Externe harde schijf intern maken

Pagina: 1
Acties:

• djoudman
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik heb een externe harde schijf (hitachi) die het plotseling niet meer deed.
Heb voedingkabel losgekoppeld, en andere geprobeerd... nog niet gewenste resultaat.
Kwam toen op het idee om het externe apparaat dan maar in de pc direct aan te sluiten.
Ik kwam erachter dat mijn moederbord geen IDE connector heeft, dus op zoek naar andere oplossing.
De harde schijf bevat een paar duizend foto's die ik wel graag terug zou willen...

Ik heb nu een IDE-SATA converter gekocht (http://norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=30236)

Deze heb ik u aangesloten in de systeemkast op het moederbord, maar de schijf wordt niet herkend.
Zowel in de BIOS, als bij apparaatbeheer/schijfbeheer kom ik 'm nergens tegen.

Ik heb wel het idee dat de schijf draait, als ik dat zo voel. De schijf warmt ook wat op.
Mijn vraag is wat hier het probleem kan zijn.

Ik maak gebruik van een pc met volgende eigenschappen:
moederbord : Intel DG45ID
processor duo2 core 7500
intern geheugen 3 gb
5 sata aansluitingen

Verwijderd

Welke recovery tools heb je al geprobeerd ?

• djoudman
geen, welke zou ik kunnen gebruiken als ik nergens de schijf kan terug vinden?
recovery kun je toch bestanden mee terughalen die weg, of verwijderd zijn? Ik ben mn bestanden niet kwijt, ze staan op de schijf, maar kan ze alleen niet zien...
of heb je suggestie?

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-02 20:42

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 15:25:
Welke recovery tools heb je al geprobeerd ?
Je hebt toch niets aan recoverytools als de HDD niet eens herkend wordt door het OS/BIOS.
Edit: Goed gezegd djoudman :Y

Ontopic:
Wat bij mij een aantal keer het probleem was was de jumpers op de IDE schijf. Ik weet alleen niet meer in welke state hij moet draaien. Dat zal voor jou ook de oplossing moeten/kunnen zijn.

Gewoon de jumper op een andere header zetten en nog een keer testen. Als hij al niet in de BIOS verschijnt zal het OS het ook wel niet slikken. Dat heb je dus snel genoeg gezien :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• djoudman
heb elders gelezen dat jumper instelling niet meer van toepassing is als je er SATA van maakt?

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-02 20:42

Matis

Rubber Rocket

djoudman schreef op maandag 06 juli 2009 @ 15:33:
heb elders gelezen dat jumper instelling niet meer van toepassing is als je er SATA van maakt?
Maar voor de adapter wel. Althans bij mij maakte het zeker wel uit. Je hoeft het niet te proberen, maar ik raad het je aan van wel!
Mocht dat ook niet baten had je voor die prijs beter een externe behuizing met IDE-->USB aan kunnen schaffen ;)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• djoudman
heerlijk, het heeft geholpen !
de jumper gezet op "Search cable" en in eerste instantie vond de bios de schijf, maar windows nog niet
na 1 keer rebooten werd de schijf in windows ook gevonden en heb ik al mijn foto's en andere dingen weer terug !

bedankt allemaal !
Pagina: 1