Toon posts:

Rechtstreekse verbinding via ethernetkabel werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik zit al een tijdje met een probleem. We hebben hier thuis internet van ziggo en hebben dus een moden en daarna een router. Hierop zitten 3 pc's waaronder die van mij.
Alle pc's hebben via de ethernetkabel internet, behalve ik. Ik heb een klein kastje waar de ethernetkabel ingaat en die het omzet naar een usb kabel. Zodoende heb ik dus al een tijdje goed internet.

Nu wil het zo zijn dat ik de ethernetkabel rechtstreeks op de pc aangesloten wil hebben. Maar zodra ik dit doe krijg ik een onbekend netwerk en heb ik nergens geen internet meer.

Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:

- Modem resetten.
- Router resetten.
- Moden EN router resetten.
- in DOS ipconfig/release en ipconfig/renew geprobeerd.
- Alle nieuwe drivers voor moederbord + onderdelen geinstalleerd.
- Alle computers binnen het netwerk (inclusief mijn computer) een andere naam gegeven.
- Andere usb to ethernet converter geprobeerd: werkt niet onder windows 7.
- Nieuwe router geprobeerd: Werkt niet.
- Zelf een ip, dns en gateway opgegeven: werkt niet.
- Kan ook niet in de router zelf komen.

Iemand enig idee hoe ik dit werkend kan krijgen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2009 14:22 . Reden: lijst met geprobeerde ideeën bijgewerkt. ]

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat is de reden dat je een "USB ding" gebruikte in de eerste plaats? Wilde gok, maar is dat niet omdat je (onboard) NIC niet goed werkt?

Verwijderd

Topicstarter
Haha, nee dat dingetje hebben we vroeger gekregen bij het pakket van @home en vond het toen wel handig. Sindsdien altijd gebruikt. Had eerst een andere pc en daarna met de nieuwe pc gewoon mee overgezet.
Het was in eerste instantie niet ter vervanging van de ethernetkaart in mijn pc...Maar nu blijkt dattie niet zonder kan >_<"

Vandaar mijn vraag om hulp ;)

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
dhcp aanzetten op die netwerkkaart ?
Firewall die in de weg zit ?

Post de output van ipconfig /all eens.

[ Voor 50% gewijzigd door aZuL2001 op 06-07-2009 18:27 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

• wagenveld
  • Niet online
Post eerst misschien eens een ipconfig /all ?

^^wat hij zegt.

[ Voor 17% gewijzigd door wagenveld op 06-07-2009 18:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die dhcp klinkt wel bekend, daar kreeg ik ook iets van bij ipconfig/renew enzo...Maar heb geen idee wat het is en wat het doet...

Hieronder iig de afbeelding van ipconfig/all

Afbeeldingslocatie: http://www.varioustheband.nl/ipconfigall.jpg

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-03 17:55

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

En als je de kabel uit je usb netwerkkaart haalt en rechtstreeks in je pc doet? Wat is dan de ipconfig /all

Verwijderd

Topicstarter
Het duurde even, mijn pc sloeg ook weer vast xD Schiet lekker op zo.

Hieronder het plaatje van ipconfig/all met de ethernetkabel rechtstreeks in mijn pc.

Afbeeldingslocatie: http://www.varioustheband.nl/ipconfigall2.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee hoe ik het nu werkend kan krijgen?

• aZuL2001
Tekst uit het dos venster kun je gewoon kopiëren en hier plakken. Daarvoor hoef je geen screenies te maken.
En had je gelijk ook de niet relevante info weg kunnen laten, maar dat zal een stapje te ver gaan :)

Firewall ?
Hebben jullie misschien een macrestrictie ingesteld staan in de router ?
Stel je Intel onboard kaart eens in op 192.168.0.51, subnetmask 255.255.255.0, gateway en dns op 192.168.0.1

En kijk dan eens of je kunt pingen naar die 192.168.0.1, 62.69.184.52 en www.nu.nl .

En download vast een knoppix oid live cd.
Om te testen of dat wel gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door aZuL2001 op 06-07-2009 20:13 ]

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Probeerde met mijn muis de tekst te selecteren maar dit lukte niet, dus screentjes gemaakt ja xD

Maar voor zover ik weet heb ik geen firewall en de router ook niet (mja daar weet ik ook weinig van, van die router. dus kan goed zijn dat die er wel op zit).

Hoe moet ik in hemelsnaam die dingen instellen die je me net gegeven hebt? Zo te horen heb je er meer verstand van dan ik, dus misschien kun je het wat makkelijker uitleggen?

Alvast bedankt! :p
aZuL2001 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 20:11:
Tekst uit het dos venster kun je gewoon kopiëren en hier plakken. Daarvoor hoef je geen screenies te maken.
En had je gelijk ook de niet relevante info weg kunnen laten, maar dat zal een stapje te ver gaan :)

Firewall ?
Hebben jullie misschien een macrestrictie ingesteld staan in de router ?
Stel je Intel onboard kaart eens in op 192.168.0.51, subnetmask 255.255.255.0, gateway en dns op 192.168.0.1

En kijk dan eens of je kunt pingen naar die 192.168.0.1, 62.69.184.52 en www.nu.nl .

En download vast een knoppix oid live cd.
Om te testen of dat wel gaat.

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:51
Je krijgt een 169.254.x.x adres. Oftewel, je krijgt geen adres van de DHCP server (in dit geval je router vermoed ik). Heb je in de router mac-adres filtering aan staan? Dus dat alleen bepaalde mac-adressen een ip-adres krijgen?

Whatever

Verwijderd

Topicstarter
Waha, vertel me eerst eens hoe ik in mijn router kom zodat ik daar eens naar kan kijken xD

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-03 10:49
192.168.0.1

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
even gekke vraag, maar is je kabel misschien crossed oid? Crossed houdt in dat de kabel aan beide zijden verschillend is gemonteerd. Met 'modernere' netwerkkaartjes is dat geen probleem want die hebben auto-sensing. Maar mogelijk is die kabel crossed en ondersteunt jouw netwerkkaart geen autosensing.

Oplossing: stekkertjes straight afknijpen.

Andere gedachtenkronkel: Doet je netwerkkaart hhet uberhaupt wel? Heb je de PC al op een plaats neergezet waar momenteel een pc staat die met de ethernetkaart verbonden is. Mogelijk is je netwerkkaart op de een of andere manier kaduuk.

Laatste idee: Heb je de goede drivers geinstalleerd? Welke netwerkkaart zit er in je PC, download vervolgens eens de laatste drivers voor die kaart vanaf de website van de fabrikant

Probeer dit soort zaken eerst uit te sluiten, verzeker je ervan dat de hardware goed is voordat je je uren kunt verliezen in softwareinstellingen

• wagenveld
  • Niet online
Forceer 100/half in plaats van auto, goede kans dat je Gbit kaart niet synced. Dit doe je in de eigenschappen van de NIC in apparaatbeheer:
http://www.alacritech.com...ts/driver_options_lsd.JPG

• aZuL2001
Z0tt3ke, doe ik je via DM een aanbod om te helpen, krijg ik niet eens een antwoord....

Je hebt het dus opgelost ?

Abort, Retry, Quake ???

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als je een ander apparaat aansluit op het modem (dus pc rechstreeks ipv router ertussen) moet je volgens mij 30 seconden de stroom van je modem halen. Anders krijg je geen ip en dat is ook wat je ziet in die ipconfigs...

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Heb al jullie ideeën geprobeerd maar niks werkt. Heb alles van mijn pc afgegooit en windows 7 erop gezet. Hierna kreeg ik nog hetzelfde probleem.

- De usb to ethernet adapter werkt niet onder windows 7, een nieuwe gekocht en deze werkt ook niet.
- Een nieuwe router gekocht: helpt ook niet.
- De pc aangesloten op een ethernetkabel die normaalgesproken wel werkt op een andere pc: werkt ook niet.

Hieronder nog een plaatje waar je misschien wat aan hebt.

Afbeeldingslocatie: http://www.varioustheband.nl/probleemoplossing.jpg

Edit: Ik kan trouwens ook niet in de router zelf komen. De aansluiting voor de kabel op mijn moederbord werkt ook, anders zou deze namelijk helemaal niks weergeven.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2009 13:59 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nieuwe router kopen lijkt me echt een onzinnige oplossing als ik zo het topic doorlees. Heb je al bv. iets simpels gedaan als een Linux distro testen, andere drivers voor je NIC te installeren?

Verwijderd

Topicstarter
wtf is een linux distro? :P En wat is een NIC?

Nja ben nu iig nog een LAN driver van Acer aan het downloaden en probeer die nog even uit...Maar ik heb niet het idee dat dat zal gaan werken.

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:19:
wtf is een linux distro? :P En wat is een NIC?

Nja ben nu iig nog een LAN driver van Acer aan het downloaden en probeer die nog even uit...Maar ik heb niet het idee dat dat zal gaan werken.
ff kijken naar :) netwerkkabelstekker bij je pc en je router.......allebij erin doen, pc aan, router aan,
Gaat of brand er wel een ledlampje in je netwerkkaart , als je je netwerkkabel erin zit ?
En zie je wel een ledlampje op jou router gaan branden als je netwerkkabel erin zit ?

Kijk ook ff naar configuratie scherm, apparaatbeheer, netwerkadappters, of daar iets raars staat ?

[ Voor 7% gewijzigd door hetnet op 08-07-2009 14:36 ]

• wagenveld
  • Niet online
wagenveld schreef op maandag 06 juli 2009 @ 23:31:
Forceer 100/half in plaats van auto, goede kans dat je Gbit kaart niet synced. Dit doe je in de eigenschappen van de NIC in apparaatbeheer:
http://www.alacritech.com...ts/driver_options_lsd.JPG
Geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, deze staat op automatisch....

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-02 09:48

-SaveMe-

-klik-

Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 15:15:
[...]

Ja, deze staat op automatisch....
Hmmmm, als je goed leest stelt hij juist voor dit NIET op automatisch te zetten ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-03 20:16
Ik zou gewoon al de computers vanaf het netwerk halen, router herstarten en gewoon beginnen met jouw computer.

Zet alles gewoon op zoals het eerst werkte en kijk wat er dan gebeurt.

Voor de rest dit usb naar ethernet, wat voor merk is het.. enige info daarover want ik heb meer usb naar eithernet geinstalleerd en het werk goed als je maar goede software hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Hey, de nic op half zetten werkte ook niet...En ik heb gezocht naar drivers voor dat merk adapter maar dat was lastig te vinden. Degene die ik vond werkte niet onder windows 7.

Het merk is Eminent.

• wagenveld
  • Niet online
Ok, op een rijtje dan:
- originele USB NIC geen probleem onder XP
- andere PC's geen problemen
- werkende kabel/poort zelfde probleem
- 100/half zelfde probleem
- Windows 7 zelfde probleem (en dus recente NIC driver)

Conclusie die ik dan trek is dat jouw onboard NIC dus kapoet is. Waarom haal je voor 10 euro geen PCI NIC die ondersteund wordt in Windows 7? Die USB zooi wil je sowieso vanaf blijven.

Zoiets:
pricewatch: Netgear GA311GE Gigabit Ethernet PCI Adapter

[ Voor 17% gewijzigd door wagenveld op 08-07-2009 18:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heel simpel. Heb 3 sloten in mijn pc, 1 videokaart, 1 physx kaart en daaronder is de laatste...waar helaas geen plek meer is ivm de koeler van de physx >_<"

En de aansluiting op het moederbord voor het internet werkt wel, anders zou deze namelijk niks aangeven en zou onder apparaatbeheer een probleem aangeven...

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
[b][message=32228572,noline]...

En de aansluiting op het moederbord voor het internet werkt wel, anders zou deze namelijk niks aangeven en zou onder apparaatbeheer een probleem aangeven...
weet je dit zeker? Heb je de PC al eens neergezet op een plaats waar de netwerkkabel het zeker weten doet? Kortom, zet je pc eens op de plaats van een van die andere twee pc's en test dan of je verbinding hebt. Op die plaatsen weet je immers zeker dat de kabel goed is. En ondersteunt je onboard nic wel auto sensing want ik heb ook zo'n gevoel dat het misschien wel mis gaat met een crossed kabel als het je NIC niet is

• wagenveld
  • Niet online
Ah. Kun jij dan uitleggen waarom je onboard NIC op verschillende OSen, met verschillende kabels nog steeds geen IP krijgt? Dat de driver installeert en dat er een fysieke verbinding is zegt nog niks natuurlijk.

Maar goed, om het dan even interessant te maken, wat gebeurd er als je een crossed cable tussen 2 PC's legt en ze allebei een fixed IP in dezelfde range geeft?

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt ook niet aan crossed kabels..Had dit probleem vanmiddag namelijk al voorgelegd in een computerwinkel en die kwam ook met het idee over de normale en crossed kabels.

Heb de pc dus in plaats van een andere pc gezet waar het internet wel werkte en aangesloten, maar hierbij gaf hij dus precies hetzelfde probleem.

Verwijderd

Topicstarter
wagenveld schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 18:19:
Ah. Kun jij dan uitleggen waarom je onboard NIC op verschillende OSen, met verschillende kabels nog steeds geen IP krijgt? Dat de driver installeert en dat er een fysieke verbinding is zegt nog niks natuurlijk.

Maar goed, om het dan even interessant te maken, wat gebeurd er als je een crossed cable tussen 2 PC's legt en ze allebei een fixed IP in dezelfde range geeft?
Haha, mijn pc staat op zolder en de andere beneden :P Dus linken zo is niet zo snel gedaan als gezechd :P

Maar ik ga een oudere windows versie er opnieuw opzetten en weer met de usb kabel werken...Dit probleem is echt een drama en het schiet allemaal niet meer zo op.
Ook wil ik gewoon weer door op mijn pc, het is nu de 2e dag dat ik echt zonder internet zit en ik wil graag weer verder :P

Mochten jullie toch nog ideeën hebben dan blijven ze welkom! Het probleem zal zich bij alle windows versies toch blijven voordoen.

• aZuL2001
Het begint bijna op een geval PICNIC te lijken.

Je krijgt gerichte vragen maar de antwoorden blijven uit.
Je krijgt zelfs een heel concreet aanbod van me, maar zelfs daarop blijft een antwoord uit.
Je gaat in het wilde weg zaken veranderen, en maakt het alleen maar lastiger.

Ik zou bijna zeggen : Ga met je pc en de kabel naar die bewuste computerwinkel toe en vraag hun om het op te lossen.

Wij hebben het probleem hier niet. Wij hebben het topic niet geopend.

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1