Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Acer Aspire E360 lukt niet meer Rebooten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Zaterdag is mijn pc in storing gevallen, kwam een blauw scherm met foutmelding en heb toen de pc herstart.
Maar hij kwam niet meer verder, in de bios gekeken.
Zie ik mijn 2 x 250GB HDD niet meer SATA.
Windows XP CD erin voor herbooten.
Maar geeft een foutmelding dan aan van NTLDR is Corrupt The System cannot boot.
Wat is hier kapot aan?

Alvast bedankt!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
NTLDR zou je moeten kunnen herstellen via de XP cd. CD erin en zorgen dat de pc opstart vanaf cd. Dan zou hij niet over de foutmelding moeten vallen (zoals je het omschijft heb ik het idee dat je de cd er wel in hebt gedaan maar dat de pc alsnog vanaf de hdd geboot is ;)). In de installatie kan je de herstelconsole starten en vanuit daar kan je als het goed is NTLDR herstellen!

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Rupie,

Dat heb ik ook gedaan via het opstartscherm van Acer en dan F12, dan krijg ik het bootscherm, dan doe ik boot van de cd, maar dan geeft hij die foutmelding: NTLDR is Corrupt The System cannot boot.

• Rupie
Dat is wel heel raar, als hij dat aangeeft is hij alsnog aan het opstarten vanaf de HDD en niet vanaf de cd speler.

Een handleiding om dit op te lossen kan je hier vinden, maar dan moet je het systeem wel vanaf de cdrom kunnen booten. Je ziet de cd speler wel in de BIOS?

Ik lees trouwens dat het ook zou kunnen komen door defect ram geheugen, maar ik zou eerst maar eens gaan proberen om in de herstel console te komen via de cd.

Verwijderd

Topicstarter
Jah ik vind zelf ook vreemd, vroeger had je nog slave en master, als je masterHDD kapot was, dan herkende hij je Slave ook niet.
Maar nu kan je bij SATA geen Junpers meer zetten. dus vind het al vaag dat hij 2 HDD's niet herkent.

De CD herkent hij wel in de bios, ik heb er 2 in zitten.
Maar als ik daar op klik, gaat hij zoeken naar HD, maar geeft dan geen lijst.

• Rupie
Ik kom net een andere post tegen, kijk hier eens naar:

BlackHawkDesign in "[WINXP] Boot probleem: NTLDR missing"

Pagina: 1