Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Onlangs heb ik een nieuwe pc aangeschaft met de volgende specs :

Intel core 2 Quad Q8200
2X2GB Ram
1X ATI 4830 512 MB.

Nu kan ik op XP GTA IV prima spelen op xp, alleen op vista hapert het spel enorm, zelfs als ik de settings op low zet. Op google heb ik weinig kunnen vinden over dit probleem.

Voor de videokaart heb ik de nieuwste drivers geinstalleerd, voor de processor de drivers die erbij worden geleverd, de nieuwste volgens Vista.

Tevens geeft Vista een score '5.9' van aan, ik neem aan dat je met deze score gta IV fatsoenlijk moet kunnen spelen.

Heeft iemand een oplossing, of ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij een driver probleem. Het belangrijkste is dat je de nieuwste catalyst hebt en zoveel mogelijk achtergrond taken uit hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat leek mij ook, maar Ik heb de nieuwste catalyst gedownload & eerste de oude catalyst verwijdert. Zelfs met de oude catalyst op XP werkte het prima.

Het geheugengebruik is 60%, maar GTA gebruikt maximaal 1GB (25%) daarvan, dus dan is er nog zo'n 35% over voor GTA. De andere procenten zijn achtergrondgebruik, maar zelfs als ik daar het een en het andere uitschakel maakt het niet uit.

In het catalyst control center heb ik de 'standard settings' op performance gezet & in GTA zelf alles op LOW.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 20:07
GTA staat bekend om zijn stotteren. Installeer de laatste patch eens, want vanaf 1.02 is de performance er met stappen op vooruit gegaan.

Verder schreeuwt GTA om een zware quad CPU. Nu beschik je over een quadcore, maar het is verreweg een van de snelste. Verwacht dus geen wonderen. Zelfs op mijn 4ghz quad is het in de regen en op sommige stukken niet vooruit te branden.

Tips om het beter te maken: lage viewdistance, lage shadow qualiteit. Zorg ook dat je videogeheugen altijd in het groen staat (geel kan al een probleem zijn).

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:46

PromoX

Flying solo

Voor problemen hebben we een apart forum, dus een tikje richting Spielerij - Problemen & Vragen :).

And I'm the only one and I walk alone.