2.1 Set op een 7.1 Receiver

Pagina: 1
Acties:

• Denominator
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-05-2022
Hallo iedereen,

Ik heb even een vraagje, ik heb onlangs de Harman Kardon HKTS 2 set gekocht dit is een 2.1 set alleen heb ik er nog geen receiver voor.
Nu kan ik van een vriend een 7.1 Receiver overnemen alleen ik vroeg me af ik of je hier ook deze 2.1 set op kan aansluiten zonder dat je bepaalde kanalen of wat dan ook mist?

Alvast bedankt.

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-02 10:03

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Je kan bij de meeste 7.1 receivers gewoon een 2.1 systeem aansluiten en instellen je huidige situatie. Vaak ziet de receiver wel dat er 3 speakers aangesloten zijn, afhankelijk van de receiver. Je zou erbij kunnen zetten wat de receiver is die je kan kopen. Verder is er ook veel op "google" te vinden over dit soort onderwerpen. Kijk bijvoorbeeld een onder het type receiver dat je kan kopen en wat de opties zijn die op het apparaat zitten. De volgende vraag die je jezelf kan stellen is of je deze opstelling wilt houden of dat je nog wilt uitbreiden naar een 5.1 of 7.1 situatie. Wil je 2.1 blijven luisteren kun je ook gewoon een goede stero versterker pakken.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• Denominator
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-05-2022
Okey dankjewel, het gaat om de Harman Kardon AVR 247. En hij is nu nog voor op mijn slaapkamer maar wanneer die ooit is een keer naar de woonkamer gaat sluit ik een uitbreiding naar een 5.1 of 7.1 niet uit dus ik denk dat een 7.1 receiver een goede keuze is.

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-02 10:03

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Als je inderdaad op een gegeven moment over wil gaan naar een 5.1 of 7.1 situatie is een 7.1 receiver zeker geen slecht idee nee :D
Ik zou wel de receiver nu zo instellen, of als je hem hebt, dat je maar 2 speakers hebt en 1 sub. Dit zorgt ervoor dat het signaal alleen naar die kanalen gestuurd wordt in plaats van alle kanalen.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"