Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IMAP: mapindeling wijzigen in Outlook maar niet op server

Pagina: 1
Acties:

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:03

JME

zeg maar Jamie

Topicstarter
Situatie:
Ik heb twee domeinen met e-mailaccounts bij one.com. De mail die daarop binnenkomt lees ik thuis uit via Outlook 2003. Omdat ik onderweg via webmail ook bij mijn mail wil kunnen, laat ik mijn mail op de server staan en gebruik ik thuis Outlook met IMAP.

Wens:
Ik wil graag thuis een mappenstructuur hanteren die niet gelijk is aan de mappenstructuur op de server, maar waarbij wel de IMAP-connectie behouden blijft. Ook wil ik daarbij mails van beide accounts kunnen combineren. Ingewikkeld? Simpel voorbeeld:
* op account X komen de mails A, B en C binnen
* op account Y komen de mails D, E en F binnen
* mails A, C en E hebben allen betrekking op mijn favoriete onderwerp "putjesscheppen" en wil ik binnen Outlook verplaatsen (niet kopiëren!) naar mijn lokale map met die naam. De mailboxen X en Y op de server kennen geen map "putjesscheppen" en daar moeten ze dus in hun eigen inbox blijven staan
* als ik in Outlook mail C delete uit mijn lokale map "putjesscheppen", dan wil ik dat deze ook wordt verwijderd uit de betreffende inbox op de server (dat is wat ik bedoel met behoud van de IMAP-connectie)

Vraag:
Wil ik teveel? Ik zoek me wezenloos... :?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Met standaard Outlook: maak een lokale PST aan en kopieer alle mails met een berichtregel van de IMAP-server naar de PST. Alleen het laatste punt gaat niet goed. De hele eisen-set samen gaat denk ik niet, of tenminste niet zonder zelf te gaan devven.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:03

JME

zeg maar Jamie

Topicstarter
Dank voor je reactie. Wat je beschrijft is precies wat ik nu ook doe. Nadeel is dat ik alle mails zowel in de PST als in de IMAP heb zitten.

Het zou zo mooi zijn als je een stukje metadata aan een berichtkop kon toevoegen en het bericht op basis daarvan op de juiste plaats in de Outlook-mappenstructuur kon weergeven. Onder water (en dus ook op de server) kan alles dan gewoon in één en dezelfde bak blijven zitten. Vergelijk bijvoorbeeld met een fotobeheerprogramma dat met keywords werkt: het maakt niet uit waar de bestanden staan, op basis van keywords maak je de gewenste dwarsdoorsnede.

Maar ja: wat niet kan, dat kan niet.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat kan (bijvoorbeeld op de manier die je schetst) prima, maar dan zal je zoals ik zeg dus wel zelf aan het devven moeten slaan. Of iemand moet zoiets kennen, maar ik in ieder geval niet.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)