Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Zo'n 4 dagen geleden is mijn iPhone 2G gestolen en ik had een idee om 'm weer terug te vinden.
Alleen is mijn vraag aan jullie in hoeverre dit mogelijk is!

Op mijn iphone had ik de hyves app. geinstalleerd, mijn inloggegevens had ik opgeslagen dus als de dief de hyves app. benaderd log ik automatisch in!

Nu heb ik hyves gecontacteerd en die zeiden dat ze wel een soort van uitdraai konden maken van mijn inlogsessies met ip-adressen e.d.
Alleen mogen dergelijke gegevens niet aan derden worden verstrekt maar alleen aan de politie.

Mijn vraag is dan:
In hoeverre zal de politie meewerken aan zulk iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
hoe precies had jij in gedachten dat je doormiddel van ip de locatie van je iphone kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-10 11:32
thijszor schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:06:
hoe precies had jij in gedachten dat je doormiddel van ip de locatie van je iphone kan vinden?
Hij zelf niet, maar de politie zou in theorie een heel eind kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
thijszor schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:06:
Via een ip-adres kun je toch op een gewoon adres terecht komen? Dat dacht ik althans..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Waarom zou de politie zoveel moeitje moeten nemen voor 1 telefoon die je gewoon kan terugclaimen via de verzekering? Kosten die de politie zou maken voor je zouden zoveel hoger zijn dan de nieuwprijs.

Als je dat echt wilt doen kan je het best gewoon contact opnemen met de politie en de vraag erbij wat een recherche team kost :P

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:58
Daarnaast, de politie doet alleen wat met IMEI. App x van site y = nogo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
disjfa schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:08:
Waarom zou de politie zoveel moeitje moeten nemen voor 1 telefoon die je gewoon kan terugclaimen via de verzekering? Kosten die de politie zou maken voor je zouden zoveel hoger zijn dan de nieuwprijs.

Als je dat echt wilt doen kan je het best gewoon contact opnemen met de politie en de vraag erbij wat een recherche team kost :P
Daar zat ik dus ook aan te denken!
Maar het meeste speurwerk verricht ik al! :P Ik kijk of er een vreemd ip-adres tussen staat in die 4 dagen..
Hun hoeven dan enkel te traceren et voila! Naja ging dat maar zo makkelijk :' )

Iemand hier ooit enige ervaring mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
mklkhanou schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:08:
[...]

Via een ip-adres kun je toch op een gewoon adres terecht komen? Dat dacht ik althans..
Ja, als het een ADSL abbo is. Als de dief gewoon de umts/gprs van de phone gebruikt niet natuurlijk. Of via een wi-fi hotspot, wordt ook moeilijk. Hangt er een beetje vanaf dus, je moet geluk hebben dat het een hele domme dief is .....

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
u_nix_we_all schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:13:
[...]

Ja, als het een ADSL abbo is. Als de dief gewoon de umts/gprs van de phone gebruikt niet natuurlijk. Of via een wi-fi hotspot, wordt ook moeilijk. Hangt er een beetje vanaf dus, je moet geluk hebben dat het een hele domme dief is .....
Jup, ik ga er ook stiekem van uit dat hij thuis op zn eigen wifi-netwerkje zijn buit zit te testen en ff op de hyves app. drukt!
Geluk moet ik zeker hebben maar het is niet onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:40

Bosmonster

*zucht*

mklkhanou schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:11:
[...]

Daar zat ik dus ook aan te denken!
Maar het meeste speurwerk verricht ik al! :P Ik kijk of er een vreemd ip-adres tussen staat in die 4 dagen..
Hun hoeven dan enkel te traceren et voila! Naja ging dat maar zo makkelijk :' )

Iemand hier ooit enige ervaring mee gehad?
Je vergeet dat waarschijnlijk het eerste is dat ie doet de telefoon compleet resetten :P

Ik acht de kans dat ie op je hyves terecht gaat komen uitermate klein, laat staan dat je dat ip-adres bemachtigt (wat een privacy probleem is, Hyves overtreedt de wet als ze jou die gegevens geven). Als laatste is het zeer onwaarschijnlijk dat jij op basis van dat IP de persoon kunt vinden, want mobiel internet is bijna altijd variabele IP-adressen. En al zou dat niet zo zijn, dan moet je met dat IP-adres naar de provider en de gegevens vragen van de persoon, en dat zul je NOOIT krijgen, want daar is wederom een strenge privacy-wetgeving voor.

M.a.w. de kans van slagen is ongeveer 0,000001% gok ik :P En al zou dat dan lukken, dan is het allemaal dus onrechtmatig verkregen bewijs en niet geldig :+

edit: Trouwens.. Wat heeft dit specifiek met iPhones te maken?

[ Voor 46% gewijzigd door Bosmonster op 06-07-2009 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
Bosmonster schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:16:
[...]

Je vergeet dat waarschijnlijk het eerste is dat ie doet de telefoon compleet resetten :P
Waarschijnlijk ja... daar komt dat stukje geluk bij kijken. (A)
En tóch denk ik datie eerst een beetje gaat spelen met dat ding...

En wat dat ip-adressen die ik van hyves moet krijgen betreft.. die krijg ik niet maar de politie.
Alleen blijft het dan de vraag wat de politie ermee gaat doen..

Nevermind.. bij nader inzien schat ik mn kansen ook erg klein in.
Ik moet waarschijnlijk nog even bijkomen van 't feit dat ik mn ipheune kwijt ben! : (

[ Voor 31% gewijzigd door Whis! op 06-07-2009 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

mklkhanou schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:20:
[...]

En wat dat ip-adressen die ik van hyves moet krijgen betreft.. die krijg ik niet maar de politie.
Alleen blijft het dan de vraag wat de politie ermee gaat doen..
Niets, want dat is

A. teveel moeite
B. er is geen bewijs dat degene die inlogt ook degene is die je iphone heeft gestolen, en dus zal de politie waarschijnlijk de gegevens van de provider niet krijgen (die geeft ze alleen af op rechterlijk bevel)

En ach, het werd toch tijd voor een upgrade naar een 3GS dan :+

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 06-07-2009 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 15:25
--
disjfa schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:08:

Omdat het het werk van de politie is! Criminelen moet je aanpakken, ook wanneer ze slechts 1 telefoon stelen. En wat het kost hoef je je toch ook niet af te vragen. Ze kosten niet meer dan wanneer ze de lunch van de dag gaan halen. Hun loon krijgen ze toch al, mogen ze best wat werk voor doen.
---

Als je denkt dat de mogelijkheid tot gebruik van Hyves er is, zou het dan niet via t-mobile opgelost kunnen worden? Die weten dan ook wel waar je telefoon uithangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Malandro schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:46:
--
Omdat het het werk van de politie is! Criminelen moet je aanpakken, ook wanneer ze slechts 1 telefoon stelen. En wat het kost hoef je je toch ook niet af te vragen. Ze kosten niet meer dan wanneer ze de lunch van de dag gaan halen. Hun loon krijgen ze toch al, mogen ze best wat werk voor doen.
Omdat de politie meer te doen heeft dan gestolen iphones achterhalen. Denk dat ze hun (beperkte) tijd beter kunnen besteden.
Als je denkt dat de mogelijkheid tot gebruik van Hyves er is, zou het dan niet via t-mobile opgelost kunnen worden? Die weten dan ook wel waar je telefoon uithangt.
Het is een iPhone 2G, die is geimporteerd simlockvrij. Wie zegt dat daar T-mobile aanhangt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Nog even afgezien van alle reeds behandelde hindernissen het volgende:

Krijg jij een uniek publiek IP adres rechtstreeks op je telefoon?

Bij Vodafone krijg je een private 10.x.x.x ip adres, en kom je samen met nog enkele honderden andere gebruikers met hetzelfde publieke IP adres pas op internet terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem aan dat hij hem ook allang verkocht heeft, dusssss kijk ns op marktplaats, misschien vind je hem daar plots terug.... je zal niet de eerste zijn......
Pagina: 1