Regelmatige BSOD

Pagina: 1
Acties:

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02 13:05
Mijn specs (PC vorig jaar augustus/september gekocht):

Intel Core 2 Duo E8400
Asus P5Q-E
Corsair 4GB
Club3D ATI HD4870
Samsung 640GB
Creative X-FI Xtreme Gamer
Cooler Master 520W PSU
Windows Vista Business 64bit

Mijn probleem:

Om de zoveel tijd krijg ik een blauw scherm. Dan weer met als melding iets van 'kernel inpage error', dan weer iets met 'irq less nog wat', dan weer nog een andere melding en soms geen enkele specifieke melding. Dit probleem heb ik al aardig wat maandjes en blijft terugkeren, ook al installeer ik Windows opnieuw. Het gebeurde voorheen met SP1, als ook nu met SP2.
Vaak is het zo dat als windows eenmaal crasht, ik wel kan rebooten, maar dat windows vervolgens opnieuw heel snel weer crashed. De enige manier om dan nog veilig in windows te komen, is in safe mode. Om toch weer normaal in windows te komen, moet ik eerst een schijfcontrole uitvoeren op mijn C partitie. Schijfcontrole fixt dan wat dingen, waarna ik er weer een tijdje tegenaan kan. Dagen/weken later crasht windows weer opnieuw en begint het van voor af aan.

De momenten waarop windows crasht, zijn variabel. Vaak zat is het wanneer ik alleen meer een beetje zit te internetten ofzo, niks intensiefs. Soms crasht windows weleens wanneer ik niet eens achter mijn pc zit.

Zoals gezegd, draai ik tegenwoordig na een crash altijd schijfcontrole, zo ook net. Heb tijdens deze controle twee foto's gemaakt:

http://i40.tinypic.com/160vs7p.jpg

http://i40.tinypic.com/2rg2i3s.jpg

Na afloop zag ik ook nog iets staan over de MFT, maar dat was te kort in beeld.

Het geheugen heb ik een aantal keer getest met de ingebouwde windows memory tool en nooit problemen gevonden. Ook heb ik beide reepjes een keer een voor een uit mijn pc gehaald, maar dan nog bleef windows crashen. Wanneer ik een schijfcontrole uitvoer over mijn hele harde schijf, zonder dat mijn pc vlak daarvoor gecrashed is, kom ik ook geen problemen tegen. Ik heb dus geen flauw idee waar ik het moet zoeken. Het feit dat schijfcontrole wél fouten vindt vlak na een crash, betekent dus óf dat mijn pc crasht vanwege fouten op mijn harde schijf, óf dat er fouten op mijn harde schijf komen vanwege de crash. In het eerste geval kan ik mijn harde schijf terug brengen naar de winkel onder garantie, in het tweede geval heb ik echt geen flauw idee waar ik het moet zoeken...

edit: soms weet ik ook een paar seconden van te voren dat windows gaat crashen. Het geluid (muziek) verdwijnt dan namelijk (of begint te haperen). Of als ik wat zit te internetten, verandert mijn muis in zo'n rond laadding, terwijl IE niet meer reageert (maar mijn taakbalk wel). Ik kan dan wat met mijn muis bewegen en een paar seconden later krijg ik een bsod.

[ Voor 11% gewijzigd door Benotti op 06-07-2009 16:04 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 20:32
als ik jou was zou ik je schijven ook eens testen met een tool van de fabrikant, het zou mij niet verbazen als 1 van je schijven zijn beste tijd gehad heeft!

Desktop | Server | Laptop

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:30

Thandor

SilverStreak

Op verzoek van OH naar OM :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:33

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Zo te zien zijn je hdd's niet helemaal jofel nee, probeer ze eens in een ander systeem en red wat er te redden valt en dan een format er over heen oid. Als het dan nog niet weg is zul je ze moeten RMA'en of ruilen.

Signature