Toon posts:

Stealth III S 540 kleur problemen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Epox Ep58 MVP3 moederbord met Via MVP 3 Chipset. Hier heb ik een Diamond Stealth III S540 AGP ingezet. Hier heb ik allemaal rare kleurproblemen mee. Schermen die groen horen te zijn zijn lichtblauw, als ik windows me opstart krijg ik een rode achtergrond met een zwarte startbalk. Ik heb de problemen niet alleen in Windows dus aan drivers kan het niet liggen, ik heb het ook als ik de partition magic 5 dosfloppen of de bootflop met ghost erop gebruik.

Eerst dacht ik van de videokaart is kapot, maar toen ik de Stealth III kaart in mijn Abit BE6-II met Celeron stopte had ik prachtig beeld tot en met 1600 x 1200.

Dus toen heb ik de Viper V770 uit mijn BE6-II in mijn Epox moederbord gezet en toen had ik prima beeld. Het lijkt alsof S3 niet met Via chipsets kan werken.

Ik heb op de site van s3 gekeken, nieuwste bios geinstalleerd, nieuwste drivers gedownload.

Ik weet het niet meer!!

Kan iemand me helpen???

Savage 4 S3 :r:r:r

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Is de kabel van je monitor niet beschadigd? Of was dat testje met de s3 in een ander systeem met dezelfde monitor? Ik heb het nl. ook eens gehad, maar dat lag aan de monitor kabel.
Ik heb ook dezelfde kaart, op een abit kt7a zitten (ook via dus) en werkt perfect.
Ook de reference drivers geprobeerd? en 4in1?

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Verwijderd

Topicstarter
ja dat was met dezelfde monitor. En aan de drivers kan het niet liggen, want ik heb die kleur problemen ook in Dos. Kan het een of andere instelling in het bios zijn??

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 22:08

voz

De echte kenner

Laatste 4-in-1 drivers, systeem/AGP bus niet overklokken (als je dat wel hebt).

Systeemspecs
PV Installatie

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oplossing gevonden! Bij www.hastec.nl en dan support - Stealth III S540. Hier staan een heel aantal dingen die je in het bios moet wijzigen. Zoals Videobios shadowing en cacheable op disabled zetten.
In ieder geval bedankt voor de hulp.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:39
Videobios cachen of shadowen maakt helemaal geen zak uit in snelheid, uitzetten dus ,want scheelt je cachegeheugen
Pagina: 1