De laatste tijd stond de ventilator van mijn pc continu kei hard te blazen.
De temperaturen die ik toen uit leeste met OCCT waren rond de 65 idle en 85+ wanneer ik aan het renderen was of dergelijke.
Ik dat toen dus, laat ik eens even kijken of nieuw kool pasta kan werken. De stock cooler van Intel zit er op en heeft zijn eigen cool pasta. Na het aanbrengen van het nieuwe coolpasta "Cooler Master Premium" (iets exotischers hadden ze niet) ging ik opnieuw de temps bekijken.
ze zijn nu (in Core temp):
Core 0 52c
Core 1 48c
Core 2 45c
Core 3 44c
in OCCT
Core 0 68c
Core 1 65c
Core 2 61c
Core 3 60c
Welke vandeze 2 programma's moet ik trouwens geloven.
Mijn vorige metingen waren trouwens in OCCT gedaan, dus wat dat betreft is de temp niet gedaalt.
Maar zodra ik weer ga renderen of OCCT ga draaien lopen te temps op tot:
in Core temp
Core 0 85
Core 1 85
Core 2 75
Core 3 71
In OCCT
Core 0 98
Core 1 -27 ???
Core 2 90
Core 3 86
Volgens mij is dit allemaal veelste hoog.
Ook na het opnieuw plaatsen van het coolpasta maakt mn computer in eens geluid wanneer ik door een webpagina scrol
... het is een zagt ratelend geluid wat uit mn computer komt (niet uit de boxen).
Weet iemand hier wat ik nog kan proberen.
De temperaturen die ik toen uit leeste met OCCT waren rond de 65 idle en 85+ wanneer ik aan het renderen was of dergelijke.
Ik dat toen dus, laat ik eens even kijken of nieuw kool pasta kan werken. De stock cooler van Intel zit er op en heeft zijn eigen cool pasta. Na het aanbrengen van het nieuwe coolpasta "Cooler Master Premium" (iets exotischers hadden ze niet) ging ik opnieuw de temps bekijken.
ze zijn nu (in Core temp):
Core 0 52c
Core 1 48c
Core 2 45c
Core 3 44c
in OCCT
Core 0 68c
Core 1 65c
Core 2 61c
Core 3 60c
Welke vandeze 2 programma's moet ik trouwens geloven.
Mijn vorige metingen waren trouwens in OCCT gedaan, dus wat dat betreft is de temp niet gedaalt.
Maar zodra ik weer ga renderen of OCCT ga draaien lopen te temps op tot:
in Core temp
Core 0 85
Core 1 85
Core 2 75
Core 3 71
In OCCT
Core 0 98
Core 1 -27 ???
Core 2 90
Core 3 86
Volgens mij is dit allemaal veelste hoog.
Ook na het opnieuw plaatsen van het coolpasta maakt mn computer in eens geluid wanneer ik door een webpagina scrol
Weet iemand hier wat ik nog kan proberen.
www.debrasserie.nl