Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Anno1701 geeft GPU crash na X minuten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wilde laatst Anno1701 weer eens proberen, maar daar is m'n video kaart het niet mee eens :(. Midden in het spel, na ongeveer 5 minuten (en korter als ik een save game pak) wordt het scherm zwart, monitor led knippert, CPU doet het nog wel want kan nog steeds (even) via Skype praten. Daarna moet ik 'm uit doen om even te wachten en dan weer aan te zetten.

In eerste instantie dacht ik aan overheat van de videokaart, dus heb Nvidia's System Monitor gedownload. De GPU leek tijdens het spel te pieken rond 85 graden celsius, maar dat is voor de crash. Heb iig wel 2 ventilatoren gekocht voor en achter op de case. Maar ik heb het zij-paneel eraf gehaalt omdat ie dan veel minder makkelijk overheat (zij-paneel erop en alles wordt een stuk warmer).

Iets anders geks, starte de PC laatst op, in eens ging na 5 minuten (niks gedaan) de fan op 100% draaien, bleek de GPU over de 100 graden te zijn :S

Affijn, dit probleem lijkt zich alleen voor te doen bij Anno1701. CoD4/5 en GTAIV werken prima (of hebben het prima gedaan voordat ik Windows weer opnieuw installeerde). BF2142 werkt iig goed op dit moment.
Had zitten denken dat het misschien een RAM of VRAM probleem is...

Systeem:
- Nvidia 8800GT 512MB (PoV)
- 2x 2GB DDR2 1066MHz
- AMD Phenom X4 9850
- Asus M3N78-VM

Heeft iemand een idee wat het probleem veroorzaakt?
Alvast bedankt!

• Kishi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-10 16:54
Normaal kunnen zo'n kaarten makkelijk 100°C aan, hoewel dit natuurlijk niet bevorderlijk is voor de levensduur van de kaart. Nu je over het video-geheugen begint, heb je daar kleine heatspreaders op plakken of niet? Deze kunnen echter niet zo goed tegen warmte; oververhitting veroorzaakt artifacts.

Probeer eens een tafelventilator op de binnenkant van je kast te richten, en dan voort te doen zoals normaal. Als je nu nog zwart beeld krijgt, is het probleem niet temperatuursgebonden.

Verwijderd

Topicstarter
Heatspreaders? Geen idee, heb 'm er zo in gezet zoals ik 'm kreeg...

Goed, heb een beste ventilator de kast in laten blazen. CPU/MB waren rond de 50 a 60 graden, GPU rond de 70 a 80. Zwart beeld liet wel langer op zich wachten maar kwam uiteindelijk toch :-(

Is het dan verstandig Memtest86 maar eens te laten lopen (duurt zo lang...)?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Affijn, dit probleem lijkt zich alleen voor te doen bij Anno1701.
Problemen die bij slechts één spel voordoen horen in Spielerij - Problemen & Vragen en niet hier (als het aan je hardware lag zou het bij meer spellen optreden).

Move VB -> SPV

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Okay bedankt, ik dacht dat het kon zijn dat alleen Anno1701 beetje het uiterste aan het trekken was van m'n hardware...