Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Realtek HD audio hangt af en toe

Pagina: 1
Acties:

• Fliepke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 12:49
Beste Tweakers,

Ik had vorige week even zin in een spelletje en toen heb ik even Battlefield Heroes uitgeprobeerd. Ik vond het bloedje irritant dat het geluid af en toe hing in het spel. Met hangen bedoel ik hier dat het geluid gewoon 0,2 sec stopt en dan gewoon weer verder gaat alsof er niets aan de hand is.
Sindsdien heb ik er ook last van als ik mp3tjes af speel en is het dus gewoon een algemeen probleem geworden. Het is bloedje irritant!

Uiteraard heb ik toen de drivers eraf gemieterd om vervolgens de nieuwste drivers te installeren. Het probleem is hierdoor alleen niet verdwenen.

Ik draai overigens de rc van Windows 7. Wie o wie kan mij in de goede richting wijzen?

• Fliepke
Misschien een beetje een onnodige kick, maar misschien dat er misschien een antwoord komt als dit toch naar dat audio hok gegooid word ;)

Verwijderd

Grote CPU belasting misschien? Afaik processen die onboard kaartjes alles via de CPU, dus als je bezig bent met iets wat CPU-heavy is kan je geluidskaart daar soms onder lijden.

• Shinigami
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-04 12:15
Ten eerste: wat voor geluidskaart heb je? Realtek dus :P Ik had ook soortgelijke problemen onder Windows 7 met mijn Realtek geluidskaart, ik denk dat het gewoon wachten wordt totdat er fatsoenlijke win7 drivers voor komen/win7 in de schappen ligt.
Verder.. Heb je je CPU overgeklokt? Terugklokken wil nog wel eens helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Shinigami op 09-07-2009 10:59 ]

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 22:15:
Grote CPU belasting misschien? Afaik processen die onboard kaartjes alles via de CPU, dus als je bezig bent met iets wat CPU-heavy is kan je geluidskaart daar soms onder lijden.
De cpu intensiteit van een onboard soundcard is dermate laag dat dat nooit van invloed is.
Het gebeurt eerder dat de applicatie die het geluid levert er mee stopt / gaat hangen dan dat de onboard sound zn werk niet meer doet.

Behoorlijk broodje aap dus.

• Fliepke
Shinigami schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:57:
Ten eerste: wat voor geluidskaart heb je? Realtek dus :P Ik had ook soortgelijke problemen onder Windows 7 met mijn Realtek geluidskaart, ik denk dat het gewoon wachten wordt totdat er fatsoenlijke win7 drivers voor komen/win7 in de schappen ligt.
Verder.. Heb je je CPU overgeklokt? Terugklokken wil nog wel eens helpen.
Het rare is dus dat ik er geen problemen mee had. Totdat ik BF heroes ging spelen. Ik draai al W7 sinds dat de beta, dus ja...

Ik vind het nog steeds heel vreemd, want ik heb er nu veel minder last van. Ik kan nu soms maar liefst één heel mp3tjes spelen voordat ie stottert :o
Pagina: 1