Wilde laatst Anno1701 weer eens proberen, maar daar is m'n video kaart het niet mee eens
. Midden in het spel, na ongeveer 5 minuten (en korter als ik een save game pak) wordt het scherm zwart, monitor led knippert, CPU doet het nog wel want kan nog steeds (even) via Skype praten. Daarna moet ik 'm uit doen om even te wachten en dan weer aan te zetten.
In eerste instantie dacht ik aan overheat van de videokaart, dus heb Nvidia's System Monitor gedownload. De GPU leek tijdens het spel te pieken rond 85 graden celsius, maar dat is voor de crash. Heb iig wel 2 ventilatoren gekocht voor en achter op de case. Maar ik heb het zij-paneel eraf gehaalt omdat ie dan veel minder makkelijk overheat (zij-paneel erop en alles wordt een stuk warmer).
Iets anders geks, starte de PC laatst op, in eens ging na 5 minuten (niks gedaan) de fan op 100% draaien, bleek de GPU over de 100 graden te zijn
Affijn, dit probleem lijkt zich alleen voor te doen bij Anno1701. CoD4/5 en GTAIV werken prima (of hebben het prima gedaan voordat ik Windows weer opnieuw installeerde). BF2142 werkt iig goed op dit moment.
Had zitten denken dat het misschien een RAM of VRAM probleem is...
Systeem:
- Nvidia 8800GT 512MB (PoV)
- 2x 2GB DDR2 1066MHz
- AMD Phenom X4 9850
- Asus M3N78-VM
Heeft iemand een idee wat het probleem veroorzaakt?
Alvast bedankt!
In eerste instantie dacht ik aan overheat van de videokaart, dus heb Nvidia's System Monitor gedownload. De GPU leek tijdens het spel te pieken rond 85 graden celsius, maar dat is voor de crash. Heb iig wel 2 ventilatoren gekocht voor en achter op de case. Maar ik heb het zij-paneel eraf gehaalt omdat ie dan veel minder makkelijk overheat (zij-paneel erop en alles wordt een stuk warmer).
Iets anders geks, starte de PC laatst op, in eens ging na 5 minuten (niks gedaan) de fan op 100% draaien, bleek de GPU over de 100 graden te zijn
Affijn, dit probleem lijkt zich alleen voor te doen bij Anno1701. CoD4/5 en GTAIV werken prima (of hebben het prima gedaan voordat ik Windows weer opnieuw installeerde). BF2142 werkt iig goed op dit moment.
Had zitten denken dat het misschien een RAM of VRAM probleem is...
Systeem:
- Nvidia 8800GT 512MB (PoV)
- 2x 2GB DDR2 1066MHz
- AMD Phenom X4 9850
- Asus M3N78-VM
Heeft iemand een idee wat het probleem veroorzaakt?
Alvast bedankt!