Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 17:10
Sinds ik mijn laptop heb geformatteerd wordt de LAN-kaart niet meer herkent. Voor zover ik weet werd deze automatisch geinstalleerd bij de installatie van Windows XP. Als dat al niet het geval hoort te zijn, de drivers van de Acer site zelf helpen ook niet (die leveren geen setup-applicatie, maar enkel zo'n .inf-bestand die je zelf moet openen via die hardware-wizard, daar herkent hij overigens geen drivers in...).
Daarna heb ik 'm nog een keer geformatteerd met een andere Windows XP, maar ook daarbij herkende hij de kaart niet.

Voor het formatteren draaide het nog allemaal goed, dit was ook XP. Wanneer ik er een utp-kabel in knal branden beiden lampjes, de oranje en de groene.

De laptop is om precies te zijn een Acer Aspire 5633WLMi. De LAN-kaart zou een Broadcom 10/100 moeten zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Polen op 06-07-2009 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 11:38
Ik ken die laptop niet, maar het kan natuurlijk zijn dat je alleen met de Windows CD van Acer die kaart kunt laten herkennen.

Misschien helpt dit:

Klik eens met de rechter muisknop op "Deze computer"
Klik op Eigenschappen
In het venster kies je voor de tab "hardware" en dan "Apparaatbeheer"

Zoek daar je netwerkkaart even op. Staat waarschijnlijk bij "Onbekende apparaten"
Klik daarop met de rechter muisknop en kies voor "Stuurprogramma bijwerken" en kies dan het INF bestand wat je van de Acer site af hebt geplukt. Dat zou voldoende moeten zijn lijkt me.

Op de acer site zie ik trouwens wel drivers staan. Volgens mij zou dit (klik) hem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
Bjornski schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:16:
Ik ken die laptop niet, maar het kan natuurlijk zijn dat je alleen met de Windows CD van Acer die kaart kunt laten herkennen.

Misschien helpt dit:

Klik eens met de rechter muisknop op "Deze computer"
Klik op Eigenschappen
In het venster kies je voor de tab "hardware" en dan "Apparaatbeheer"

Zoek daar je netwerkkaart even op. Staat waarschijnlijk bij "Onbekende apparaten"
Klik daarop met de rechter muisknop en kies voor "Stuurprogramma bijwerken" en kies dan het INF bestand wat je van de Acer site af hebt geplukt. Dat zou voldoende moeten zijn lijkt me.

Op de acer site zie ik trouwens wel drivers staan. Volgens mij zou dit (klik) hem moeten zijn.
Die laatste zijn de drivers voor wifi, ik had even moeten vermelden dat dat het wel gewoon doet.
Via apparaatbeheer kom ik weer uit bij de wizard en het selecteren van dat INF-bestand heeft geen nut, hij geeft een 'leeg' scherm.

Ik heb direct na aanschaf de laptop een nieuwe Windows erop gezet, Vista was voorgeinstalleerd en ik wilde XP erop hebben. Dus ik heb inmiddels anderhalf jaar met verschillende XP's gewerkt (dus niet via de meegeleverde OS-cd van Acer) waarbij LAN het gewoon deed.

EDIT: Never mind! Dat INF-bestand staat vol met drivers :D Blijkbaar heb ik bij de selectie in de wizard iets fout gedaan. Ik ga gelijk ff checken of het werkt. Excuus voor deze onzorgvuldigheid.

[ Voor 6% gewijzigd door Polen op 06-07-2009 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornski
Hoe staat hij in apparaatbeheer? Als niet-herkend apparaat of als niet goed functionerend apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
Ok, slag om de arm dus.

Hij stond als niet herkend, toen heb ik een verkeerde driver geinstalleerd en nu dus als niet goed werkende.
Het probleem wat ik nu heb is dat er na de selectie van dat bestand een hele lijst met drivers is (van o.a. 3Com. BCM en Broadcom) met daarachter al die versie-namen als NetXtream, Dual Port, Gigabit Ethernet etc. etc.

Ik heb geen enkel idee welke ik moet kiezen en vaak als ik de verkeerde kies loopt de hele laptop vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornski
Grote kans dat het een broadcom 440x (waarschijnlijk een 4401) is.

De overige broadcom ethernet controllers zijn allemaal gigabit volgens mij.

Je kunt hier de driver van Broadcom direct downloaden, maar grote kans dat hij ook al in het lijstje van Windows XP staat.

Je weet zeker dat het geen gigabit is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
Bjornski schreef op maandag 06 juli 2009 @ 20:02:
Grote kans dat het een broadcom 440x (waarschijnlijk een 4401) is.

De overige broadcom ethernet controllers zijn allemaal gigabit volgens mij.

Je kunt hier de driver van Broadcom direct downloaden, maar grote kans dat hij ook al in het lijstje van Windows XP staat.

Je weet zeker dat het geen gigabit is toch?
Ik heb geen idee. Valt dat niet af te leiden uit de de 10/100?

Anyway, die 440 staat er niet eens tussen...

Ik ga ook maar even die link van Broadcom checken.

[ Voor 28% gewijzigd door Polen op 06-07-2009 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
OK, mijn dank is groot. Heel groot :D

Die 440x van de Broadcom site werkte.

Heel lekker dit, kan ik mijn glasvezel daar ook weer optimaal benutten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornski
Graag gedaan. Suc6 verder. :)
Pagina: 1