Toon posts:

router benaderen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Vroegere situatie: cable router -> PC (geen probleem, even 192.168.2.1 intikken en voila, toegang tot de router)

Nu: Internet -> dsl-modem -> cable router (fungeert als switch) -> PC

Toegang tot modem: 192.168.1.1
Toegang tot router: ... 192.168.2.1 gaat niet...

Ik heb geprobeerd enkel de pc aan de router te hangen, zonder modem, maar ook hier geen geluk...

Ik moet erbij komen om de Wifi te configureren..

alvast bedankt.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:07

Sjaak_Afhaak

Bleh!

even ipconfig draaien vanuit het commandprompt. het ip-adress dat bij je gateway staat zou je router moeten zijn.

* Sjaak_Afhaak moet beter lezen O-)

[ Voor 19% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 06-07-2009 12:44 ]

Hier staat tekst

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Sjaak_Afhaak schreef op maandag 06 juli 2009 @ 12:39:
even ipconfig draaien vanuit het commandprompt. het ip-adress dat bij je gateway staat zou je router moeten zijn.
Nee juist niet.. aangezien hij zijn router heeft ingesteld als switch.

De manier om weer toegang tot je router te krijgen (mits het adres wat je zei klopt).
Is om voor je pc een vast ip te kiezen en als ip 192.168.2.2 te kiezen. gateway 192.168.2.1 en nogmaals kijken of je er in kan.

edit:
In het uiterste geval kan je ook nog de router resetten. Misschien is dat ook wel het handigst en dan deze handleiding goed opvolgen zodat je dus zowel in je modem als router kan: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

[ Voor 20% gewijzigd door job op 06-07-2009 12:43 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:36

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En als de handmatige manier die job uitlegt niet werkt:
Die router heeft vast wel een reset knopje ergens op de behuizing. Dat ff gebruiken (zie de handleiding voor details) en daarna staan alle instellingen weer zoals toen ie uit de fabriek kwam en kan je dus de handleiding volgen om toegang te krijgen.

(Waarbij je dus inderdaad de router even moet loskoppelen van de rest van het netwerk en er alleen even één pc aan moet hangen, om te voorkomen dat het modem roet in het eten gooit qua IP's uitdelen en zo.)

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 06-07-2009 12:43 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Als je de router alleen als switch gebruikt zou je de DHCP uit gezet moeten hebben op je router. Heb je dit ook gedaan? Zo ja, klopt het wel dat je de router niet kunt benaderen daar deze waarschijnlijk niet in je scope zit. Zolang je het default subnet masker hebt gebruikt kun je er op deze manier niet bij. Als je handmatig je pc een ip adres toekent in de 192.168.2.xxx range zou je er wel bij moeten kunnen.

ter attentie: Ik ben nog niet wakker, maar volgens mij zeg ik het goed :p

Verwijderd

Topicstarter
Job & Collie, dat deed het hem, IP handmatig veranderd en toen kon ik er wel bij.

Héél erg bedankt voor de snelle reactie & goeiemorgen Collie ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 12:54:
Job & Collie, dat deed het hem, IP handmatig veranderd en toen kon ik er wel bij.

Héél erg bedankt voor de snelle reactie & goeiemorgen Collie ;)
Ik had nog niet eens gezien dat Job hetzelfde had gezegd :o
Maar gelukkig ben je eruit :)
En ook goeiemorgen :p
Pagina: 1