is hij al verkocht via ebay aan een of ander land ver weg.

Los daarvan heb ik nooit gezien dat een provider iets doet met een IMEI melding. Ze kunnen het simpelweg niet nagaan, wie er de waarheid spreekt. Misschien heb jij dat toestel wel verkocht en zit er een legitieme klant met dat toestel te bellen. Beetje zuur om die te gaan bestoken dan.

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-11 13:05

Brons

Fail!

SKiLLa schreef op maandag 06 juli 2009 @ 20:40:
Tja, gestolen fietsen, telefoons, laptops en/of beschadigde auto's en inbraken doet de politie bijna niets aan, behalve het noteren. Parkeerboetes, flitsen en wildplassen heeft meer prioriteit ... Terecht of niet :/
Ik denk ook niet dat het mogelijk is om nauwkeurig een gsm te vinden. Zelfs als ze een driehoeksmeting kunnen doen is het zoekgebied nog te groot om er iets mee te doen.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Brons schreef op maandag 06 juli 2009 @ 20:56:
[...]

Ik denk ook niet dat het mogelijk is om nauwkeurig een gsm te vinden. Zelfs als ze een driehoeksmeting kunnen doen is het zoekgebied nog te groot om er iets mee te doen.
Tja, dat is in een stad ook inderdaad zo. Aan de andere kant zou een diameter van 30m op het platteland en/of kleine dropjes minder problematisch moeten zijn. Met de vuurwerk-ramp in Enschede (jaren geleden) was het namelijk al geen probleem, terwijl die fabriek toch aan de rand van een woonwijk lag.

En door b.v. een (extra) GSM mee te nemen en de 3hoeksmeting daarvan met die van de gestolen telefoon te vergelijken kan er voor afwijkingen gecompenseerd worden ... Waar een wil is, is een weg ... maar de wil is er niet (spijtig, maar wel begrijpelijk).

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 19:06

Laguna

Connaisseur

Bij de nieuwe iPhone is het wel mogelijk om in geval van diefstal of kwijtraken via MobileMe te achterhalen waar je iPhone zich bevindt. Maar of je daarvoor dan wel de politie mag inschakelen? Of er zelf achteraan moet gaan?

Helaas is er voor de TS alleen de mogelijkheid van blokkeren mbv IMEI, maar daar heb je je toestel niet mee terug...

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• ApexAlpha
  • Laatst online: 18-11 11:32
Mocht je hem ooit nog terug krijgen; of als je dezelfde weer koopt: http://www.kaspersky.com/kaspersky_mobile_security

Met vooral deze feature: SMS-Find: You can locate your phone using SMS Find. Just send an SMS with a password to the lost device and you will receive a link to Google Maps (as soon as a GPS connection is established)* with the exact coordinates. Once you know the whereabouts of your phone, it should be clear if it was stolen or just left somewhere.

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Pogostokje schreef op maandag 06 juli 2009 @ 20:47:
Omdat je zegt dat het een HTC ga ik er van uit dat het een toestel is dat niet aan 1 provider hangt. In dat geval heeft het weinig zin om je eigen provider te gaan vertellen dat zus-en-zo IMEI gestolen is. Want wie zegt dat het toestel niet op een ander netwerk in gebruik is? Wellicht is hij al verkocht via ebay aan een of ander land ver weg.

Los daarvan heb ik nooit gezien dat een provider iets doet met een IMEI melding. Ze kunnen het simpelweg niet nagaan, wie er de waarheid spreekt. Misschien heb jij dat toestel wel verkocht en zit er een legitieme klant met dat toestel te bellen. Beetje zuur om die te gaan bestoken dan.
Wrong, de IMEI wordt effectief providerwide geblokkeerd. En ja ik heb er ervaring mee.

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Laguna schreef op maandag 06 juli 2009 @ 22:17:
Bij de nieuwe iPhone is het wel mogelijk om in geval van diefstal of kwijtraken via MobileMe te achterhalen waar je iPhone zich bevindt. Maar of je daarvoor dan wel de politie mag inschakelen? Of er zelf achteraan moet gaan?

Helaas is er voor de TS alleen de mogelijkheid van blokkeren mbv IMEI, maar daar heb je je toestel niet mee terug...
De iPhone heeft de (goede) mogelijkheid om de locatie door te geven via mobile me. Dat wil zeggen dat hij via GPS of mobiele pinpointing zijn locatie bij benadering door kan geven als je inlogt op me.com. (pin me er niet op vast aub, ik heb er zelf geen).

Maar via deze optie kun je hem dus makkelijk terug halen, tenzij de gene die hem gestolen heeft hem al gewist heeft.

Daar zouden telefoon fabrikanten nog aan moeten werken. Ze kunnen het ook met autobussen (stuurt een sms en je weet waar ie is) dus het moet ook met telefoons gaan.

Overigens kun je N97 via een smsje en je ingestelde code volledig blokkeren.

Maar goed daar krijg je hem niet mee terug, imei en sim laten blokkeren is de enige optie en hopen dat je verzekering dit dekt.

[ Voor 9% gewijzigd door BlueKeenan op 06-07-2009 23:09 ]

• Soultaker
spone schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:44:
Waarom zouden ze? Kost ze meer tijd/geld/mankracht/moeite dan het ze oplevert...
Waarom zouden ze?! Een van de taken van de van de politie is het opsporen van criminelen zodat die voor de rechter gebracht kunnen worden; voor zover ik weet is geld verdienen er geen van . Ik kan me bovendien voorstellen dat iemand niet zomaar één telefoon steelt, maar meerdere, dus de kans is groot dat je door één dief op te sporen meerdere misdrijven oplost of weet te voorkomen.

Ik weet trouwens niet zeker of het praktisch gezien mogelijk is om een telefoon zo op te sporen; ik was vooral benieuwd of de politie het wel eens probeerde...

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Soultaker schreef op maandag 06 juli 2009 @ 23:07:
[...]

Ik weet trouwens niet zeker of het praktisch gezien mogelijk is om een telefoon zo op te sporen; ik was vooral benieuwd of de politie het wel eens probeerde...
Je moet maar eens hier kijken http://www.tracerservices.com/cpl.htm. Dit is dan wel uit amerika maar goed dezelfde telefoons.

Ze kunnen op 25-100 meter nauwkeurig de positie van een telefoon bepalen. Vroeger kon het nog gewoon particulier maar tegenwoordig niet meer.

• Brons

Brons

Fail!

En wat heb je aan het traceren van een telefoon op een afstand van 25 meter? Je kan niet iedereen aanhouden die in een straal van 25 meter zit.

Onderzoek naar gestolen telefoons is gewoon verspilling van geld aangezien je de telefoon toch niet terug kan vinden.

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:28
@Brons

als ze stil zitten op een bepaalde locatie.. (voorbeeld thuis, kraakpand,... ) dan is 25meter toch goed? en als je dan nog via afstand bluetooth aan kunt zetten kun je het tot een meter of 5 nauwkeurig maken..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• martjah
  • Laatst online: 00:10

martjah

Appel

als je via gps tracket (zoals bijv. kan) dan kan het toch wel op 5 meter nauwkeurig :)

Verwijderd

Icekiller2k6 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 01:19:
@Brons

als ze stil zitten op een bepaalde locatie.. (voorbeeld thuis, kraakpand,... ) dan is 25meter toch goed? en als je dan nog via afstand bluetooth aan kunt zetten kun je het tot een meter of 5 nauwkeurig maken..
Een telefoon die geblokkeerd is word weggegooid of voor spare parts gebruikt. Buiten het feit dat het duur is om dergelijke materie op te sporen ligt er ook een verantwoordelijkheid bij de burger, en grens word steeds meer opgerekt naarmate de overheid steeds meer bezuinigheid op personele bezetting.

Ook al word de telefoon in kwestie gevonden dan is het nog maar de vraag of de politie er tijd voor heeft om de rechtmatige eigenaar in te lichten. En aangaande draaideur criminelen, wat krijgen die nou voor straf in Nederland ? Dermate laag dat ze blijven draaien, en dat terwijl de meeste thuis zitten met een enkelband en we 1200 lege cellen hebben. Mjah, dat zijn geen straffen meer maar "slechts" inperking van je bewegingsvrijheid.

De VVD heeft 3 kabinetten lang en het CDA 4 kabintetten lang "beloofd" dat er 5000 man politie bij zouden komen. Helaas, ze beloven veel maar maken weinig waar. Inplaats van meer manschappen word er alleen maar meer bezuinigd op een koprs die steeds meer onder druk komt te staan met als gevolg dat de burger steeds meer last gaat krijgen van die "ettertjes".

Mij benieuwen wie bij de volgende ronde wel zijn belofte's gaat waar maken, afijn, laat je stem gelden. Overigens een klein feitje, als je lid bent van een politieke partij kun je je senatoren rechtstreeks aanspreken, zijn ze verplicht. Helaas maken weinig mensen hier gebruik van hun rechten ;)

• Brons

Brons

Fail!

Icekiller2k6 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 01:19:
@Brons

En wat ga je doen? Alle huizen in een straal van 25 meter binnen vallen? Kom op zeg. Het is een telefoon.

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-11 15:20
Is het niet zo dat met die driehoeksmeting naar de ping per mast gekeken wordt waardoor je precies kunt zien waar hij is?

• soulrider
niet naar de ping, maar wel naar de signaalsterkte van die gsm ;)
(je werkt daar niet met een IP-netwerk eh, maar met draadloos signaal)

als bv 3 bij elkaar staande masten (die in gelijkzijdige driehoek staan) het signaal van die gsm even sterk ontvangen dan weet je dat die zich op het snijpunt bevind van even grootte cirkels rondom die masten...
(of in het middelpunt van die driehoek)
tenzij in een stedelijk gebied waar je veel weerkaatsing hebt, storingsfactoren, microcellen, of die masten niet perfect in een driehoek staan enzo ....

[ Voor 59% gewijzigd door soulrider op 07-07-2009 02:26 ]

• Soultaker
Brons schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 01:57:
Alle huizen in een straal van 25 meter binnen vallen? Kom op zeg.
Nee, met een richtingzoeker de precieze locatie vaststellen. De reden dat de driehoekspeiling niet nauwkeuriger kan is dat GSM-masten een vaste ongerichte antennen gebruiken, maar als je een beetje in de buurt bent moet je met een richtantenne toch wel kunnen uitvinden waar de telefoon zich bevind.

Mijn Tweakers-mentaliteit zegt dat dit technisch gezien best mogelijk moet zijn, hoewel ik betwijfel of ze dit soort techniek bij de politie op de plank hebben liggen.

De enige voorwaarde is dat de telefoon aanstaat, maar dát kun je dus op basis van IMEI informatie uit het GSM netwerk halen.

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Snake schreef op maandag 06 juli 2009 @ 23:02:
[...]
Wrong, de IMEI wordt effectief providerwide geblokkeerd. En ja ik heb er ervaring mee.
Ach, de CEIR is een vrijblijvende europese database, niet alle providers zijn er op aangesloten, zeker niet buiten europa. Volgens mij is in Nederland alleen Vodafone aangesloten, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Daarnaast blijft het zo dat als iedereen zomaar willekeurige IMEI's erop kan plaatsen dat er gewoonweg gezeur komt over telefoons die ten onrechte op die lijst komen (bij bijze van grap of pesterij) wat dan weer contractsbreuk is, etc.
Dat is altijd het probleem geweest met die lijst sinds het ook werd gebruikt voor dit. Oorsponkelijk had het een heel ander doel, namelijk het tegengaan van unlocken en toestellen op andere netwerken gebruiken.

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-11 12:09

Praetextatus

the dutch_paki

ApexAlpha schreef op maandag 06 juli 2009 @ 22:57:
Mocht je hem ooit nog terug krijgen; of als je dezelfde weer koopt: http://www.kaspersky.com/kaspersky_mobile_security

Met vooral deze feature: SMS-Find: You can locate your phone using SMS Find. Just send an SMS with a password to the lost device and you will receive a link to Google Maps (as soon as a GPS connection is established)* with the exact coordinates. Once you know the whereabouts of your phone, it should be clear if it was stolen or just left somewhere.
Ja dat is inderdaad erg handig want de dief gaat natuurlijk hetzelfde nummer gebruiken ;) Ik neem aan dat de dief/gebruiker er een eigen sim erin plaatst en er een ander nummer in komt te zitten. :) Kan handig zijn zo n app maar niet meer dan dat.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• basto11
Bedankt allemaal voor de reacties!

Verwijderd

Het zou leuk zijn zou je ff vertellen wat je allemaal gedaan hebt, heeft de volgende er ook nog iets aan.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-10 14:48
Volgens mij niet hoor... Uiteindelijk werkt Google Maps op gps-loze smartphones ook met driehoeksmeting, en ik heb deze week nog ondervonden hoe nauwkeurig je daarmee je plaats kan bepalen... (heb zelf nog geen smartphone maar de 1st Gen iPhone van een vriend heeft ons zonder GPS heel D'land rondgeleid :) )

• Brons

Brons

Fail!

Dryhte schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 19:27:
[...]

Volgens mij niet hoor... Uiteindelijk werkt Google Maps op gps-loze smartphones ook met driehoeksmeting, en ik heb deze week nog ondervonden hoe nauwkeurig je daarmee je plaats kan bepalen... (heb zelf nog geen smartphone maar de 1st Gen iPhone van een vriend heeft ons zonder GPS heel D'land rondgeleid :) )
Als je aan het kaartlezen bent is het niet zo'n groot probleem als je een afwijking van 10+ meter hebt. Als je een telefoon zoekt in een rijtjeswoning of appartement moet je wel nauwkeurige informatie hebben anders heb je er niks aan.

Verwijderd

Soultaker schreef op maandag 06 juli 2009 @ 23:07:
[...]

Waarom zouden ze?! Een van de taken van de van de politie is het opsporen van criminelen zodat die voor de rechter gebracht kunnen worden; voor zover ik weet is geld verdienen er geen van.
Nou, dan ben je slecht geinformeerd. De hoofdtaak van de politie is het binnengraaien van zo veel mogelijk geld aan boetes, danwel het voorkomen dat accijnzen en belastingen worden misgelopen (illegaal geimporteerde sigaretten, namaakproducten). Een neventaak is de orde handhaven zodat de regering de burgers onder controle kan houden, het aanpakken van misdrijven die gevoelens van opstand kunnen oproepen doet men dus soms ook.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 01:29:
Een telefoon die geblokkeerd is word weggegooid of voor spare parts gebruikt.
Ik denk dat ze hem eerder in het buitenland zullen verkopen. Toen dat blokkeren in Engeland opkwam bij alle providers was dat tenminste de reactie van het dievengilde.
De VVD heeft 3 kabinetten lang en het CDA 4 kabintetten lang "beloofd" dat er 5000 man politie bij zouden komen. Helaas, ze beloven veel maar maken weinig waar. Inplaats van meer manschappen word er alleen maar meer bezuinigd op een koprs die steeds meer onder druk komt te staan met als gevolg dat de burger steeds meer last gaat krijgen van die "ettertjes".
Meer agenten = nog meer kans op bekeuringen, want in dit overgereguleerde land overtreedt zelfs de meest brave burger wel eens een van de vele nutteloze regels. Dus laat dat maar achterwege, gewonedieven zijn al erg genoeg, om daar dan ook nog 5000 van staatswege aangestelde rovers bij te krijgen, nee bedankt.
Soultaker schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 09:16:
De enige voorwaarde is dat de telefoon aanstaat, maar dát kun je dus op basis van IMEI informatie uit het GSM netwerk halen.
En natuurlijk dat er maar 1 telefoon in dat blok te vinden is. Dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk in een stedelijke omgeving.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2009 00:53 ]

• DaMarcus
  • Laatst online: 18-11 15:38

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica