SSH tunnelen via HTTP Proxy

Pagina: 1
Acties:

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03 21:53

Electrowolf

Mod met Liefde!

Topicstarter
Je kent het wel; je wil contact maken met het thuisfront terwijl je bij een bedrijf zit waar men de beveiliging van het netwerk naar de boze buitenwereld eens wel goed op orde heeft. Goed voor het bedrijf, slecht voor ons eigenwijze tweakers die het beter denken te weten dan lokaal beheer (NOFI voor alle beheerders hier O-)).

Nu wil je toch je mail lezen en kunnen werken op een server ergens in deze boze buitenwereld. In mijn geval betekend dit dat ik een SSH verbinding wil opzetten naar een server om daar hobbywerk te kunnen doen in de baas z'n tijd ("De baas" weet dit en vindt het ok, maar kan geen invloed uitoefenen op het netwerk of whatsoever). Ik ben ondertussen al op verschillende manieren aan het proberen om een verbinding op te zetten, maar tot nu toe heb ik nog geen succes geboekt.

Dingen die NIET werken om contact te maken met de buitenwereld;
  • Simpelweg een SSH verbding maken over poort 22.
  • Een SSH verbinding maken over poort 443 (SSL).
  • Een SSH verbinding maken over poort 80 (HTTP, er draait een SSHD op poort 80 aan de andere kant "van de lijn")
Ik kan wel normaal internetten via poort 80 (HTTPS werkt dus niet!) vanaf mijn werkplek en andere plekken. Doordat SSH zelfs niet over poort 80 werkt verwacht ik dat alleen HTTP verkeer wordt doorgelaten door de bedrijfsfirewall. Dit levert natuurlijk een idee op: kan ik SSH'en over HTTP?

Het antwoord hier op is: ja, maar het is niet zo makkelijk als het lijkt.
Een ruwe schets van de verwachte opstelling:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
       +------------+                            +------------+
       |            |                            |            |
       | SSH client +-+                          | SSH daemon |
       |   (Putty)  | |                          |            |
       +------------+ |                          +----/|\-----+
                      |                                |
                      |                                |
                +-----V-----+             +---------+  |
                |           |             |         |  |
                |  Proxy    |             |  Proxy  |  |
                |  Tunnel   |             +---------+  |
                |           +------------->-tunnel-->--+
                |           |             +---------+
                +-----------+             |         |
                                          +---------+

(aangepast versie van proxytunnel paper schema.)

Ik ben op onderzoek uitgegaan en heb meerdere voorgestelde oplossingen gevonden:Voor ik verder ga zal ik eerst even een korte samenvatting geven van wat ik tot mijn beschikking heb kwa systemen. Binnen het bedrijfsnetwerk heb ik een windows 2000 server machine waar ik lokaal administrator rechten op heb. Buiten het bedrijfsnetwerk heb ik een windows XP en een Linux (Ubuntu) bak achter een router met NAT staan, poorten kunnen dus worden geforward naar een van deze machines.

Ik heb ondertussen op de Ubuntu machine een sshd (openssh) draaien en een proxy op apache2. Op mijn eigen lokale windows machine (eerst überhaupt eens kijken of we het thuis aan de praat kunnen krijgen) heb ik putty draaien met proxytunnel gecompileerd voor cygwin. Ook ben ik even bezig geweest met corkscrew.

Op dit moment heb ik het geheel nog niet aan de praat gekregen. Ik begin door alle systemen, servers e.d. een beetje door de bomen het bos niet meer te zien 8)7. Mijn volgende idee is om een proxy op de lokale machine te installeren en deze te gebruiken om verbinding te maken met de Apache2 proxy, maar ik weet niet zeker of dit gaat werken.

Nu verwacht ik dat ik niet de enige ben die dit in deze situatie verkeert en vraag me af hoe andere dit hebben aangepakt. Elke tip, trick of goed idee is van harte welkom!

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 11:54

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Meestal tunnel ik dit soort dingen via httptunnel: http://www.nocrew.org/software/httptunnel.html

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Topicstarter
Van de website:
You need:
  • another server, one not running DNS. We're going to assume the IP address of this machine is 1.2.3.4. The reason you cannot run DNS on the same machine, is that you're going to run nstx on this machine. Nstx must run on port 53, like DNS.
  • a crippled Internet connection, i.e., one that only allows you to issue DNS queries.
Ik heb alleen de mogelijkheid om dingen via poort 80 te doen. Ook vermoed ik dat DNS verkeer voor een groot deel wordt geblockt; vanuit een commandprompt is het bijvoorbeeld niet mogelijk om een ip van een hostname te verkrijgen.
Ik had nog niet eerder gezien dat het onder cygwin werkt en dat er zelfs een aantal win32 binaries zijn. Ik zal er binnenkort eens naar kijken, thanks!

[ Voor 18% gewijzigd door Electrowolf op 06-07-2009 13:55 ]

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 11:54
Electrowolf schreef op maandag 06 juli 2009 @ 13:52:
[...]

Van de website:

[...]

Ik heb alleen de mogelijkheid om dingen via poort 80 te doen. Ook vermoed ik dat DNS verkeer voor een groot deel wordt geblockt; vanuit een commandprompt is het bijvoorbeeld niet mogelijk om een ip van een hostname te verkrijgen.
Ok, dan wordt het inderdaad wat lastig.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:27
In PuTTY kan je een HTTP proxy instellen en dat werkt over het algemeen prima. Ik SSH op mijn werk altijd via de HTTP proxy zonder problemen, wel heb ik gemerkt dat sommige proxies dit niet toe staan (krijg dan een 403 error).

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
En het gewoon vragen aan de beheerder 8)7 waarom altijd via de moeilijke weg.... nee heb je Ja kan je krijgen....

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Topicstarter
LuckyY schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:28:
En het gewoon vragen aan de beheerder 8)7 waarom altijd via de moeilijke weg.... nee heb je Ja kan je krijgen....
Nee heb ik al gekregen, dus daar komen we ook niet verder mee ;-).

Ik heb vandaag nog wel een proxy ontdekt welke verkeer naar buiten regeld, maar hier krijg ik authentication errors mee als ik in Putty een http proxy instel. Bij gebruik van proxytunnel (de cygwin pre-compiled versie) als telnet command krijg ik een foutmelding voor m'n kiezen: "407 - The ISA Server requires authentication. Access to the web proxy service denied.". Duidelijk, ik moet me dus identificeren, maar in de browser configuraties kan ik hier niets over vinden.

Dit is dus iig al wat meer dan waar ik mee begon, de komden paar dagen maar eens verder zoeken hoe we het verder aan de praat kunnen krijgen. Misschien beter proberen me voor te doen als browser (SSL maybe?)?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Electrowolf schreef op maandag 06 juli 2009 @ 18:35:
[...]
....

Bij gebruik van proxytunnel (de cygwin pre-compiled versie) als telnet command krijg ik een foutmelding voor m'n kiezen: "407 - The ISA Server requires authentication. Access to the web proxy service denied.".
....
Heb je je werk-username en password al eens geprobeerd in te vullen?
IE zal de username en password van windows wel gebruiken....

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• koos147
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-02 23:25
ik gebruik hierzelf de baracudadrive voor

door een simpele applicatie op je pc te runnen (kan ook als beperkte gebruiker) kan je op applicatie, port of ip niveau aangeven welke verbinding je over de ssl tunnel wil laten lopen

de proxy ziet gewoon https verkeer en de door jou geselecteerde applicatie's denken dat ze op het lokale netwerk van de server zitten (even thuis een servertje installeren)

http://barracudaserver.co...BarracudaDrive/sslvpn.lsp

een van de andere oplossingen zou kunnen zijn logmein maar ik vind persoonlijk getmylan pretiger werken

op mijn werk kan ik trouwes gewoon de proxy instellen in putty en zolang ik maar op een vreemde port ga zitten (ik gebruik 5022) werkt dit ook prima

Verwijderd

Je kan ook zoiets gebruiken als "GotomyPC". Dat is een soort remote desktop naar jouw machine. En vandaaruit kan je doen wat je wilt....
Ok, kost wel geld... maar gaat gewoon via de webbrowser.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Anti-XP schreef op maandag 06 juli 2009 @ 18:45:
[...]

Heb je je werk-username en password al eens geprobeerd in te vullen?
IE zal de username en password van windows wel gebruiken....
Helaas waarschijnlijk wel via NLTM wat het nog steeds een lastig probleem maakt. Niet onmogelijk, maar dan moet je weer een NTLM tunnelend programma vinden die dat voor je afhandeld.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:23
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 22:52:
Je kan ook zoiets gebruiken als "GotomyPC". Dat is een soort remote desktop naar jouw machine. En vandaaruit kan je doen wat je wilt....
Ok, kost wel geld... maar gaat gewoon via de webbrowser.
Dus daarom neem je gewoon logmein. Gratis en werkt geweldig, zelfs in de meest locked down omgeving.

Moet je wel zorgen dat je op een windows bak terechtkomt, vandaar kan je verder naar de linux bak.

SSH over http/https; als het echt goed dichtzit, krijg je ook dat niet voor elkaar.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Electrowolf

Electrowolf

Mod met Liefde!

Topicstarter
Ik ga later deze week de logmein service proberen nadat ik dit op een windowsbak heb geïnstalleerd.

Wel wil ik nog verder proberen putty vanaf hier aan de praat te krijgen. Ik ben er nog niet helemaal uit over de authenticatie en de problemen hiermee. De machiene waarvandaan ik werk heeft naar mijn weten geen "persoonlijke" login (het is een ontwikkel machine met maar een algemene user). Ook weet Firefox wel gewoon wat hij/zij met de proxy moet, en deze is een stuk minder met windows geëntergreerd dan IE.

Iig bedankt voor alle ideeën tot nu toe :D.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:44

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Electrowolf schreef op maandag 06 juli 2009 @ 13:28:
Je kent het wel; je wil contact maken met het thuisfront terwijl je bij een bedrijf zit waar men de beveiliging van het netwerk naar de boze buitenwereld eens wel goed op orde heeft. Goed voor het bedrijf, slecht voor ons eigenwijze tweakers die het beter denken te weten dan lokaal beheer (NOFI voor alle beheerders hier O-)).
Officeieel mag dit topic dus niet. Omzeilen van bedrijfsbeveiliging is niet toegestaan. Ondanks dat er verder in het topic staat dat zijn baas het ermee eens is, is ook in het topic te vinden dat "systeembeheer" niet mee wil werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Question Mark op 08-07-2009 11:58 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Wolfboy schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 01:26:
[...]
Helaas waarschijnlijk wel via NLTM wat het nog steeds een lastig probleem maakt. Niet onmogelijk, maar dan moet je weer een NTLM tunnelend programma vinden die dat voor je afhandeld.
Ik gebruik daar NTLMaps voor, als proxy voor je proxy.
Pagina: 1