Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PHP.INI aanpassen op XS4ALL advanced unix webhosting

Pagina: 1
Acties:
  • 1.333 views

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn website maak ik gebruik van CmsMadeSimple.
Voor normaal gebruik heb ik minstens een PHP geheugen limiet (memory_limit) van minstens 24M nodig. XS4ALL heeft deze default staan op 8M.

Nu heb ik contact opgenomen met de helpdesk van XS4ALL en deze zouden mij een link opsturen om dit te kunnen aanpassen. Voor deze vragen leveren ze ook eigenlijk geen support werd mij verteld.

De volgende link heb ik ontvangen om php.ini aan te passen http://www.ducea.com/2008/02/14/increase-php-memory-limit. Het originele php.ini bestand heb ik geen rechten om deze aan te passen dus middels een omweg zou ik php.ini in de CGI-BIN moeten kunnen aanpassen.

Met deze info kon ik helaas geen oplossing creëren. En XS4ALL wil mij ook niet echt verder helpen. Zou iemand mij misschien kunnen uitleggen hoe ik mijn memory limit alsnog kan vergroten?

• mathijs92
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-10 12:18
Deze heb ik van de site die je zelf geeft:
2. Changing memory_limit using .htaccess for a single folder/vhost
Changing the global memory_limit might not be a good idea, and you might be better changing this only inside one folder (normally one application or virtual host) that needs this value changed for its functionality. To do this you have to add to the respective location .htaccess something like:
php_value memory_limit 64M
This change will be local only, and can be useful for webmasters that don't have control on the system php.ini. This change would not require a reload and will become active immediately.
3. Changing memory_limit inside a single php script.
For even more control you can set this directive inside a single php script. To do so you would use in your code:
ini_set('memory_limit', '64M');
The advantage of this method is that you have more control and set this value just where you know it is really needed. Also it can be done without having access to the system php.ini, and will become active immediately.
In plaats van php.ini aanpassen, kun je het dus ook instellen via .htaccess of in een php bestand zelf.

[ Voor 16% gewijzigd door mathijs92 op 06-07-2009 15:31 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Wou net zeggen ja.
php.ini kan je sowieso nooit bij.
En of aanpassen via het script zelf (middels ini_set(); ) of een .htaccess file werkt is maar de vraag gezien lang niet alle webhosts die functies activeren en de helldesk medewerkers nogal eens niet op de hoogte zijn van dergelijke fijninstellingen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

ini_set('memory_limit', '24M'); werkt inderdaad, heb ik voor een klant van mij ook uitgevoerd.

Moet gewoon in je config.php. Staat ook wel in de CMSMS documentatie.

Verwijderd

Topicstarter
Beekforel schreef op maandag 06 juli 2009 @ 15:42:
ini_set('memory_limit', '24M'); werkt inderdaad, heb ik voor een klant van mij ook uitgevoerd.

Moet gewoon in je config.php. Staat ook wel in de CMSMS documentatie.
Je hebt gelijk. Deze oplossing had ik ook al eerder gevonden en geprobeerd maar op de een of andere manier werkte deze functie niet. Heb zojuist opnieuw alles geinstalleerd en met de php aanpassing werkt deze nu plotseling wel. Iig nog bedankt voor alle reacties _/-\o_ !

• Arjen Tempel
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
McKaamos schreef op maandag 06 juli 2009 @ 15:36:
php.ini kan je sowieso nooit bij.
Bij een Xs4all Advanced Unix website kan het wel.
Je moet via SSH inloggen op de webhosting shell server (wh-shell1.xs4all.nl) en daar het basis php.ini bestand kopieëren van /usr/local/lib/php5.ini-recommended naar je eigen cgi-bin map. Even hernoemen naar php.ini en je kunt alles naar wens instellen.

Verwijderd

Arjen Tempel schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 21:53:
[...]

Je moet via SSH inloggen op de webhosting shell server (wh-shell1.xs4all.nl) en daar het basis php.ini bestand kopieëren van /usr/local/lib/php5.ini-recommended naar je eigen cgi-bin map. Even hernoemen naar php.ini en je kunt alles naar wens instellen.
Via Google ben ik bij dit topic terecht gekomen. Excuses dus voor de late reactie.

Ik heb zelf ook een website bij XS4ALL met een Advanced Website pakket. Nu wil ik dus ook graag de php.ini aanpassen. Hierover heb ik al contact gehad met de helpdesk en zij zeiden dat ik de php.ini moest kopieren via SSH. Zij verwezen ook door naar de website https://finalx.nl/codex/PHP. Maar deze geeft niet erg veel informatie.

Nu ben ik niet zo technisch en heb dus geen enkel idee hoe ik dit via SSH kan kopieren en aanpassen. Zou iemand hier meer informatie over kunnen geven?

Alvast bedankt. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2009 11:59 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 11:58:
Nu ben ik niet zo technisch en heb dus geen enkel idee hoe ik dit via SSH kan kopieren en aanpassen. Zou iemand hier meer informatie over kunnen geven?
SSH is niks meer dan een (Secure) Shell of Commandprompt als dat je wat logischer in de oren klinkt.

Als je eenmaal ingelogd bent kun je via de commandline je werk uitvoeren (met de standaard *nix commands als cp en dergelijke) en het bestand bewerken met een texteditor die ze daar draaien (pico, ed, vi/m of wat anders).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Oke, bedankt voor de reactie.

De bedoeling is dat ik een kopie moet maken van de php.ini via SSH en deze vervolgens naar mijn eigen server upload. Moet ik dan het bestand downloaden en vervolgens aanpassen? Of gebeurt dat allemaal via SSH?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat je moet doen staat hierboven al uitgelegd toch? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Dat klopt inderdaad.
Mijn vraag is ook meer gericht op de commando's die je moet gebruiken. Als ik ben ingelogd op de SSH-server, heb ik geen idee hoe(commando) ik de php.ini kan kopieren. Via Google ben ik wel een aantal sites tegengekomen met commando's, zoals "cd" en "cp". Maar verder dan dat kom ik niet.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik zou je kunnen helpen, maar ik weet niet hoe je mappenstructuur is, of wat van waar naar waar moet. Wellicht kan je inloggen met WinSCP en op die manier visueel je bestanden kopieren?

Een andere optie is dat ik (of iemand anders) het voor jou uit voert. Het is ongeveer 30 seconden werk, maar je moet dan wel je wachtwoord en gebruikersnaam verstrekken aan degene die de acties voor je uitvoert. Deze persoon kan dus alles doen waar hij/zij maar zin in heeft.

Mogelijk is dat het via TeamViewer gebeurt met een SSH op je eigen scherm zodat je kan meekijken. Op die manier kan je de hulp op afstand annuleren als je het niet meer vertrouwd.

Verder is het verstandig om je wachtwoord tijdelijk te veranderen, en na de actie terug te zetten naar je eigen wachtwoord.

Verwijderd

Bedankt voor de reactie.
Liever verstrek ik niet het wachtwoord, omdat er namelijk meerdere websites op draaien. Maar toch erg bedankt.

Eigenlijk het enige wat ik nodig heb, is het juiste commando om de php.ini te kopieren. De php.ini van XS4ALL staat bij hun op de server in de map /usr/local/lib/php.ini. Het commando voor het kopieren van een bestand is volgens mij "cp". En de map waar het bestand terecht moet komen, kan ik eventueel zelf toevoegen. Ik heb al "cp /usr/local/lib/php.ini" geprobeerd, maar dit werkte niet.

Is hiervoor een standaard commando? Aangezien in je reactie staat dat het maar een aantal seconden werk kost?

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Sorry, maar het originele topic was al erg basic, maar nu wordt ook nog eens het topic gekaapt met vrij basic vraagjes. Dit kun je simpel terugvinden met een beetje zoekwerk, GoT is geen helpdesk.
Arjen Tempel schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 21:53:
[...]

cp /usr/local/lib/php5.ini-recommended <pad naar je eigen cgi-bin>

Dat had je volgens mij ook best wel zelf kunnen vinden met wat moeite.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.