Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een tijdje terug Windows 7 op mijn laptop geinstalleerd. Nu wil ik weer terug naar Windows vista ( Op deze Compaq zat eerst al Vista ) Maar ze hebben hem toen geinstalleerd en er geen Vista CD meegeleverd. Ik heb wel de product key, maar geen CD. Hoe kan ik dit oplossen? Kan ik terug gaan naar Mediamarkt en om een CD vragen? Is er een manier om hem zonder CD te downloaden ( Ik heb al gezocht naar wat torrents maar ik kwam er niet helemaal uit )

Krodos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

download hem en brand hem op een CD'tje (is legaal)

anders leen je hem van de buren oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 16:34:
download hem en brand hem op een CD'tje (is legaal)

anders leen je hem van de buren oid
Dat is wel erg makkelijk gezegd, niet elke buur heeft Vista in zijn bureau liggen.
Het alternatief is inderdaad downloaden via een torrent of usenet. Je moet wel goed opletten wat je download het liefst een msdn iso en niets eigen gebrouwen, want dan krijg je dit.

Voor de installatie kan je dan kiezen om het via USB of DVD te doen, en hoe dat moet is ook te googlen

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 06:20
Waar woon je? Misschien is er een tweaker in jouw buurt die een kopietje wil trekken van de vista versie waarvoor jij een key hebt. Voor welke versie is dat? home,pro, ultimate, handig om te weten dan.

Anders:
1) verkoper bellen
2) Producent bellen
3) Downloaden

Zit er geen recovery partitie op de laptop? of heb je die verwijderd?

[ Voor 11% gewijzigd door Lumics op 06-07-2009 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:44

E-Vix

Nu met sneeuw!

Waarschijnlijk heeft die laptop dan een verborgen partitie met daarop de installatie bestanden van vista. Tenminste, als je die bij het installeren van Windows 7 niet verwijderd hebt.
Meestal kan je door middel van een toetsencombinatie in een recovery menu komen. Google anders even naar het typenummer van je laptop en recovery.

Mocht je de recovery partitie inderdaad weggegooid hebben, dan zal je waarschijnlijk even contact op moeten nemen met Compaq om daar een recovery DVD te bestellen. Een kopietje maken van je buurman gaat mogelijk niet werken aangezien je de DVD van een (Compaq) OEM versie nodig hebt.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-08 17:46

Franko P.

Hit it.

Even op dit topic inhaken, een nieuw topic starten is denk ik niet de bedoeling als er al een topic bestaat met dit probleem? Of kick ik nu een te oud topic omhoog?

Anyway,

Ik zit hier met een zelfde soort probleem, bij een familielid is hun Windows Vista dusdanig overhoop gezet dat een reinstall de enige oplossing lijkt.

Het probleem, de computer hebben ze 2 jaar geleden gekocht en destijds werd er geen Vista installatie cd meegeleverd. Ook is er géén recovery dvd gemaakt.
Het merk van de computer is MP.
Ik heb een hele hoop toetsen en -combinaties geprobeerd om in een recovery menu terecht te komen tijdens het booten maar geen resultaat. Ik vermoed dan ook dat deze geen verborgen partitie oid heeft om een verse installatie te kunnen beginnen.

Nu wil ik dus een Windows Vista installatie dvd downloaden en deze gaan gebruiken om opnieuw te installeren.
Er staat nu Windows Vista home premium op, en op de computer zit een sticker met licentie code die dezelfde versie vermeld.

Kan ik nu zomaar een Vista home premium dvd downloaden? Of krijg ik dan alsnog problemen dat de geinstalleerde software niet werkt?
Ik heb dit in het verleden eens met Windows XP gehad, niets als problemen met meldingen dat mijn software versie niet legaal zou zijn etc.
We willen het wel graag legaal houden, er is immers betaald voor een Vista licentie en die willen we dan ook blijven gebruiken.

Btw, teruggaan naar de computerzaak voor een dvd is geen optie, deze is begin dit jaar failliet verklaard.

[ Voor 4% gewijzigd door Franko P. op 09-10-2010 15:47 ]

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan een willekeurige vista home premium OEM doenloaden en branden, met een beetje geluk hebben de buren er ook nog wel een liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Jammer genoeg ken ik de buren niet van mijn familieleden. Maar ik moet dus wel zorgen voor een OEM versie?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
@jimbo, ja dit is natuurlijk de microsoft-kind-of-way zoals hun het graag zien, je snapt natuurlijk wel dat dat een tijdje duurt eer je dan je spullen in huis hebt zonder dat het je ook nog eens extra geld kost.
Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 15:46:
met een beetje geluk hebben de buren er ook nog wel een liggen.
no shit sherlock! 8)7
Franko P. schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 15:50:
Jammer genoeg ken ik de buren niet van mijn familieleden. Maar ik moet dus wel zorgen voor een OEM versie?
Zolang je een legitiem serienummer hebt, en dat heb je kun je een iso downloaden uit bijvoorbeeld de nieuwsgroepen of een torrentsite. Je moet opletten dat je een iso download waarin sp2 van vista al verwerkt is (scheelt je een hoop updaten) en dat het iso dezelfde versie is als de installatie die nu op je pc staat (32 of 64 bits). Ik heb even gekeken voor je in de betreffende groepen en heb de volgende cd gevonden die zeker zou moeten werken: nl_windows_vista_with_sp2_x86_dvd_x15-36291 de zoekopdracht die ik gebruikt heb is: windows vista x86 sp2. Aan de hand van de code achter de cd kun je vaststellen dat deze iso een "untouched" microsoft iso is en niet e.e.a. homebrew geklooi.

[ Voor 9% gewijzigd door loewie1984 op 09-10-2010 16:01 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

loewie1984 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 15:58:
nl_windows_vista_with_sp2_x86_dvd_x15-36291
da's een msdn-retail, geen OEM; die zal het nummer van de sticker op de computer niet eten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Korakal schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 16:01:
[...]

da's een msdn-retail, geen OEM; die zal het nummer van de sticker op de computer niet eten...
Kan, ik gebruik alleen maar deze iso's (ook xp, win 7), en als ik laptops of oem pc's opnieuw installeer accepteerd ie gewoon het sn. tis het proberen waard. Daarnaast zijn het de enige cd's waar je zeker van bent dat er niet mee geklooid is, elke andere iso in de nieuwsgroepen/torrent site kun je geen touw aan vast knopen wat er mee gebeurd is.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
En hoe weet je zo zeker dat jouw iso geen spyware / rootkits etc bevat loewie?
TS gaf aan het legaal te willen houden, dan is mijn oplossing de enige juiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ja hallo, zo kan ie wel weer he :)

en het is een koud kunstje om een volumeID en iso naam aan te passen zodat ie net echt lijkt - ondertussen kan er wel een backdoor in geinject zijn (lang leve DISM).

[ Voor 71% gewijzigd door alt-92 op 09-10-2010 16:41 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Ik ga toch maar eens op zoek naar gebruikers van Vista binnen de familie of vriendengroep.
Ik krijg genoeg gevonden, maar veel in vreemde talen of versies die ik niet vertrouw.
Toch nog lastig om een goede versie te vinden helaas.

Raar gedoe elke keer dat ze die cd's achterwege laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
jimbo123 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 16:24:
En hoe weet je zo zeker dat jouw iso geen spyware / rootkits etc bevat loewie?
TS gaf aan het legaal te willen houden, dan is mijn oplossing de enige juiste.
Nou ik snap het punt wat Alt-92 en jij aangeeft, daarvoor gebruik ik de Windows 7 usb tool voor, die doet namelijk niets als het een aangepaste iso betreft. Deze tool verifieert de echtheid van de iso en hij werkt ook nog eens voor windows vista iso's

http://store.microsoft.com/help/iso-tool

kijkt u hier maar even: http://www.withinwindows....ad-tool-with-custom-isos/

edit: ok ik geef het op O-)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Niet om te zeuren ofzo maar...
As a quick hack to resolve this issue, I wrote a tool that merely finds the AVDP in your ISO file and copies it to offset (EOF-2048). This will allow you to use your own ISOs with the Microsoft tool.
De meeste iso's waar rootkits in zitten zullen dus ook wel met dat tooltje werken.

De verificatie is alleen om te kijken of de iso van de Microsoft store komt, hij kijkt echt niet of er virussen in de iso zitten.
This tool is only for use with the Windows 7 ISO file purchased from Microsoft Store.

[ Voor 26% gewijzigd door jimbo123 op 09-10-2010 18:05 ]

Pagina: 1