Hoi allemaal,
Ik zit al een tijdje met een probleem. We hebben hier thuis internet van ziggo en hebben dus een moden en daarna een router. Hierop zitten 3 pc's waaronder die van mij.
Alle pc's hebben via de ethernetkabel internet, behalve ik. Ik heb een klein kastje waar de ethernetkabel ingaat en die het omzet naar een usb kabel. Zodoende heb ik dus al een tijdje goed internet.
Nu wil het zo zijn dat ik de ethernetkabel rechtstreeks op de pc aangesloten wil hebben. Maar zodra ik dit doe krijg ik een onbekend netwerk en heb ik nergens geen internet meer.
Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:
- Modem resetten.
- Router resetten.
- Moden EN router resetten.
- in DOS ipconfig/release en ipconfig/renew geprobeerd.
- Alle nieuwe drivers voor moederbord + onderdelen geinstalleerd.
- Alle computers binnen het netwerk (inclusief mijn computer) een andere naam gegeven.
- Andere usb to ethernet converter geprobeerd: werkt niet onder windows 7.
- Nieuwe router geprobeerd: Werkt niet.
- Zelf een ip, dns en gateway opgegeven: werkt niet.
- Kan ook niet in de router zelf komen.
Iemand enig idee hoe ik dit werkend kan krijgen?
Ik zit al een tijdje met een probleem. We hebben hier thuis internet van ziggo en hebben dus een moden en daarna een router. Hierop zitten 3 pc's waaronder die van mij.
Alle pc's hebben via de ethernetkabel internet, behalve ik. Ik heb een klein kastje waar de ethernetkabel ingaat en die het omzet naar een usb kabel. Zodoende heb ik dus al een tijdje goed internet.
Nu wil het zo zijn dat ik de ethernetkabel rechtstreeks op de pc aangesloten wil hebben. Maar zodra ik dit doe krijg ik een onbekend netwerk en heb ik nergens geen internet meer.
Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:
- Modem resetten.
- Router resetten.
- Moden EN router resetten.
- in DOS ipconfig/release en ipconfig/renew geprobeerd.
- Alle nieuwe drivers voor moederbord + onderdelen geinstalleerd.
- Alle computers binnen het netwerk (inclusief mijn computer) een andere naam gegeven.
- Andere usb to ethernet converter geprobeerd: werkt niet onder windows 7.
- Nieuwe router geprobeerd: Werkt niet.
- Zelf een ip, dns en gateway opgegeven: werkt niet.
- Kan ook niet in de router zelf komen.
Iemand enig idee hoe ik dit werkend kan krijgen?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2009 14:22 . Reden: lijst met geprobeerde ideeën bijgewerkt. ]